Povijest modela
Promociju aprilije pegasa 650 strade 2005. godine moto javnost popratila je s oduševljenjem. Novi moderan izgled je klasični laki enduro pretvorio u urbani supermotard. Kotači od alu-legure s izgledom factoryja, ugradnja Minarellijevog umjesto Rotaxovog agregata, instrumenti s putnim kompjutorom - sve je to puno obećavalo. Uskoro su se očekivanja i potvrdila. No, ukupan je izvrstan dojam kvarila loša podešenost sustava ubrizgavanja pa je na niskim okretajima motor u vožnji zatrzavao. Ipak, taj se nedostatak riješio u jamstvenom roku kod ovlaštenih servisera.
Što nudi pegaso? Prvo i najvažnije - zabavu. Drugo, no ne i manje važno - atraktivan dizajn uz dobru cijenu.
|
|
|
Enduro verzija Pegasa na tržište je izašla pod imenom Trail. Lako ju je prepoznati po žbičanim kotačima enduro dimenzija
|
Zahvaljujući uskoj lateralnoj građi jednocilindraš se izuzetno lako prebacuje iz zavoja u zavoj. Kočnice su impresivne, bilo da se radi o doziranju ili učinku, a položaj je opušten. Zabava s pegasom prestaje na autocesti ili brzoj i ravnoj magistralnoj cesti. Štoviše, u tom se trenutku pretvara u noćnu moru, jer zaštite od vjetra nema, a sve su očitiji vibracije i teško disanje motora.
2007. godine predstavljen je krunski model te serije - factory! Radijalna kočna čeljust i pumpica osjetno su pojačali agresivnost usporavanja, a široki konusni Renthalov upravljač dodao je novu dimenziju upravljivosti i okretnosti.
Provjera
Što je rotax bio prije, to je sad minarelli - čvrsta konstanta. Isti taj motor ugrađuje se i u yamahe XT 660 i MT-03 te derbi mulhacen, a od prošle godine i u novopredstavljeni Yamahin tenere. Maraton test na 50.000 km pokazao je više vrlina nego mana. Poslije detaljne analize bio je u izuzetno dobrom stanju, a tragovi kilometara vidjeli su se samo na ispušnim ventilima - vidljivi su bili znakovi nagorjelosti. Prve serije obnovljenog pegasa iz 2005. pate od kroničnog „poskakivanja“ u nižim okretajima, ali su ovlašteni serviseri u jamstvenom roku ispravnim podešenjem sustava ubrizgavanja rješavali taj problem.
Razvoj modela
1990. Uvođenje pegasa, 600 ccm, pet brzina
1992. Obujam raste na 650 ccm, ugradnja Rotaxovog motora, skraćen međuosovinski razmak
1997. Novi dizajn, aluminijski dijelovi okvira, kontrabalansna osovina
2001. Motor dobiva elektronsko ubrizgavanje goriva, 47 KS, 58 Nm
2003. Posebna verzija - pegaso tuscany tibet, spremnik goriva 22 litre, 7 mm veći međuosovinski razmak, više sjedalo, veći hod ovjesa sprijeda/straga
2005. Potpuno nova filozofija pegasa - 650 strada. Minarellijev motor umjesto Rotaxovog, kotači od legure aluminija, novi dizajn i oblik. Snaga raste na 50 KS
2006. Predstavljena i enduro inačica pegaso 650 trail
2007. Dolazi i treća verzija - trkaća - factory, s laganim trkaćim naplacima, radijalnom prednjom kočnicom te oplatama i prednjim blatobranom od karbona
2009. Izmjena boja
2010. Završetak proizvodnje i rasprodaja preostalih modela
Stanje na tržištu
Iako se dugo činilo da se pegasova popularnost iz 1997. i 2001. neće nadmašiti, pojavom novog uvoznika Aprilijinih motocikala ponuda novih znatno je poboljšana, a
uvelike i cijena. To se odmah odrazilo na količini prodanih pegasa, i
strade i traila, ali i na stabilizaciju na tržištu rabljenih. U 2007.
cijena novog modela bila je oko 48.000 kuna pa je pegaso završio na
drugom mjestu prodaje novih motocikala te godine u Hrvatskoj. Rabljene
strade, stare godinu-dvije, mogu se na tržištu rabljenih pronaći u
iznimno solidnom stanju, sa samo 5000 do 10.000 prijeđenih kilometara,
dok su trail i pegaso zasad rijetki.
Strada iz 2005. može se naći za oko 30.000 kuna, a stariji modeli iz 2001. stoje od 15.000 do 18.000 kuna.