Motorevija
PRETRAGA
2023-02-27 , Autor: Motorevija
Bookmark and Share

Naoružan dodatnom dozom snage, većim spremnikom goriva i brojnim sitnim unaprjeđenjima, Honda je svoj najmanji putni enduro učinila još spremnijim na sve vrste avantura, dok uz terenske gume i dugačak hod ovjesa CRF 300 Rally ima jasne terenske pretenzije


Snage u izobilju, napredna elektronika, visoka tehnologija, masa koja daleko premašuje 200 kg, ali i cestovna orijentiranost glavna su obilježja većine aktualnih modela iz segmenta putni enduro. Da ne mora biti tako, Honda je dokazala još 2007. premijerno predstavivši CRF 250 Rally. Bila je riječ o cjenovno pristupačnom i lako upravljivom 'svjetskom putniku' koji je prije svega osvajao jednostavnošću i terenskim sposobnostima.
 
 

Atraktivno upakiran u prepoznatljive boje Hondinog tvorničkog tima, ovaj mini-adventure odmah je pobudio veliko zanimanje kod ljubitelja offroada i svih putnika koji se kreću zabačenim cestama i putevima. Dodatni bonus krije se u činjenici što je CRF 250 rally pogodan za sve vlasnike vozačke dozvole A2, no to je ujedno i prva meta kritika. Samo 25 KS i 23 Nm doima se preskromnim rezultatom za jednocilindarski motor obujma četvrt litre, a nanizalo se prigovora i na relativno mali spremnik goriva te visoko postavljeno sjedalo.


Upravo te kritike uzete su u obzir, pa su Hondini inženjeri zasukali rukave. Obujam motora proširen je na 286 ccm, revidiran je usisni trakt, redizajnirana je bregasta te ugrađen novi ispušni sustav. Na mjernom stolu zabilježili smo vrijednost od 27,7 KS i 27 Nm što dakako nije kvantni skok po pitanju performansi, ali u kombinaciji s novim šeststupanjskim mjenjačem i dijetom koja je rezultirala smanjenjem mase od 4 kg, CRF 300 Rally ostavlja dojam poletnijeg i življeg motocikla. Na popisu standardne opreme nalazimo i anti-hopping spojku, a spremnik goriva sada je većeg volumena.
 
 

U odnosu na prethodnika poboljšane su i vozne osobine, prvenstveno zahvaljujući revidiranom okviru i stražnjoj vilici, a ovjes produženog hoda rezultira i većim odmakom od tla , za bolju prohodnost izvan asfalta. Vozači nižeg stasa svakako će pozdraviti odluku o smanjenju visine sjedala za 15 mm, a dobrodošle su intervencije na nožnim osloncima koji su sada opremljeni gumenim oblogama. Upravljač je novi, pokazivači smjera fleksibilniji i manje podložni pucanju, a revidiran je i vjetrobran. Je li to dovoljno da mala Honda dobije bolje putne kvalitete, saznat ćemo već od prvih kilometara.

I kakav je inicijalni dojam? Pa negdje između sofe i trampolina. Vozač mase 90 kg već u mirovanju osjetno opterećuje ovjes, koji je za pojmove enduro vožnje vrlo mekan. Podešavanja izuzev predopterećenja opruge? Zaboravite. Finese vezane uz kompresiju i povrat nisu paradna disciplina CRF-a. Znači li to da nastup izvan asfalta nije dorastao zadatku? Nipošto! Sve terenske zadatke mala Honda izvršava bez pogovora, a jednostavnije izazove svladava uz puno samopouzdanje. Razina komfora i opušteni karakter ne blijede ni s povećanjem tempa vožnje, a zahvaljujući novoj dozi snage lakše je svladati strme uspone, čemu u prilog idu i novi omjeri u mjenjačkoj kutiji.
 
 

Osim toga, doziranje spojke je vrlo uglađeno i precizno, što olakšava manevriranje pri niskim brzinama. Ukratko, impresionirani smo cjelokupnim paketom usluga koji pruža CRF 300, a motocikl kao da nam se neprestano obraća šaptajućim glasom: "Bez brige prijatelju, možemo tako cijeli dan!" Taj opušteni, lakonogi karakter posebno se cijeni na izletima daleko od asfalta, pa je prizvuk avanture sveprisutan. A hvalimo i komfor sjedala koji dolazi do izražaja već u švrljanju kroz gradske gužve, a posebno na višesatnim vožnjama. Zaštita od vjetra je učinkovitija, a terenske gume IRC nisu osobito bučne pri visokim brzinama vožnje koje ne treba izbjegavati zahvaljujući dugačko proračunatom šestom stupnju prijenosa.
 
 

Kad već spominjemo brzinu, ne treba očekivati čuda. Na magistralnim cestama sa zavojima dugačkih radijusa CRF lako dolazi do svojih limita, ne samo po pitanju motora, već ovjesa i kočnica. Stoga definitivno nije riječ o lovcu na zavoje s kojim ćete ostvarivati visoke brzinske prosjeke. No zato je lako ostvariti nisku prosječnu potrošnju, što znači da su zaustavljanja između dvije benzinske postaje vrlo rijetka. Tijekom testa kroz injektore smo protjerali smiješno niskih 2,9 l/100 km, odnosno, između dva nadopunjavanja spremnika može se prevaliti do 430 km. S takvim rezultatom CRF 300 Rally ima jasan dugoprugaški karakter, odnosno relaciju Zagreb-Split može odraditi 'u jednom dahu'.

ZAKLJUČAK

Zahvaljujući efektivnim i smislenim doradama CRF 300 Rally je nešto sposobniji od svog prethodnika, iako cilja identičnu tržišnu nišu. Riječ je o perfektnom putnom enduru za vlasnike vozačke dozvole A2, odnosno zabavnom motociklu za gradsku svakodnevicu ako bismo ga promatrali kao alternativu kakvom skuteru od 300 ccm. S time da je CRF jednako dobar za gradske relacije od točke A do točke B, dok kao dodatni bonus stiže terenski potencijal za nesmetane izlete u prirodu, daleko od asfaltiranih podloga.


TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski, četverotaktni, osovina za uravnoteženje, dvije bregaste u glavi pokretane lancem, četiri ventila, podmazivanje mokrim karterom, ubrizgavanje goriva 1 x Ø 36 mm, regulirani katalizator, alternator 340 W, akumulator 12 V/7 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač šest stupnjeva, završni prijenos lancem
Promjer x hod 76.0 x 63.0 mm
Obujam 286 cm³
Kompresija 10.7:1
Snaga 27 KS (20.1 kW) pri 8500 okr.
Okr. moment 27 Nm pri 6500 okr.
Buka u mirovanju 86 dB(A)

Okvir, ovjes, kočnice
Dvostruka kolijevka od čeličnih cijevi, upside-down prednja vilica Ø 43 mm, dvostruka stražnja vilica od aluminija, centralno postavljen amortizer s polužjem (podesivo predopterećenje opruge), sprijeda disk Ø 296 mm, dvoklipna kliješta, straga disk Ø 220 mm, jednoklipna kliješta, ABS

Kotači aluminijski sa žbicama 1.60 x 21; 2.15x18
Gume 80/100-21; 120/80-18
Gume na testnom vozilu IRC Trails GP-21/22

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1455 mm, kut glave okvira 62.5 stupnjeva, predtrag 109 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 250/265 mm, visina sjedala* 900 mm, masa s punim spremnikom goriva* 153
kg, nosivost* 162 kg, spremnik goriva 12.8 l
Garancija dvije godine
Servisni interval 12.000 km
Boje crvena/plava/bijela
Cijena 7.500 eura (56.508 kn)

Mjerenja
Najviša brzina 135 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 8.9 s
Međuubrzanje
60-100 km/h 8.8 s
Odstupanje brzinomjera
Efektivno (prikazuje 50/100) 47/93 km/h
Potrošnja
magistralna cesta 2.9 l/100 km
Teoretski doseg 441 km
Vrsta goriva Eurosuper





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R