Povijest modela
prije nego što je službeno zakoračio na tržište, izazvao je pravu famu. Da, od Aprilijine je „drhtavice“ tržište u godini njezine najave uistinu drhtalo. Manje zbog nekih senzacionalnih performansi, a više zbog fer cijene koja je u prvoj najavi za Hrvatsku trebala biti tek 59.000 kuna. No, prva serija koju smo vozili na službenoj svjetskoj prezentaciji „patila“ je od kašnjenja reakcija na gas pa je Aprilia početak prodaje tog modela odgodila čak za pola godine.
|
|
|
|
|
|
Shiver se odmah nakon predstavljanja nametnuo kvalitetnom opremom poput podesivih polugica kočnice i spojke, radijalnim kočnim čeljustima te upečatljivim detaljima poput bočno postavljenog i direktno vezanog stražnjeg amortizera ili ispuha pod sjedalom
|
Stoga se kao početak prodaje uzima 2008. godina, a strpljivi su kupci bili nagrađeni za vjernost. Naime, Aprilia je na SL ugradila i izbor triju mapa paljenja koje ste mogli koristiti s obzirom na stanje na cesti, ali i vaše raspoloženje.
Sve u svemu, shiver u Hrvatskoj slovi kao vrlo popularan model, motocikl koji spaja moderni high-tech te klasični šarm V2 motora. U prvoj je godini prodan u čak 148 komada, čime je u ukupnoj prodaji motocikala zauzeo treću poziciju.
Upotrebljivost agregata je ponajbolja u nižim i srednjim režimima, kočnice su iznimno snažne, a ovjes uravnotežen. Kao najveći nedostatak tog motocikla nameće se loš izbor serijskih guma dunlop qualifier koje remete inače iznimno solidnu voznu dinamiku te agilnost. Drugi nedostatak je poprilično visoka potrošnja koja se nerijetko kreće i oko osam litara na 100 km. Stoga, upali li vam se indikator za rezervu, budite na oprezu. Naime, od tog trenutka možete prijeći tek oko 40 km, a zatim je spremnik potpuno prazan. Od 2009. u ponudi je verzija s oplatom - shiver GT.
Provjera
Osim uobičajene provjere koja se svodi na stanje potrošnog materijala te otkrivanje eventualnih oštećenja zbog mogućeg pada, shiver je u početku patio od nekoliko „dječjih“ bolesti. Prva je bila kašnjenje na dodavanje gasa te povremeno gašenje motora pri naglom otpuštanju gasa u praznom hodu. Taj je nedostatak otklonjen reprogramiranjem mape paljenja koje je uglavnom izvršeno tijekom redovitog servisa. Drugi je znatno ozbiljniji i odnosi se na prekidač za pokretanje rada motora. Zbog njegova zaglavljivanja na nekim je motorima znao stradati elektropokretač. Stoga, nedostaje li vam osjećaja za doziranje prednje kočnice, vrijeme je da zamijenite ulje u hidrauličnom sustavu.
Dostupnost na tržištu - iznimno bogata
Razvoj modela
2007. Sredinom godine predstavljanje posve novog modela SL 750 shiver. V2 motor s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, 95 KS, ubrizgavanja sa sustavom ride by wire, 189 kg suhe mase. Boje: siva, crna, plava i narančasta. Cijena za Hrvatsku 59.000 kuna
2008. Službeni početak prodaje. Dotjerivanje sustava ride-by-wire i uvođenje triju mapa paljenja - turing, sport i rain. Cijena za Hrvatsku 61.900 kuna
2009. Uvođenje modela shiver 750 GT s gornjom oplatom. Masa vozila 210 kg, mogućnost ABS-a kao opcije. Boje: crvena i siva. Cijena za Hrvatsku 71.190 kuna (verzija s ABS-om)
2010. Izmjene na gornjoj oplati, suženje sjedala za pet mm, oslonci za noge pomaknuti unazad, ugradnja valovitih diskova. Trenutna cijena za Hrvatsku 64.578 kuna (akcijska 54.490 kuna)
Stanje na tržištu
Ponuda shivera je na našem tržištu iznimno bogata. Najveći broj
primjeraka datira iz prve godine proizvodnje, dakle 2008. i prosječno
ima oko 15.000 km. Većinom je riječ o motociklima koji su održavani u
ovlaštenim servisima i koji su u izuzetno korektnom stanju. Za
Aprilijine modele vrijedi pravilo da gotovo uvijek drastično gube na
cijeni kao rabljeni, no ne i u slučaju shivera. Naime, njegova cijena za
2008. godinu kreće sa 40.000, a završava na 43.000 kuna. Dodate li tomu
porez na promet te redovit servis, ispada da svi koji su ga kupili kao
novog za dvije godine eksploatiranja nisu gotovo ništa izgubili. U
poslijednje vrijeme ipak je primjetno smanjenje cijene rabljenih shivera
zbog vrlo povoljne cijene novog modela u raznim akcijama ovlaštenog
uvoznika Piaggio Hrvatska. Trenutno je novi shiver moguće na akcijskom
popustu kupiti za 54.490 kuna što je manje nego 2008. kada je shiver
startao s 59.000 kuna, a ubrzo došao na 61.900 kuna te konačno 64.578
kuna.
Mjerenja
Najviša brzina 210 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 3,9 s
Elastičnost 60-100 km/h 4,8 s
Potrošnja Magistralna cesta 6,7 l/100 km