Motorevija
PRETRAGA
2020-08-24 , Autor: Ante Radić, Slike: MPS
Bookmark and Share

Usporedba dvaju Tracera s motorima različitog obujma formalno je nepotrebna, ali došli smo do nekih zanimljivih zaključaka



Koronavirus je poremetio sve što je mogao, pa tako i pauzirao proizvodne procese, uslijed čega noviteti za 2020. kasne s dolaskom u prodajne salone i više od nekoliko mjeseci. No barem je poznata uzrečica 'strpljenje se isplati' još jednom dokazala svoju istinitost. Naime, čekajući isporuku svog vrućeg noviteta, u Yamahi su se uspjeli 'dočepati' izvjesnog broja prošlogodišnjih modela, a da ponuda bude još privlačnija, formirana je akcijska cijena od 62.900 kn za gotovinsko plaćanje.

Preko noći se situacija, barem kratkoročno do isteka zaliha, promijenila nabolje jer su kupci Tracera 700 dobili priliku uštedjeti nemalih 7000 kn ako se odluče za prošlogodišnji model koji i dalje djeluje svježe, tim više što dolazi u atraktivnim bojama. Cjenovna razlika još je drastičnija u odnosu na Tracer 900, pa ako ne žudite za dodatnom porcijom snage, u džepu će vam ostati 24.500 kn, odnosno čak 39.510 kn usporedimo li dvije krajnosti - cijene prošlogodišnjeg Tracera 700 i aktualnog Tracera 900 GT. Upravo ta dva modela izvezli smo na zajedničku vožnju kako bismo procijenili koji je bolji za što i je li razlika u cijeni opravdana.



Podsjetimo, za doplatu od 15.000 kn, Tracer 900 GT povrh standardnog modela Tracer 900 donosi potpuno podesiv prednji ovjes, stražnji ovjes podesiv po predopterećenju opruge, tempomat, quickshifter, grijane ručke, središnji oslonac te bočne kofere u boji vozila. Ne smijemo zaboraviti ni vrlo informativan TFT-zaslon kojim se upravlja putem tipki na upravljaču. Zanimljiv paket opreme, tim više što se Tracer 700 u Yamahi može nadograditi isključivo sa središnjim osloncem i mekanim bočnim koferima.

Prijeđimo na najbitnije, a to su dojmovi iz prakse. U izravnoj usporedbi, Tracer 700 i 900 minimalno se razlikuju u dimenzijama. Na modelu 900 sjedi se nešto dublje 'u motociklu', no visina sjedala razlikuje se u svega pet milimetara (830/835 mm). Zahvaljujući užem kroju sjedala te manjoj širini samog motocikla u predjelu koljena, Tracer 700 djeluje kompaktnije te ga je - unatoč upravljaču užem 70 mm - lakše uspraviti s bočnog oslonca. Istina, Tracer 900 ima viši centar težišta, a trocilindarski motor je širi i teži. Da se razumijemo, model od 900 ccm nije glomazan, ali u izravnoj usporedbi s manjim bratom ipak je korpulentniji te usprkos gumama identičnih dimenzija na vagi pokazuje 17 kg više.


Dakle, razlike su evidentne i opipljive, što posebno dolazi do izražaja u gradskom ritmu prometa. Tracer 700 je lakši za manevriranje i agilniji, a diči se i krugom okretanja kraćim 1,5 m (promjer 4,85 m vs. 6,3 m). Živahan twin prepun je karaktera, istovremeno i uglađen pa bez problema u šestom stupnju prijenosa može voziti brzinom od 50 km/h. Najraspoloženiji je u srednjem rasponu okretaja, a s radošću će se zavrtjeti sve do za twin poprilično visokih 10.000 o/min. Ipak, to je krajnost u koju nema potrebe zalaziti, jer ako se držite srednjih okretaja, na cesti možete biti vrlo brzi. Zapravo, i brzi i štedljivi jer smo na standardiziranom mjernom krugu izračunali prosječnu potrošnju od 3,9 l/100 km, dok Tracer 900 za isti prevaljen put traži gotovo punu litru više (4,7 l/100 km).

Jesu li stvari već sada postale jasnije? U principu, najveće su razlike u konstrukciji okvira i ovjesa, posebice ako izravno uspoređujemo Tracer 700 i opremljeniji Tracer 900 GT kakav i vidite na fotografijama. Stražnji se ovjes može podešavati isključivo po prednapregnutosti opruge, a za tvorničke postavke možemo ustvrditi da nude dobar kompromis između komfora i sportske tvrdoće, iako će ovjes povremeno doći do svojih granica kada žestoko vozite po lošijem asfaltu. Rezerve ovjesa nisu posebno izdašne, posebno tijekom vožnje udvoje, a na Traceru 900 računajte i na nešto oštriji kut svijanja koljena. No sada 'devetka' polako dolazi na svoje, jer je stražnje sjedalo šire, duže i deblje podstavljeno, pa suvozač uživa u boljoj ergonomiji. Posebice se to odnosi na inačicu GT koja nudi veće rezerve ovjesa, kao i dodatne mogućnosti podešavanja.



Također, zahvaljujući većem i učinkovitijem vjetrobranu koji se i u vožnji može podešavati samo jednom rukom, kao i štitnicima za ruke, Tracer 900 nudi bolju zaštitu od vjetra i vremenskih neprilika. Kao i cilindar više, a famozni triple ima tako zarazan 'huk' koji je sam po sebi dovoljan da vas potakne na kupnju. U suštini, rednom trocilindrašu sasvim je svejedno u kojem se stupnju prijenosa nalazi, kao i koliko je uzbrdica strma te koliko ste ga opteretili. Uvijek vuče snažno poput lokomotive, a u visokim okretajima doslovce 'puca od snage'. Njegov je najveći problem što u redovitom ritmu prometa i poštujući prometne propise ne može pokazati svu raskoš potencijala, odnosno superiornost u odnosu na twin, tim više što se oba modela najbolje osjećaju u srednjim okretajima.

Osvrćemo se komandama na upravljaču Tracera 900 GT, a oko nam zapinje za tipku tempomata, koja se uključuje i isključuje vrlo jednostavno. Kao i s tipkom za uključenje grijanja ručica, odnosno tipke za odabir jednog od triju modova rada (Standard, Sport, Rain). Za izmjenu modova ipak je potrebno 'zatvoriti' ručicu gasa pa odabrati onaj koji najviše odgovara vašem stilu vožnje, a dobro je znati da mod Rain nudi idealne postavke za vožnju po kiši, uz nježan i uravnotežen odaziv na gas. Zapravo, kišni se mod pokazao idealnim za vožnju udvoje, jer nježniji odaziv na gas gotovo potpuno uklanja iritantno 'tuckanje' kacigama između vozača i suvozača. U konačnici, dopada nam se i bezbrižan stav malog Tracera, kao i ozbiljan nastup njegovog većeg brata, pa ćete konačnu odluku o kupnji morati donijeti sami. Ali ako u budžetu ne postoji ograničenje, birajte 'devetku'!



ZAKLJUČAK
Stavimo li na stranu pitanje cijene, stvari su vrlo jasne - ako često putujete udvoje, Tracer 900 je logičniji izbor. No ako ste veliku većinu vremena solo-vozač, mnogo vremena provodite u gradu, povremeno odlazite na vikend izlete i prednost dajete zabačenijim magistralnim cestama, Tracer 700 će ispuniti sva vaša očekivanja.





Yamaha XTZ 660 Ténéré 1991
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1991

Yamaha XTZ 660 Ténéré

�daje

Obujam: 660 cm3

Snaga: 46 k (33 KW) 6000 rpm

Okretni moment: 55,9 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 282 mm mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 90/90 H 21

Stražnja guma: 120/90 H17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 195 kg

Maksimalna brzina: 158 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R