Motorevija
PRETRAGA
2021-01-05 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Američka putna krstarica oduvijek je bila sinonim za masivnost, vrijednost i važnost. Naš test otkriva i neke druge, skrivene kvalitete 



Koliko je teško upravljati ovakvim kolosom?

Točno 388 kg, uključujući sve tekućine! Zvuči zastrašujuće, no stres prestaje nakon što ubrzate iznad 10 km/h. Jer tada Road Glide hvata zamah, a vožnja postaje jednostavna i zabavna. Čak i pri vrlo niskim brzinama od 20-ak km/h, ovim se Harleyem upravlja lako i opušteno, a svaki impuls vozača nagrađuje se brzim skretanjem. Vrijedan podatak jest da krug okretanja iznosi svega 5,80 metara, tako da vam za promjenu smjera kretanja nije neophodna široka američka cesta. Usporedbe radi, izravan konkurent Indian Challenger za istu radnju treba 1,50 metara više. Lakoći upravljanja pridonosi i nisko sjedalo postavljeno na 705 mm, što pogoduje nižim vozačima.

Je li komforan na dužim rutama?


Kapacitet (35,5 litara) praktičnih bočnih kofera sasvim je dostatan

Izvrstan je, ponajprije zbog ugodne ergonomije (upravljač, oslonci za noge). Ili pak dojam maksimalizira snažan i šarmantan Milwaukee Eight 114 čije se mogućnosti energičnih međubrzanja u završnom stupnju prijenosa svode na raspon od 40 do 150 km/h?! Ne, ipak je to ponajbolja zaštita od vjetra uopće (za gornji dio tijela i glavu) koju smo imali prilike iskusiti na nekom motociklu. Naravno, sve navedeno zajedno čini Road Glide Special idealnim suputnikom za duža putovanja. 

Nevjerojatna je količina ugode i smirenosti dok na autocesti podesite tempomat na 140 km/h. V2 se vrti na 3000 o/min i gotovo je nečujan, vibracija nema, ovjes upija meko i stvara dojam kao da plovite morem, a turbulencije iza kontroverzne (i nama dopadljive) goleme maske u 'shark nose shapeu' posve izostaju. Pridodajte tome praktične bočne torbe i doseg od 450 km, jasno vam je da se radi o jednom od ponajboljih 'alata' za duga putovanja. Nažalost, samo u solo-uporabi, jer minijaturno sjedalo za suputnika (nažalost) nije ugodno. I da, grijači ručki na Road Glide Specialu bi zasigurno bili od koristi.

Sigurnost u prvom planu?



U prošlosti smo često kritizirali kočnice na Harleyima, no to već neko vrijeme nije tema za raspravu. Zapravo, jest ako se referiramo na napredak koji HD bilježi u tom poglavlju. Harleyev sustav kočnica Reflex s Brembovim kočnim čeljustima ne samo da funkcionira učinkovito, već je i precizan za doziranje. Isto tako, Road Glide Special je opremljen i ABS-om za zavoje, a straga je i kontrola trakcije koja je poprilično agresivno podešena (reagira osjetljivo). Vozaču su na raspolaganju zapravo svi sigurnosni sustavi koji su sastavni dio modernih motocikala.

Velik obujam, visoka potrošnja?



Upravo suprotno, V2 obujma 114 kubičnih inča, u našem metričkom sustavu 1868 ccm, troši kao upaljač. Otvorenu cestu ćete, pratite li ograničenja, svladati s manje od pet litara na 100 km, dok na autocesti ta brojka raste na šest do 6,5 litara. Prosjek testa (oko 1000 km) nam je bio 5,4 l/100 km, što je s obzirom na dimenzije, performanse i komfor - više nego prihvatljivo.

Infotainment - pomodnost ili korisnost?



Korisnost! Digitalna infocentrala općenito je velik doprinos komforu, osobito kada funkcionira tako dobro kao na Road Glide Specialu. Zvučnici su sila, radio-uređaj jednostavan i lak za korištenje, baš kao i navigacija. Upravljanje na dodir funkcionira i u rukavicama, što je velik plus u poglavlju rukovanja. HD Connect je serijski na svim Touring modelima za 2020., a usluga je besplatna godinu dana (zatim plaćanje pretplate). 




TEHNIČKI PODACI

Motor

Zrakom/uljem hlađeni V2 s kutem od 45 stupnjeva između cilindara, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina smještena dolje, četiri ventila po cilindru, klackalice, hidropodizači, suhi karter, ubrizgavanje promjera 55 mm, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, zupčasti remen
Promjer x hod 102 x 114,3 mm
Obujam 1868 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 90 KS (66,0 kW) pri 5020 o/min
Okretni moment 163 Nm pri 3000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični, klasična vilica promjera 49 mm, trokutasta čelična stražnja vilica, centralni amortizer, direktno montiran, podesiva tvrdoća opruge

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 19; 5,00 x 18
Gume 130/60 B 19, 180/55 B 18

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1625 mm, kut glave okvira 61 stupanj, predtrag 173 mm, hod sprijeda/straga 117/55 mm, visina sjedala 705 mm, masa sa svim tekućinama 388 kg, nosivost 229 kg, spremnik goriva/rezerva 22,7/3,8 litara

Garancija pet godina (2+3)
Cijena 256.000 kuna

MJERENJA
Najviša brzina 175 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 5,4 s
0-140 km/h 10,3 s
Međuubrzanje
60-100 km/h 6,2 s
100-140 km/h 7,8 s
Potrošnja
Magistrala l/100 km 4,9
Doseg 463 km





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R