Motorevija
PRETRAGA
2010-08-19 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Damir Kovačić i Red Bull photofiles
Bookmark and Share

Najteža enduro utrka na svijetu? Vrlo žestoka tvrdnja. Trebao nam je žestoki vozač poput Tihomira Kotarskog da provjerimo koliko je istinita

 Predstavljamo Hrvatski kauboj na Erzbergu

Ne vjerujte fotografijama na ovim stranicama. I ne vjerujte Youtubeu. Ne vjerujte čak ni oduševljenim gledateljima ili novinarima jer Erzberg rodeo jednostavno nije onakav kako se čini - puno je gori!
Zapravo, ne vjerujte ni nama! Ova priča je previše dragocjena da bi se povjerila riječima jednog novinara. Zato smo odlučili prikazati kako izgleda „najteža enduro utrka na svijetu“ kroz jedinstveni pogled vozača. I to ne bilo kojeg, nego vozača s pedigreom!
- Sve sam to gledao na slikama i na Youtubeu, sve je to izgledalo strmo i teško, ali je uživo barem pet put gorje!

Kada bi to rekao bilo tko drugi, ne bismo ga shvatili ozbiljno, ali razgovaramo s Tihomirom Kotarskim, višestrukim prvakom Hrvatske u supermotu, enduru i uspješnim natjecateljem na brojnim međunarodnim natjecanjima. On nam je pružio jedinstven pogled na taj samoprozvani rodeo!
- To su usponi pod 80 stupnjeva, a pred kraj završavaju potpuno ravno. Čak i oni najbolji moraju imati sreće da pogode pravu putanju i popnu se na brdo.

Red Bull je oduvijek znao pripremiti pravi spektakl, a Erzberg rodeo svakako je jedan od najočitijih primjera. Grupa od gotovo 2000 vozača utrkuje se unutar najvećeg rudnika željeza te vrste u Europi, a danas postoje ljudi koji doslovce žive za ta četiri dana. Izazov je prevelik da se zanemari.
- Zašto je to najteža utrka? Od 1795 vozača u početku, na hare scrambleu ih samo 15 uspije proći sve etape i završiti 29 kilometara! Meni je to bila najteža utrka! Mislio sam da sam bio spreman, ali pripreme definitivno moraju trajati godinama da se uspije doći do cilja.

Kotarski je, naravno, već godinama razmišljao o sudjelovanju, ali su ga obaveze u Hrvatskoj kočile. Možda bi i ovu godinu preskočio da nije bilo katastrofalnog stanja u našem motokrosu i supermotu.

Mjesec dana bez utrka...
- Ideja se uvijek spominjala, ali nikad se nije realizirala. Trebalo je pripremiti motor, a to košta. Ove godine supermoto je u totalnom krahu pa se u petom mjesecu rodila ideja da probamo ovo. Ne bojim se ničega, biti zadnji, biti predzadnji... to uopće nije problem.

Problem je bio druge prirode, a uzrok je upravo veliki interes međunarodnih vozača da se prijave na 16. Erzberg. Naime, u studenom prošle godine započele su prijave za taj događaj. Svega dva tjedna kasnije registriralo se 2000 vozača iz 35 zemalja, a prijave su zaustavljene. Tihomir nije bio na listi.
- Ja sam se prijavio dva mjeseca prije utrke na Krešin nagovor. Nekoliko mjesta uvijek se ostavi za vozače s pozivnicom. Krešo, menadžer iz Red Bulla, predložio je da nastupim i da probamo postići neki rezultat koji će privući i ostale vozače u Hrvatskoj pa da i oni pokažu koliko su sposobni. Nastupiti na takvoj utrci i kvalificirati se među 500 najbržih za hare scrambleu već je vrijedan rezultat.

1/5 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/5




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha XT660X Honda CBR 600 F (2011.) KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Yamaha V-max Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R