Povijest modela
Debeli - tako većina vlasnika odmilja zove svoj GSX 1400. To ne zvuči baš laskavo, ali ipak odgovara tom masivnom big bikeu. U proljeće 2001. Suzuki je uz bok prodajnom hitu GSF 1200 banditu stavio model GSX 1400. Dva velika četverocilindarska nakeda iz iste kuće? Čudna politika firme! Uopće ne, jer dok se bandit najviše prodaje u S-varijanti, kao model s poluoplatama, goli je GSX namijenjen posebno odanim kupcima: oni koji se odlučuju za klasične motocikle kao što su yamaha XJR 1300, honda CB 1300 ili kawasaki ZRX 1200.
Da bi u toj ligi igrao u samom vrhu, Suzuki je - umjesto da okoliša - napravio potpuno novu konstrukciju. Visokomoderni četverocilindarski agregat s ubrizgavanjem, koji ima veliki okretni moment i u svojoj klasi jedinstveni obujam od 1402 ccm, pravi je primjer kulture rada i elastičnosti. Potpuno podesivi ovjes nikad nije preopterećen s dobrih 260 kg mase. Motocikl krase aluminij i oplemenjeni čelik, sve izgleda nekako ljepše i vrednije nego na banditu. Ukratko, idealan i izuzetno praktičan motocikl za vesele izlete po običnim cestama, s kojim se smijete pojaviti svugdje. Odgovarajuće je i opremljen za to, jer je zbog širokog i dugog sjedala te višim vozačima dobre ergonomije dobar suputnik i za vožnju udvoje.
Samouvjeren, sa 1400 ccm u početku je djelovao kao bomba. Njegova agresivnost i nadmoć u obujmu nad ostalim motociklima te klase daju mu poseban elan. Tijekom proizvodnje bilo je samo manjih tehničkih promjena. Da bi se zadovoljili različiti ukusi, od modela do modela mijenja se boja na jedno- i dvobojno lakiranim varijantama. Od 2004. Suzuki je opremljen nereguliranim katalizatorom, da bi ispunjavao ispušnu normu Euro 2. Na modelu iz 2005. dva lijepa ispušna topa zamijenio je jedan pozamašnih dimenzija. Zaljubljenici u GSX 1400 vole masivnije stvari, ali najčešće nakon pogleda na novi ispušni top posežu za starijim modelom motocikla.
Provjera
Najveći razlog za kritiku bili su elementi ovjesa iz kojih je istjecalo ulje, a najviše su time pogođeni modeli proizvedeni 2001. i 2002. godine. Kvar se pojavljivao otprilike na svakom desetom motociklu, a u pravilu ga je Suzuki otklanjao besplatno. Pri kupnji biste se, dakle, trebali koncentrirati na te gotovo jedine postojeće nedostatke, jer su poneki zamjenski stražnji amortizeri poslije određenog broja kilometara doživjeli sudbinu svojih prethodnika. Prije probne vožnje provjerite gume, jer na potrošenu stražnju gumu 190 ovjes reagira osjetljivo. Dijelove za doradu vašeg motocikla - na primjer prednje maske s vjetrobranom, sustavi kofera, zamjenski amortizeri, amortizeri prednje vilice, progresivnije opruge - možete naći i u Hrvatskoj u bolje opremljenim trgovinama, od kojih ćete neke naći i u ovom katalogu. Ako je motor redovito servisiran, a nema nekakvih važnijih tragova oštećenja od padova, i ako vam odgovara cijena, možete biti sigurni da nećete pogriješiti.
Razvoj modela
2001. Uvođenje početnog modela u lipnju
2003.
2004. Nova podešenost ovjesa, uklonjen prekidač za svjetla zbog nemogućnosti isključivanja, ugrađen prekidač za paljenje sva četiri pokazivača smjera odjednom
2005. Novi ispušni sustav (četiri u dva u jedan, umjesto četiri u dva) sa samo jednim ispušnim topom, promijenjen centralni oslonac, ručica prednje kočnice podesiva u pet umjesto u šest položaja, elektronski sustav protiv krađe s transponderom ugrađenim u ključ, modificirani gornji trokut vilice, tri kilograma manje u odnosu na prijašnji model
2007. Gašenje modela zbog nemogućnosti prilagođavanja normi Euro 3, rasprodaja preostalih motocikala
Stanje na tržištu
GSX je samo nekoliko posljednjih godina na hrvatskom tržištu, pa je
otprilike takvo i stanje u ponudi rabljenih. U toj klasi spada u red
povoljnijih motocikala. Ima ih i povoljnijih od njega, ali ni jedan nema
toliki obujam, što je suzukijeva velika prednost. Motocikl se ubraja u
istu klasu s popularnom yamahom XJR 1300 ili kawasakijem ZRX 1200.
Popularnost mu je u Hrvatskoj sve veća i za njegovu kupnju najčešće se
odlučuju motociklisti koji su vozili neki od konkurentnih modela, a
željni su promjene.
Cijena rabljenih GSX-a 1400 na našem se tržištu kreće od 32.000 do
45.000 kuna. Nešto skuplji mogu biti modeli opremljeni dodatnom opremom,
a povećanje cijene diktira vrijednost te ugrađene opreme.
Mjerenja
Najviša brzina 225 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,2 s
0-140 km/h 5 s
Elastičnost 60-100 km/h 4,2 s
100-140 km/h 5 s
Potrošnja pri 100/130 km/h 5,3-6 l/100 km