Motorevija
PRETRAGA
2023-10-16 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Peta varijacija na temu Hondine dvocilindarske platforme od 471 ccm predstavlja se kao istinski scrambler koji oduševljava jednostavnošću korištenja, ugodnom ergonomijom i skromnom potrošnjom goriva



Esencijalan, a opet sasvim konkretan motocikl. Za gradsku svakodnevicu i poneki vikend izlet teško da bi itko poželio više, pogotovo ako je u pitanju animozitet prema skuterima kao što su Piaggio Beverly, Yamaha X-max i slični. Ne čudi stoga što je CL 500 privukao dosta pažnje na lanjskom sajmu EICMA Milano, a jedan od glavnih atributa je dopadljiv retro izgled u stilu scramblera. Ne samo u stilu, već i u funkcionalnom smislu, jer povišeni ispušni top jedna je od osnovnih karakteristika scramblera, s osnovnom namjenom zaštite ispuha prilikom pada na terenu.

 

Ali CL 500 će rijetko napuštati asfaltirane podloge, premda su predispozicije za vožnju makadamom i utabanim zemljanim podlogama na broju: prednji kotač promjera 19 cola, gume enduro profila, hod ovjesa od 150 mm, pa i 'harmonike' koje štite prednje teleskope od prašine i sitnih kamenčića.
Već prvi kontakt otkriva u kolikoj je mjeri CL 500 prijateljski nastrojen prema vozaču. Lako ga je opkoračiti poput BMX bicikla, položaj sjedenja je ugodan, sve komade su lako dostupne i podatne.



Motor u praznom hodu radi izuzetno uravnoteženo, čuje se samo mehanička buka slična šivaćoj mašini. Spojka je mekana, a mjenjač kratkog hoda i vrlo precizan, baš uvijek smo pronašli prazan hod otprve. Redni dvocilindarski motor od 48 KS odlično ispunjava ulogu, a u trenucima kada poželite maksimum od performansi pokazat će svoju sklonost visokim okretajima. Zbog otklona radilice od 180 stupnjeva nije baš konkretnog nastupa u niskim okretajima, najviše od sebe daje kad se 'razvrti', ali CL 500 nipošto nije dosadan u vožnji. Čak naprotiv, na zavojitoj magistralnoj cesti osjeća se kao kod kuće, a porcija snage koju pruža dovoljna je za poneko uzbuđenje.

 

Sjećamo se bratskih modela CB 500 X i F, CBR 500 R i CMX 500 Rebel koji su pokazivali neviđenu radost vrtnji, za razliku od neznatno snažnije, ali sporohodne serije NC 750 koja je nastupom slična velikim jednocilindarskim motorima. Nažalost, zvuk modela CL 500 nije osobito inspirativan, već sramežljivo tih, a k tome je i airbox smješten iza motora i iza vozačevih ušiju. U svakom slučaju, poželjeli bismo više uzbuđenja kroz decibele, dok mekše podešen ovjes poziva na manje kompromise kada podignete tempo vožnje na asfaltu.

 

U smislu jednostavnosti, Honda je izostavila različite modove vožnje i kontrolu trakcije, ali su se malo poigrali s omjerom završnog prijenosa. Naime, CL 500 ima jedan zub više na stražnjem lančaniku što rezultira britkijim ubrzanjima, zbog čega se i putna brzina održava na nešto višim okretajima nego kod bratskog modela CMX 500 Rebel. Taj detalj, pa i razmjerno tvrdo sjedalo s vrlo tankom podstavom, čini CL 500 Scrambler nepogodnim za dulja putovanja. Ali zato je kao stvoren za gradsku svakodnevicu. Pitom i okretan, uz centraliziranu masu, lako se provlači kroz kolone automobila do čelne pozicije na semaforu. Motocikl je fizički 'tanak' i ponekad imate osjećaj kao da vam se koljena dodiruju u razini spremnika goriva.

 

Prednja vilica Showa promjera je 41 mm i nema mogućnosti podešavanja, a dvostruki stražnji amortizeri mogu se podešavati po preopterećenju opruge. Unatoč tome, stražnji kraj motocikla ostaje mekan, pa na većim udarnim rupama amortizer lako dolaze 'na blok'. U svakom slučaju, za motocikl ovog profila boje je da ovjes 'diše' nego da nudi izraženo prigušenje uz kratke hodove, što je put ka osrednjoj kvaliteti vožnje i prenaglašen osjećaj svih neravnina s ceste. Ovdje to nije slučaj, a sukladno ciljanoj skupini kupaca, male su šanse da će itko pronaći objektivan prigovor na postavke ovjesa. Vjerojatnije je da će prva kritika biti vezana uz ranije spomenuto pretvrdo sjedalo.



Kočnice? Na papiru su skromnih specifikacija, ali u praksi im je teško pronaći manu. Prednji disk je usamljen, ali promjer mu je 310 mm. Istina, čeljust je dvoklipna, ali učinak i doziranje su sasvim primjereni klasi, dok je stražnja kočnica od velike koristi za korekcije putanje, kao i manevriranje te naglije promjene smjera pri niskim brzinama.

 

Za kraj smo malo skrenuli ceste, 'preskočili' savski nasip kao od šale i provozali se desetak kilometara po makadamu. CL 500 je lako kontrolirati i teško je napraviti grešku koja će vas stajati pada. Zgodno je što Scrambler ima 30 mm veću udaljenost od tla (ukupno 155 mm) nego Rebel, ali opet se ne treba upuštati u terenske avanture. Ipak nije riječ o enduro motociklu, već cestovnom modelu kod kojeg prestanak asfalta ne znači i prestanak vožnje. I moramo priznati da mu tanki sloj fine prašine, u estetskom smislu, jako dobro stoji.

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, četiri ventila po cilindru, klasičan karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator (Euro 3), višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, mjenjač šest stupnjeva, pogonski lanac O-ring
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Snaga 48 KS (35 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 6000 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelične grede, klasična teleskopska vilica, čelična stražnja vilica, monoamortizer s polužjem, sprijeda disk promjera 320 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS
Gume 110/80-19, 150/70-17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1484 mm, kut glave okvira 63 stupnja, predtrag 108 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 150/145 mm, visina sjedala 790 mm, masa sa svim tekućinama 191 kg, spremnik goriva 12 litara
Garancija: dvije godine
Boje: zelena, crna, narančasta, plava
Cijena: 7950 eura (59.899 kn)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R