Motorevija
PRETRAGA
2022-03-10 , Autor: Uwe Seitz, Slike: Ducati
Bookmark and Share

Nova izvedba Pikes Peak s dodatkom V4 odustala je od neke svoje multifunkcionalnosti, ali je učinila velik iskorak na asfaltu u smjeru sporta. Čini li to Pikes Peak boljim izborom od osnovne izvedbe?



Cestari su pri gradnji na planinskim obroncima u Palm Valleyju, nedaleko Los Angelesa, doista dali sve od sebe. Asfaltna traka vijuga poput zmije kroz stjenovit krajolik te završava dolje, daleko u pustinji. Na nekim mjestima to čini tako jasnim i zavodljivim omega oblinama, da vožnja u sedlu motocikla jednostavno nalikuje letenju. Da skratimo, Ducati je za prvu vožnju nove Multistrade V4 Pikes Peak pronašao idealan ambijent u ovim zimskim mjesecima.

Posebna izvedba Multistrade dobila je naziv po dobro poznatoj planini u Coloradu, gdje se od 1915. održava popularna brdska utrka 'do oblaka'. Nedavno, nažalost, s negativnim naslovima kada je Ducati u pitanju, jer je višestruki pobjednik Carlin Dunne upravo ovdje 2019. kobno skončao - na Ducatiju. I otad nitko više ne želi imati motocikle u toj utrci.



Ali od svih Multistrada prodanih prije V4-ere, svaka šesta bila je i verzija Pikes Peak. Sukladno tome, nisu samo Amerikanci željeli takvo novo izdanje u V4-formatu, već i Europljani. Samo, ovaj je put došlo do problema. S potpunim redizajniranjem Multistrade, Ducati je pred sobom imao jedan jedini, ambiciozan cilj - 'spržiti' moćni BMW R 1250 GS u 'dual-segmentu'. Iz tog razloga, Multistrada V4 je morala imati prednji kotač veličine 19 cola koji je podjednako prikladan za off-road i touring vožnju.

A upravo to je stajalo na putu vrlo sportskim ambicijama klasične Multistrade Pikes Peak. Sada su u Bologni morali jednostavno zamijeniti prednji kotač, 'poprskati' V4-izdanje tipičnim Pikes Peak bojama s bijelim poljima i - gotovo! Međutim, za Ducati bi to bilo prelako. Osim 17-colnog kotača i detalja inspiriranih Moto GP-om, novo je izdanje dobilo i nekoliko dodatnih obilježja. Osim veličine prednjeg kotača, to uključuje i izbor materijala. Marchesinijevi kovani kotači od lake legure na vagi pokazuju četiri kilograma manje nego na standardnoj izvedbi. Nekoliko karbonskih dijelova, poput blatobrana i obloge kokpita, kao i odvojeni štitnik ispušnog topa, također su skinuli još nekoliko kilograma.



Ako naručite trkaći auspuh, možete uštedjeti dodatnih pet kilograma. Poluaktivan ovjes iz Öhlinsa radi na isti način kao i na Panigaleu V4 S. Iako je izvedba Pikes Peak zadržala kočne čeljusti Brembo Stylema sa standardne Multice, kočne pločice posuđene su sa superbikea Panigalea. Velika jedinstvena vizualna prepoznatljiva posebnost u odnosu na osnovnu Multicu, uz već spomenutu dimenziju prednjeg kotača, je jednostruka stražnja vilica. Tu je i atraktivna sportska ergonomija, koja je pak osjetna kada zajašete u sedlo Pikes Peaka. Upravljač je znatno ravniji, oslonci za noge su viši i pomaknuti unazad. No to nipošto ne znači da ćete se na Pikes Peaku razvući preko spremnika goriva kao na superbikeu - ovdje jednostavno ima previše mjesta koje je iskorišteno na sasvim drugačiji način. Doduše, osjeti se jasniji naglasak na prednji kotač, ipak je ovo najsportskija verzija Multistrade.



I krećemo, pravac na planinu! Promjenu u odnosu na osnovni model možete odmah osjetiti, no najprije valja proslaviti nesmetani rad nepromijenjenog V4 motora s vršnom snagom od 170 KS u gradskom prometu Palm Springsa. Odziv, okretni moment, promjene stupnjeva prijenosa, kretanje s mjesta, vožnja pri konstantnoj brzini u niskim okretajima - četverocilindraš bez desmodromske kontrole ventila je pogon iz snova. Isprva u načinu vožnje Touring, potom na planini i u Sportu. Potonji se razlikuje po izravnijem odazivu prilikom okretanja ručice gasa. I to je jedan od onih trenutaka koje Pikes Peak slavi, kad napregne mišiće na izlazu iz zavoja te vas stoički mirno ispali na pravcu kao iz katapulta.

No prvi 'aha doživljaj' već čeka na ulazu u zavoj. Tu se točno može osjetiti koje prednosti donosi nova ergonomija u usporedbi sa standardnim modelom. Ili kako manja masa motocikla - posebno rotirajućih masa - utječe na lakoću upravljanja. Ili pak kako neznatno promijenjena geometrija olakšava spuštanje u nagib i do vozača prenosi jasnije povratne informacije s podloge. Pikes Peak se u nagib spušta s divljom odlučnošću, precizno i stabilno prolazi zacrtanom putanjom i nikad se ne čini nesigurnim ili 'klimavim'. Bez napora 'plete' s jedne na drugu stranu te gotovo žudi za zavojima s besprijekornim asfaltom. Upravljivost je nevjerojatna za tako veliki motocikl koji teži 239 kilograma.

 

Pikes Peak izgleda jako pahuljasto na ovoj vrsti ceste, a opet je iznimno stabilan, za što je vjerojatno zaslužan nešto duži međuosovinski razmak (+28 mm) te ravniji kut glave upravljača (+1,25 stupnjeva) s više predtraga (+17,5 mm). Sportski stil, koji je na Pikes Peaku tako očit, nije podržan samo sportskim gumama Pirelli Diablo Rosso IV, već i izvrsnim, podesivim i odlučnim kočnicama u tri razine funkcioniranja ABS-a te zastrašujuće brzim quickshifterom/blipperom.

Elektronika, preuzeta izravno s Panigalea i prilagođena samo za Pikes Peak, također se uklapa u ovu sliku. No isto tako, na Pikes Peaku možete 'krivudati' okolo koristeći jasnu i intuitivnu navigaciju, birati načine vožnje te podešavati pojedinačne parametre kao što su wheelie-control, kočenje motorom ili slide-control. Sve ovo funkcionira tako dobro da, primjerice, na niskoj razini zaštite podizanja na stražnji kotač, gotovo svatko može voziti poput stuntera. Dodajte tome izvrsno podešen Öhlinsov ovjes, koji na prednjoj vilici ima identičan hod od 170 mm preuzet od standardne Multistrade, dok je straga hod skraćen deset milimetara.



Pogled s odmorišta na pustinju u dolini i divlje staze koje vode s ceste lijevo i desno, podsjećaju vas zašto bi možda standardna verzija Multistrade bila bolji izbor za ovaj okoliš. Da, Pikes Peak je gotovo uvijek u nepovoljnijem položaju u usporedbi s Multistradom V4 kada ceste postanu uže i grublje ili čak šljunčane i pješčane. No s druge strane, sportski duh kombiniran s ugodnom ergonomijom zasigurno će ponovno pronaći nemali broj poklonika.

Zaključak
Pikes Peak je sportska avantura i stoga je kao 'dual bike' nedvojbeno najsportskiji te vrste. Mnogo je 'napetiji' od standardne Multistrade i od svakog svog prethodnika. Međutim, takva postavka ujedno smanjuje sve mogućnosti koje nudi model sa 19-colnim prednjim kotačem. Ako vas zanimaju samo asfaltirane zavojite ceste, a volite sjediti visoko, u Pikes Peaku ćete pronaći idealnog partnera.


TEHNIČKI PODACI
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Motor V4 s cilindrima pod 90 stupnjeva, 1158 cm3, 170 KS (125 kW)
pri 10.500 o/min, 125 Nm pri 8750 o/min
Okvir i ovjes Alu-monocoque, upside-down vilica, jednostruka vilica
od aluminija, spremnik goriva 22,0 l, visina sjedala 840–860 mm, masa
sa svim tekućinama 239 kg, gume 120/70 ZR 17, 190/55 ZR 17
Cijena od 234.990 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R