Povijest modela
Htjeli biste kupiti rabljeni GSR 600? Nemojte se iznenaditi pretražite li sve tipove oglasa i pritom ni jedan ne nađete! Razlog je klasična priča na hrvatskom tržištu motocikala – u premijernoj godini koštao je previše, a kada je napokon u drugoj i trećoj godini cijena ispravljena, potražnja za malim GSR-om je splasnula uslijed najezde drugih, novijih nakeda.
GSR nikada nije krio sličnost s prvom studijom B-kinga, a predstavlja trendovski, sportski hightech naked koji je tada jurišao izravno na prvaka te klase, yamahu FZ 6. Unutar svoje kuće, kraj njega je bandit 650 počeo izgledati ostarjelo i nemoćno.
Iz GSX-R-a 600 posuđen je agregat koji je optimiziran za upotrebu.
Instrumenti ne štede na informacijama. U središtu pozornosti je analogni
brojač okretaja, sve ostalo je digitalno
Masivno izveden i ne preširok kromirani upravljač iznimno dobro leži u rukama, dok će visina sjedala od 785 mm odgovarati i nižim vozačima. Zbog ispupčeno izvedenog spremnika goriva, noge su previše raširene, a koljena su oštro svijena zbog previsoko postavljenih oslonaca za noge.
Tehnika dakako, spada u red pouzdanijih uopće, što je pokazao i naš maraton test na 25.000 km. Nedostaci koji su zabilježeni bili su premekana prednja vilica te osjetne reakcije pod opterećenjem. Stoga se preporučuje učestala kontrola nategnutosti pogonskog lanca.
Provjera
Većina GSR-ova 600 na hrvatskim se cestama kreće s manje od 20.000 km na instrumentima. Većina vlasnika nije se htjela „igrati“ s gubitkom garancije pa je svoje motocikle uredno održavala u ovlaštenim servisima.
Tragovi pada na tom motociklu teško da se mogu potpuno skriti. Treba samo dobro pregledati bočne profile okvira te graničnike upravljača u predjelu glave okvira. Uobičajena provjera ograničava se na potrošni materijal – lanac i lančanike, pakne i gume.
Uz to, zapnu li vam u vožnji za oko snažno vibrirajuća bočna ogledala, riječ je vjerojatno o prvoj seriji istih koja se može zamijeniti ugradnjom onih s modela 2008. koji pružaju stabilniju sliku.
Razvoj modela
2006. Uvođenje modela GSR 600 K6 s modificiranim motorom iz GSX-R-a 600 K5 (čelični ventili umjesto titanskih), elektronska blokada. Boje: plava, siva, crvena, crna, crna mat
|
Stražnja aluminijska vilica ojačana je poput onih na supersportašima, a prednji pokazivači smjera integrirani su u oplate te izuzetno dobro završno obrađeni |
|
|
|
2007. Model GSR 600A K7 dobiva serijski ABS (povećanje mase za pet kg). Boje: plava, crvena, crna mat, srebrna
2008. Model K8 s oplatom preko instrumenata i novim bočnim ogledalima. Boje: plava, siva, narančasta, crna, srebrna
2009. Izmjena boja, cijena za Hrvatsku 67.490 kuna
Stanje na tržištu
Ponuda rabljenih GSR-ova 600 zasad se drži u ograničenom opsegu, no i to
bi se uskoro moglo promijeniti. Model je dosad bio poprilično mlad pa
vlasnici nisu imali ni želje ni volje svoj motocikl mijenjati za noviji.
Budući da je ove i prošle godine podosta modela u naked klasi dorađeno
ili izmijenjeno, za pretpostaviti je da će neki od vlasnika osvježiti
svoj vozni park. Cijena za modele iz prve serije iz 2006. bi se trebala
kretati između 38.000 i 43.000 kuna. Dolaskom novog modela GSR 750 na naše tržište moguće je smanjenje cijene rabljenog GSR-a 600 iako ova dva modela ne spadaju u istu klasu.
Mjerenja
Najviša brzina 220 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 3,6 s
Elastičnost
60-140 km/h 9,9 s
Potrošnja
4,8 l/100 km