Motorevija
PRETRAGA
2009-07-02 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: GEC
Bookmark and Share

Dvije godine nakon premijernog predstavljanja aprilije shivera 750, na hrvatsko tržište ulazi i njegova poluoklopljena inačica. Ključno je pitanje - što se promijenilo ugradnjom male oplate?




Službene stranice modela shiver 750 GT

Avangarda nikada nije privlačila mase. To je odavno poznato. Aprilia shiver 750 početno je zamišljena potpuno suprotno. Njezin oštar i neobičan dizajn trebao je privući toliko željene mase te ujedno promijeniti sliku tržišta i unijeti potrebnu svježinu u pojednostavljeni i idealizirani segment allroundera srednje klase.

Kao jednom od rijetkih primjera takve tržišne filozofije, shiveru je to doista i pošlo za rukom. Uspjeh je tim veći jer je „probijeno“ i već tradicionalno i konzervativno orijentirano naše tržište. U premijernoj godini se iz nepostojeće baze i Apriliji potpuno nepoznatog segmenta odmah probio na odlično treće mjesto po prodaji (149 komada).

Ove bi godine shiverov rezultat mogao biti i bolji, a dva su razloga za takve prognoze - u ponudi je sve traženiji ABS, a kao dodatna verzija uvodi se model GT s gornjom oplatom.



Glavna razlika u usporedbi s nakedom je dakako dodatak prednje maske i vjetrobranskog stakla. Manje je vidljiva razlika u upravljaču - GT-ov je lakiran u sivu boju (na nakedu je zlatni), a uži mu je i zatvoreniji hvat.

Naravno, ta promjena je bila nužna zbog namjene tog motocikla. Budući da je shiver od sada orijentiran i prema vozačima putnicima, užim hvatom upravljača smanjuje se otpor zraka, što u konačnici donosi i višu krajnju brzinu (prema brzinomjeru 218 km/h).

Iako vjetrobransko staklo u prvi mah djeluje minijaturno, pruža solidnu zaštitu u predjelu prsa i glave, čak i višim vozačima. Razlozi za to su i u činjenici da je sjedalo konstrukcijski jako duboko integrirano u motocikl, što vozaču ujedno pruža i odličan pregled.

Oslonci za noge ne svijaju koljena u preoštar kut i uklapaju se u ukupnu ugodno-opuštenu sliku GT-a. Zamjeramo samo pasivan položaj oslonaca za noge, jer se stopalo ne može pomicati prema nazad zbog ograničenosti prostora koje zauzimaju preblizu postavljeni oslonci za noge suputnika. No, u konačnici se ergonomija može ocijeniti vrlo uspjelom, bilo da se radi o svladavanju duže ili kraće relacije. I, naravno, komfornom, jer sjedalo je vrlo mekano i ugodno, iako svojim sedlastim oblikom vozača limitira u jedan jedini položaj.

Osim ergonomije, kod putnih allroundera vrlo je važan ovjes. Pogled na masivnu prednju vilicu upside-down te bočni, gotovo horizontalno postavljeni monoamortizer ulijevaju respekt, jer ni jedan motocikl u toj klasi ne može se pohvaliti sličnim rješenjima.

Ipak, to ništa ne mijenja na činjenici da će se budući vlasnici GT-a morati pozabaviti podešenjem prednje vilice. Ona je u osnovnoj postavci pretvrda (nema mogućnost podešavanja ni u jednom segmentu), što se manifestira laganim lelujanjem po pravcu pri najvišoj brzini. Takav tip „prežilave“ podešenosti prednjeg ovjesa jednostavno je neprimjeren ovome tipu motocikla, dok na rad stražnjeg amortizera nemamo prigovora.



No, zato prigovori idu na serijski odabir pneumatika. Naime, već je uobičajeno da se dunlop qualifier sve češće viđa kao prva ugradnja na većini današnjih motocikala (iako su na predstavljanju GT-a kao prva ugradnja bile prezentirane gume metzeler sportec m3), pa je također uobičajeno da naši prigovori ponovno idu u smjeru kritike njezina gripa, osjećaja za podlogu i prijenosa informacija s nje. Čak i unatoč tom nedostatku, GT se vozi vrlo reaktivno, upravljivo i brzo - bilo da se radi o solo vožnji ili onoj udvoje.

Na početnim serijama shivera kritiziran je rad prednje kočnice, točnije nedovoljan osjećaj za njezinu jačinu i doziranje. „Lanjski snijeg“, rekli bismo, jer prednje četveroklipne čeljusti grizu u diskove promjera 320 mm poput kobre - oštro i snažno. Po našem mišljenju, možda i malo predirektno za tako početnički orijentiran motocikl, no na to će se vozači jednostavno morati priviknuti.

V2 motor s cilindrima pod kutem od 90 stupnjeva, iz vlastitog razvoja, ostao je potpuno vjeran prijašnjim načelima. Ravnomjerno razvija snagu i okretni moment, snažno potiskuje u srednjim režimima, precizan je mjenjač, snažne su reakcije pod opterećenjem u prvom dijelu hoda ručice gasa te vrlo tvrda spojka. Posljednje nije problematično na otvorenoj magistralnoj cesti, jer tu se zahvaljujući dobroj elastičnosti proizišloj iz velike količine obujma jako malo „skače“ po polugici mjenjača, nego tijekom gradske vožnje. Do 4000 o/min kod svakog kretanja ili ubrzanja rad V2 agregata potrebno je poduprijeti pravilnim doziranjem spojke - a to košta snage u lijevoj ruci.

Razvoj snage, kao što smo rekli, nipošto nije spektakularan, no vrlo je efikasan i ravnomjeran. Tijekom ubrzanja osjete se vibracije tipične za V2, a u vožnji s konstantnim gasom one - jednostavno nestaju.

Što možemo u konačnici reći za shiver GT? Iako se neki njegovi slično koncipirani„zemljaci“ u bližoj prošlosti nisu proslavili, osobno ne sumnjamo u njegov proboj na hrvatskom tržištu. Ponuda motocikala u toj klase (vidi izdvojeni okvir) nije raskošna, a još manje raznolika, što oklopljenom shiveru pojačava adute. Dodate li tome atraktivan dizajn, ugodnu ergonomiju, odlične kočnice, čuveni „bubanj-bas“ imidž V2 motora, te od sada i vrlo dobru zaštitu od vjetra - uspjeh ne bi trebao izostati. Shiver GT u svakom slučaju ima kvalitete i predispozicije za segment putnih allroundera srednje klase.



MJERENJA

Najviša brzina = 215 km/h

Ubrzanja
0-100 km/h = 4 s
0-140 km/h = 6,8 s

Elastičnost
60-120 km/h = 4,5 s
100-140 km/h = 5,2 s

Potrošnja l/100 km
Magistralna cesta = 5,8 litara

Doseg = 290 km



POGLED NA KONKURENCIJU




Izbor nakeda do 750 ccm i s oko 100 KS zaista je bogat, bez obzira radi li se o onima iz Europe ili Japana. Yamaha FZ6n, honda hornet 600, suzuki GSR 600, kawasaki Z 750, aprilia shiver 750 itd.
 
No, ako promijenite špil karata, te pokušate pronaći naked s gornjom oplatom sličnih performansi, tada su stvari bitno drukčije. Honda u toj kategoriji ne nudi apsolutno ništa (samo CBF 600 S sa 78 KS), kao ni Kawasaki, koji je od Z 750 S davno odustao. Logično je da stoga izbor uvijek završi na motociklu za sve i svakoga - yamahi FZ6 fazeru. Stoga shiveru GT-u možda na tržištu i neće biti tako loše, jer se njegova prava konkurencija može svesti na samo dva motocikla. Verziju s ABS-om u popularnosti će ograničavati nešto viša cijena, dok su izgledi GT-a bez ABS-a puno bolji jer je znatno povoljniji - 66.730 kn!





2011-05-06 17:12:32

Aprilia Shiver 750 GT

Aprilia Shiver 750 GT

�daje

Obujam: 749.9 cm3

Snaga: 95 k (70 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 81 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 217 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R