Naoružan dodatnom dozom snage, većim spremnikom goriva i brojnim sitnim unaprjeđenjima, Honda je svoj najmanji putni enduro učinila još spremnijim na sve vrste avantura, dok uz terenske gume i dugačak hod ovjesa CRF 300 Rally ima jasne terenske pretenzije
Snage u izobilju, napredna elektronika, visoka tehnologija, masa koja daleko premašuje 200 kg, ali i cestovna orijentiranost glavna su obilježja većine aktualnih modela iz segmenta putni enduro. Da ne mora biti tako, Honda je dokazala još 2007. premijerno predstavivši CRF 250 Rally. Bila je riječ o cjenovno pristupačnom i lako upravljivom 'svjetskom putniku' koji je prije svega osvajao jednostavnošću i terenskim sposobnostima.
U odnosu na prethodnika poboljšane su i vozne osobine, prvenstveno zahvaljujući revidiranom okviru i stražnjoj vilici, a ovjes produženog hoda rezultira i većim odmakom od tla , za bolju prohodnost izvan asfalta. Vozači nižeg stasa svakako će pozdraviti odluku o smanjenju visine sjedala za 15 mm, a dobrodošle su intervencije na nožnim osloncima koji su sada opremljeni gumenim oblogama. Upravljač je novi, pokazivači smjera fleksibilniji i manje podložni pucanju, a revidiran je i vjetrobran. Je li to dovoljno da mala Honda dobije bolje putne kvalitete, saznat ćemo već od prvih kilometara.
I kakav je inicijalni dojam? Pa negdje između sofe i trampolina. Vozač mase 90 kg već u mirovanju osjetno opterećuje ovjes, koji je za pojmove enduro vožnje vrlo mekan. Podešavanja izuzev predopterećenja opruge? Zaboravite. Finese vezane uz kompresiju i povrat nisu paradna disciplina CRF-a. Znači li to da nastup izvan asfalta nije dorastao zadatku? Nipošto! Sve terenske zadatke mala Honda izvršava bez pogovora, a jednostavnije izazove svladava uz puno samopouzdanje. Razina komfora i opušteni karakter ne blijede ni s povećanjem tempa vožnje, a zahvaljujući novoj dozi snage lakše je svladati strme uspone, čemu u prilog idu i novi omjeri u mjenjačkoj kutiji.
Kad već spominjemo brzinu, ne treba očekivati čuda. Na magistralnim cestama sa zavojima dugačkih radijusa CRF lako dolazi do svojih limita, ne samo po pitanju motora, već ovjesa i kočnica. Stoga definitivno nije riječ o lovcu na zavoje s kojim ćete ostvarivati visoke brzinske prosjeke. No zato je lako ostvariti nisku prosječnu potrošnju, što znači da su zaustavljanja između dvije benzinske postaje vrlo rijetka. Tijekom testa kroz injektore smo protjerali smiješno niskih 2,9 l/100 km, odnosno, između dva nadopunjavanja spremnika može se prevaliti do 430 km. S takvim rezultatom CRF 300 Rally ima jasan dugoprugaški karakter, odnosno relaciju Zagreb-Split može odraditi 'u jednom dahu'.
ZAKLJUČAK
Zahvaljujući efektivnim i smislenim doradama CRF 300 Rally je nešto sposobniji od svog prethodnika, iako cilja identičnu tržišnu nišu. Riječ je o perfektnom putnom enduru za vlasnike vozačke dozvole A2, odnosno zabavnom motociklu za gradsku svakodnevicu ako bismo ga promatrali kao alternativu kakvom skuteru od 300 ccm. S time da je CRF jednako dobar za gradske relacije od točke A do točke B, dok kao dodatni bonus stiže terenski potencijal za nesmetane izlete u prirodu, daleko od asfaltiranih podloga.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, jednocilindarski, četverotaktni, osovina za uravnoteženje, dvije bregaste u glavi pokretane lancem, četiri ventila, podmazivanje mokrim karterom, ubrizgavanje goriva 1 x Ø 36 mm, regulirani katalizator, alternator 340 W, akumulator 12 V/7 Ah, mehanički pokretana višelamelna mokra spojka, mjenjač šest stupnjeva, završni prijenos lancem
Promjer x hod 76.0 x 63.0 mm
Obujam 286 cm³
Kompresija 10.7:1
Snaga 27 KS (20.1 kW) pri 8500 okr.
Okr. moment 27 Nm pri 6500 okr.
Buka u mirovanju 86 dB(A)
Okvir, ovjes, kočnice
Dvostruka kolijevka od čeličnih cijevi, upside-down prednja vilica Ø 43 mm, dvostruka stražnja vilica od aluminija, centralno postavljen amortizer s polužjem (podesivo predopterećenje opruge), sprijeda disk Ø 296 mm, dvoklipna kliješta, straga disk Ø 220 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Kotači aluminijski sa žbicama 1.60 x 21; 2.15x18
Gume 80/100-21; 120/80-18
Gume na testnom vozilu IRC Trails GP-21/22
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1455 mm, kut glave okvira 62.5 stupnjeva, predtrag 109 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 250/265 mm, visina sjedala* 900 mm, masa s punim spremnikom goriva* 153
kg, nosivost* 162 kg, spremnik goriva 12.8 l
Garancija dvije godine
Servisni interval 12.000 km
Boje crvena/plava/bijela
Cijena 7.500 eura (56.508 kn)
Mjerenja
Najviša brzina 135 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 8.9 s
Međuubrzanje
60-100 km/h 8.8 s
Odstupanje brzinomjera
Efektivno (prikazuje 50/100) 47/93 km/h
Potrošnja
magistralna cesta 2.9 l/100 km
Teoretski doseg 441 km
Vrsta goriva Eurosuper