Test | Yamaha T7 - Ekskluzivna vožnja prototipa
Prototip ekskluzivno ponuđen redakciji Motorrada predstavlja bazu za
legitimnog nasljednika modela XT 660 Z Ténéré. Prvi dojmovi - velik
potencijal te izražen faktor zabave
Devedesetdevet. Visina sjedala u centimetrima. Taj podatak zapanjio je i našeg novinara visokog 1,87 m, kojem avanturistička putovanja nisu nepoznanica. No sada, dok se okreće na uskom puteljku s rahlom podlogom, radi grešku, gubi ravnotežu i motocikl pada na tlo kao na usporenoj snimci. Neugodna situacija, početnička greška zbog koje sada Yamahin prototip leži prevrnut na lijevi bok! Do jednog trenutka situacija je bila pod kontrolom, ali Yamaha T7 se sa svojih 175 kg (tvornički navod) nagnula preko kritičnog kuta, noge vozača bile su jednostavno prekratke u tako visokom sjedalu, bum - i legla je na pod. Budući da je riječ o jedinstvenom prototipu, motociklu koji je dosad vozilo svega nekolicina odabranih, neugodnost pred Yamahinim timom je barem dvostruko veća.
Sat vremena ranije, na cesti, sve se odvijalo glatko i bez greške. Vrhunska ergonomija, dobre karakteristike motora i suzdržana masa motocikla za jedan avanturistički enduro - već nakon prvih metara izgrađuje se veliko povjerenje u ovaj neobičan vozački stroj. Čvrst i kompaktan, s međuosovinskim razmakom od 1555 mm, suvereno gazi asfaltom i makadamom, spušta se strmim nizbrdicama i dobro se kontrolira u zavojima. Vrhunski! No, ne treba smetnuti s uma da je riječ o motociklu kojem još uvijek nije potvrđena serijska proizvodnja.
Na sreću, pad s početka priče nije nanio veću štetu - nakon što smo
izravnali svinutu polugicu mjenjača, mogli smo nastaviti s ekskluzivnom
vožnjom. Ovakva Yamaha T7, s radikalno visokim sjedalom, zasigurno neće u
prodajne salone, sigurni smo da će se estetski i ergonomski približiti
originalnom modelu Ténéré. Prototip koji vozimo skrojen je u
rally-stilu, a prednja je vilica preuzeta s Yamahina modela WR 450.
Također, i straga je ugrađen napredan sportski amortizer, a hod ovjesa
kudikamo je duži nego na uobičajenim putnim enduro motociklima. Prema
našem sudu, hod prednje vilice od 240 mm i stražnjeg amortizera od 220
mm bili bi poželjni za verziju s cestovnom homologacijom.
Također, vrlo usko i gotovo potpuno ravno offroad sjedalo ne pruža nikakav komfor, stoga na serijskom modelu očekujemo udobnije sjedalo čija visina neće premašivati 90 cm iznad podloge. I tu već počinju različite špekulacije - u kojoj će formi Yamaha uopće pokrenuti serijsku proizvodnju? Hoće li to biti radikalni hard-enduro dvocilindraš ili putni enduro srednje klase koji neće biti tako nedostupan širokim masama? Možda se odgovor krije u zlatnoj sredini - recimo nešto poput robusnog globetrotter-motocikla, koji bi bio idealan alat za put oko svijeta? Pritom motocikl koncepcijski ne bi nužno trebao biti kompatibilan sa suvozačem, kao ni mogućnošću ugradnje seta od tri kofera. Za takav profil kupaca već postoji crossover model Tracer 700 koji može povesti 171 kg tereta, a ukupna masa zadržana je ispod 200 kilograma.
Iako je riječ o vrlo ambicioznom projektu, novi T7 u konačnici bi trebao biti podjednako jednostavan za vožnju kao i originalni Ténéré. Za razliku od rally-prototipa koji ovom prigodom vozimo, serijski će se model morati odreći brojnih ekskluzivnih detalja koji jednostavno ne idu uz pojam masovne proizvodnje. Tako će se umjesto filigranski izrađenih enduro kotača s obručem od anodiziranog aluminija najvjerojatnije ugrađivati konvencionalni kotači sa žbicama.
Perolaki aluminijski spremnik goriva ustupit će mjesto onome od čelika ili plastike, a ako je cilj postići doseg od 400 km, tada bi njegov obujam trebao iznositi barem 16 litara. Nadalje, umjesto atraktivnih elemenata izrađenih od karbona, u serijskom izdanju izgledno je očekivati lakirane plastične panele koji će svoj danak pokazati i na kazaljki vage. Također, serijski kokpit i svjetla, pokazivači smjera, ABS i sigurni smo još jedan disk sprijeda, kao i dodatno ojačan stražnji dio okvira sa sjedalom za suvozača te brojni drugi detalji za ugodniju svakodnevicu - sve će se to negativno odraziti na masu motocikla.
Ipak, jedna se komponenta neće mijenjati, barem ne značajnije, a to je pogonska jedinica. Sada već dobro poznati, kompaktni i lagani redni dvocilindraš, proslavio se u nakedu MT-07. Njegovih 75 KS i široko uporabno područje s izdašnom porcijom okretnog momenta, uz ekonomičnost i pouzdanost, zanimljiv su recept i za terensku uporabu. No, u serijskoj proizvodnji zasigurno nećemo vidjeti sportski ispušni sustav prodornog zvuka s potpisom Akrapoviča. Barem ne u osnovnoj opremi.
Na našem ekskluzivnom druženju s T7, uspjeli smo je izvagati dok je u spremniku goriva bilo nekoliko litara benzina - 185 kg. U slučaju da Yamaha svoj prototip želi razvijati u smjeru pristupačnog putno-avanturističkog modela (čitaj: ispod 75.000 kn), bit će izuzetno teško zadržati masu motocikla ispod 200 kg. Realno je očekivati vrijednost između 210 i 220 kg. Ako će u Iwati odlučiti skrojiti serijski rally-motocikl i zadržati neke od ekskluzivnih komponenti, cijena će premašivati 85.000 kn. Vidjet ćemo. Možda već 2018.?
O lansiranju serijskog modela Yamaha i dalje šuti. Kako bismo do kraja iskoristili ovu priliku za ekskluzivno druženje, T7 predajemo u ruke bivšeg prvaka u motocrossu - Marco Dorsch je nimalo ne štedi, skače po nekoliko metara u zrak, drifta i prenosi svoje dojmove Yamahinom razvojnom timu: „Ovjesu nedostaje malo progresije, ali sve ostalo je na mjestu. Nemojte više razmišljati, proizvedite ovaj motocikl!" I naš putnik-profesionalac Jo Dekler, s desecima tisuća offroad kilometara na svojoj privatnoj jednocilindarskoj Yamahi Ténéré, nakon probne vožnje gaji velik entuzijazam. Ako će novi Ténéré raspolagati približno jednakim sposobnostima za offroad, barem što se solo-vozača tiče, a pritom imati atletsku figuru poput prototipa T7, uz ovako dobru pogonsku jedinicu... Da, Yamaha, želimo taj motocikl u serijskoj proizvodnji!
Zajednica | Komentari