Članak | Ususret reliju Budimpešta-Bamako 2020: Humanitarna jurnjava po Africi
Zagrepčanin Marko Dekanić jedan je od samo trojice hrvatskih
motociklista koji krajem siječnja kreću na reli Budimpešta - Bamako.
Uhvatili smo ga usred priprema i sjeli s njim na kavu
MR: Otkud ideja za reli Budimpešta - Bamako?
Dekanić: Dakar sigurno neću voziti, a ovaj mi se reli čini najbližim toj utrci... Osim toga, ima humanitaran karakter. Sa mnom je trebao ići i prijatelj na drugom motociklu, ali je zbog ozljede morao odustati.
MR: Je li to zapravo blaga verzija relija Dakar?
Dekanić: Ovu utrku zovu “Dakar za siromašne”, a prvi se put vozila iste godine kada je Dakar u Africi otkazan. To je avanturističko-humanitarna utrka čiji cilj nije tko će prvi stići do cilja, nego prikupiti što više humanitarnih sredstava za pomoć djeci u loše razvijenim mjestima. Ove godine cilj je u Freetownu u Sierra Leoneu koji je od starta u Budimpešti udaljen 9000 kilometara, odnosno 17 natjecateljskih dana.
MR: Na utrku si se prijavio s Yamahom Super Tenere 750 proizvedenom 1996. godine. Zašto s baš tako starim motorom?
Dekanić: Motocikl je provjeren i pouzdano radi, pogotovo na lošem afričkom gorivu koje ću morati koristiti tijekom utrke. U to sam se uvjerio na prijašnjim putovanjima, među kojima je i prošlogodišnje kroz Maroko. Osim toga, bilo koji kvar mogu sam riješiti, pod uvjetom da nije došlo do kritičnog problema, kao što je puknuće razvodnog lanca. Tenerku sam potpuno sam dorađivao i popravljao, tako da nisam zabrinut.
MR: Koliko je motocikl prilagođen za utrku i koliko si ti spreman?
Dekanić: Prema iskustvu s prijašnjih putovanja, na Tenerki su promijenjene bitne stavke za ovakvu avanturu, što na ovjesu, što na motoru… Očekujem da će utrka biti prilično fizički zahtjevna, odnosno da će biti bitna kondicija, pogotovo jer na povratku planiram istrčati polumaraton u Sahari. Bit će mi to izazov kao vozaču i mehaničaru. Treniram i osjećam se spremnim, ali koliko sam zapravo, saznat ću na licu mjesta.
MR: Jesi li za sudjelovanje na reliju morao 'prodati bubreg'?
Dekanić: Makar se možda tako ne čini, reli je za prosječnog čovjeka zapravo dosta financijski zahtjevan, ali na sreću imam ogromnu podršku prijatelja i sponzora. Tu su troškovi kotizacije, dozvola, osiguranja i viza, dorada na motociklu, opreme, goriva, potrošnih dijelova i materijala, poput guma, ulja i filtara, smještaja, hrane… Mogao bih u nedogled. Unatoč tome, to je i dalje izrazito povoljan reli u odnosu na, recimo, Dakar ili Africa Eco Race.
Zajednica | Komentari