Motorevija
PRETRAGA
2007-10-03 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

 „Tvornička“ su oprema na pegasu širi aluminijski upravljač, radijalni sustav kočnica, karbonski detalji i aluminijski žbičani kotači. Tako opremljen pegaso viče: Ja sam radikal!

Obično se uz riječ radikalizam vežu negativne asocijacije i predrasude. U frakciji supermota nije tako. „Što ekstremnije - to bolje“, parola je pravih slider-frikova, pa je stoga logično da će radikalniji pegaso pod imenom factory pronaći svoje istomišljenike.



Aprilia pegaso u začetku je bila zamišljena kao laki enduro, da bi prije tri godine, izmjenom dizajna i pogona te ugradnjom aluminijskih kotača, promijenila i klasu te postala funbike. Na osnovi tog modela paleta ponude proširila se ponovno i na enduro, pa smo od nove strade dobili verziju trail, koja se vozi na žbičanim kotačima.

Naravno, nije trebalo dugo da se tvornica iz Noale osloni na svoj najplemenitiji naziv factory i konstruira radikalniju pegasovu verziju. No, nasuprot RSV-u i tuonu, na pegasu je izostala ugradnja Ohlinsovih komponenti ovjesa. Dobili smo široki aluminijski upravljač koji odlično leži u rukama, i zahvaljujući tome laku i agilnu upravljivost te brzu izmjenu pravaca, žbičane alu-kotače u atraktivnoj boji starog zlata, karbonske štitnike te radijalno montiranu kočnu čeljust i pumpu.
Dakle, ugrađenim komponentama pegaso je svoj meke linije zamijenio „hard“ stavom. Od strade je ostalo udobno i široko sjedalo, koje je na factoryju dignuto na 800 mm od tla, a u kombinaciji sa širokim upravljačem pridonosi okretnosti u urbanim sredinama.

Ovjes je i dalje podešen udobno, na factoryju možda i preudobno. Razlog su novopridošla radijalna kočna čeljust montirana neuobičajeno na konvencionalnu prednju vilicu te radijalna kočna pumpa, zbog kojih pegaso usporava na vozačev treptaj. Dozirati se moľe jednim prstom, ali kad odlučnije pritisnete polugu, tad prednja vilica uranja poprilično duboko. Ta pojava moľe se korigirati ugradnjom tvrđih opruga i gušćeg ulja.

Ni jedan pogonski agregat valjda nije toliko osporavan kao Minarellijev jednocilindrik sa 660 ccm. S jedne strane tu su nedostatak snage i neugodno zatrzavanje, a s druge strane ekstremna pouzdanost. Aprilia ga je podesila bolje od ostalih, tj. bolja je reakcija na gas. U nižim se okretajima kazaljka okretomjera podiže linearno i glatko, bez nervoznog poskakivanja ili zatrzavanja. Zbog petobrzinskog mjenjača ne bi škodilo poraditi na omjeru sekundarnog prijenosa, koji bi skratio brzine te ubrizgao dodatnu injekciju živosti u gradskoj vožnji, a s ovako podešenim sekundarnim prijenosom factory postiže najvišu brzinu od 167 km/h (prema instrumentima).



Na kraju ostaje pitanje - koliko takvo uljepšavanje treba platiti i je li isplativo? U usporedbi s modelom strada, factory je skuplji 5400 kuna, dakle košta 54.300 kuna. Upućeniji znaju da se za spomenutu razliku navedena oprema ne može kupiti, pa time odgovaramo i na prvo pitanje. Odgovor na drugo je teži, o tome odlučuju oni koji imaju ekstremnije prohtjeve. Ipak je pegaso factory radikalan motocikl.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R