Što manje a što više. Potpuno kontradiktorni stavovi, no zahvaljujući dobro iskalkuliranoj cijeni, ulazni nakedi odriču se svega onog što nije dio temeljnih postavki motocikla. Ako se složite s tom filozofijom, suživot s njima će biti idealan - čak i u Alpama
Ekvivalent u vrijednosti 719 dnevnih karata (po 27,50 eura svaka) za 'High Alpine Road Grossglockner'! Tolika je razlika u cijeni između najskupljeg stroja na ovogodišnjem Alpenmastersu (Ducati Multistrada V4 S - 209.990 kuna) i najjeftinijeg od 14 motocikala na usporedbi - Yamahe MT-07 (61.557 kuna). Vreća puna vaučera za cestarinu zorno demonstrira pristup kategoriji 'Budget nakeda' - vozite novi po cijeni rabljenog. Ili ne morate baš dati posljednje crveno krvno zrnce da biste vozili nov motocikl!
Ideja je to koju i Triumph provodi s ove godine predstavljenim Tridentom, čak i ako britanski model proizveden na Tajlandu s quickshifterom (nadoplata) i posebnom bojom malo prelazi granicu od 70.000 kuna. Ipak, dvojac ne ostavlja dojam nabrzinu sklepanih 'jeftilena'. Završna obrada MT-07 je tipičan japanski standard, a Triumph je čak i vrjedniji od toga. Logotipi marki su posvuda, TFT-zaslon i okrenuta vilica plus kontrola proklizavanja (standardno) te spomenuti quickshifter u asortimanu dodatne opreme - razlika u cijeni od desetak tisuća kuna u odnosu na MT-07 je nepogrešiva.
Naplatna postaja u Ferleitenu odavno je nestala duboko u dolini, no osjećaj sjedenja na ovim ekomobilima se ne mijenja. Dvojac vrluda od okuke do okuke lakoćom kojom balerina izvodi pokrete na pozornici. Prednost na strani Yamahe - deset kilograma manje (184 kg) od Triumpha te novi, širi i viši upravljač kao i kratak predtrag (90 mm). Sve to zajedno u MT-07 tvori koncept oštre ciklistike i munjevitog skretanja. Konkretno se radi o najagilnijem i najupravljivijem motociklu na ovogodišnjem izdanju Alpenmastersa. Maksimalan broj bodova (20) u kategoriji 'upravljivost na prijevojima' ne viđa se tako često na Alpen test summitu. A MT-07 ga ima.
Odrješenje, međutim, ostaje stvar ukusa jer novi položaj sjedenja donosi i neke promjene. Naime, novi i viši upravljač opušta gornji dio tijela, ali s druge strane rasterećuje prednji dio motocikla i smanjuje povratne informacije koje dolaze s njega. Ako želite kliziti opušteno, udobno, rasterećeno i s potpunim pregledom od zavoja do zavoja - samo izvolite. Oni koji pak više vole 'napad na zavoj' skočit će na - Trident 660. Relativno ravan upravljač i jedan centimetar kraći hod ovjesa (120 do 130 mm) osiguravaju veće opterećenje na prednjem dijelu, dok krući ovjes daje jasnije povratne informacije s podloge. Preciznost upravljanja i transparentne povratne informacije pomažu da se jedva primijeti 10 kg dodatne mase (194 kg) koje Trident nosi na cjevastom čeličnom okviru između doline i planinskih prijevoja.
Vrlo brzo postaje jasno - Triumph se od Yamahe razlikuje po sportskoj orijentaciji. Oba proizvođača potpuno ostaju vjerni tim različito osmišljenim koncepcijama, bez obzira radilo se o pogonskom agregatu ili ciklistici. Yamahin crossplane zvuči kao V2, no isto tako se i vozi. Nastup iz nižih režima je konkretan, sredina postojana i jaka, a vrh radnog područja vam signalizira da je vrijeme za stupanj više. Triumph pak na 8000 o/min pokazuje što znači okretni moment! Kakav festival potiska, dinamike, zvuka... Kontrola proklizavanja? Nikome ne nedostaje. Quickshifter? Kome tako nešto uopće treba na Tridentu.
Triumphov triling različito definira užitak u vožnji u alpskom krajoliku od Yamahe. Na izlazu iz zavoja uživate u 'ispucavanju' trocilindarskog motora sve do iznad 10.000 o/min, prebacite u viši stupanj prijenosa te ponovno uživate u high-kicku. To možete učiniti, ali i ne morate. Prvo stoga što 660 tada postaje dosta glasan - što može iritirati - a drugo jer trocilindarski motor može sve odraditi slično s glatkim odzivom gasa i dobrom uglađenošću u srednjim režimima. Britanski prognanik živi od univerzalnog karaktera motora kako bi 'ispeglao' neke druge nedostatke. Recimo, sklonost ka podizanju na prednji kotač prilikom snažnog kočenja, istančaniju funkcionalnost ABS-a te mogućnost podešavanja ovjesa koji je presportski (tvrd) za većinu alpskih cesta. Zaključak je da Trident uspijeva svojom konkretnošću i strogoćom izbaciti MT-07 iz utrke za finale. Planinski festival će se žešće slaviti u sportskom klubu, dok Yamahi ostaje utjeha da je zasigurno best-buy na tržištu.
Zaključak
Motor potpuno prilagođen korisniku i udoban ovjes su glavne odlike Yamahe MT-07 u Alpama. Stoga je svojevrsno iznenađenje da sportski podešen Triumph Trident 660 uspijeva nadmašiti MT-07 u planinama. No samo ako su na programu idealne ceste bez zakrpa te obli i brzi radijusi kojih na visokoj alpskoj cesti ima - napretek.