Test | Piaggio Medley S 150 (2020): Prava mjera za grad
Zahvaljujući osvježenom izgledu i temeljito revidiranom motoru, novi
Medley gura se u prvi plan među gradskim skuterima, s vrlo jakim adutima
poput rekordnog prostora pod sjedalom, ali i digitalnim instrumentima s
funkcijom povezivosti
U Motoreviji se rijetko družimo sa skuterima, ali svaki puta doživimo svojevrsno prosvjetljenje. Mobilnost koje nude variomatske 125-ice zapravo su nenadmašne, jer na kombinaciju lakoće upravljanja, poletnih startova sa semafora, zadovoljavajuće maksimalne brzine i puno prostora za prtljagu, teško je ostati ravnodušnim. Kada cijeli taj paket usluga izrazimo cijenom, stvari su još bolje. Ako biste povrh modela Medley 125/150 poželjeli Beverly 300/350, bilo bi kao da tražite kruha iznad pogače. Posebice ako rijetko napuštate gradsko okruženje, jer Medley je punih 30 kg lakši od Beverlyja, a to nije mala razlika.
Uz kraći međuosovinski razmak cijeli skuter djeluje kompaktnije od svog većeg brata, iako bi ga slučajni prolaznik lako mogao zamijeniti za Beverly. Ništa čudno, jer se jako dobro prate po pitanju dizajna, ali ne i cijene. Naime, Medley 125 može se dobiti već za 28.200 kn, dok za Beverly 300 treba izbrojati najmanje 40.600 kn (redovna cijena).
Istina, Beverly je snažniji i sposobniji, ali i skuplji dobrih 40 posto, pa se treba zapitati jesu li vam njegove performanse (21 KS) zaista potrebne. Možda zvuči smiješno, ali ako se zaigrate s gasom i Medley može biti uhvaćen okom policijske kamere - ako je dionica između dva gradska semafora iole dulja, digitalni brzinomjer s lakoćom će ispisivati troznamenkaste vrijednosti. Posebno na testiranom modelu s oznakom 150 S, koji broji stvarnih 155 ccm i 16,5 KS te serijski dolazi s digitalnim instrumentima koji imaju funkciju povezivost s pametnim telefonom putem aplikacije Piaggio MIA. Cool stvarčica za mlađe generacije, no prave su promjene tehničke prirode skrivene iza oznake 'i-get'.
Iako su zadržane vrijednosti promjera i hoda klipa, promjene na tekućinom hlađenom jednocilindrašu s četiri ventila po cilindru toliko su sveobuhvatne da slobodno možemo reći da se radi o motoru 'i-get' druge generacije. Najviše promjena pretrpila je sama glava motora, ugrađeni su ventili većeg promjera, izmijenjen je i profil bregaste osovine. Revidirana je i komora za izgaranje, ugrađen je novi klip, novi injektor, novi filter zraka i drukčiji ispušni sustav. Dakle riječ je o temeljitoj reviziji zahvaljujući kojoj verzija od 125 ccm sada postiže zakonski maksimum od 11 KW/15 KS (3 KS više nego prije), dok obujmom raskošnija 150-ka sada razvija zdravih 16,5 KS (1,5 KS više nego prije).
Ovako na prvu, možemo zaključiti da Medley 150 nudi performanse na razini motora od 200 ccm prethodnih generacija, pa ga nipošto ne treba podcjenjivati. Ako imate dvojbu između modela od 125 i 150 ccm, a niste ograničeni vozačkom dozvolom A1, tada toplo preporučujemo doplatu od 790 kn za snažniji model. Rezerva snage koju nudi posebno je dobrodošla na uzbrdicama ili tijekom vožnje udvoje, dok na gradskim avenijama u solo vožnji učas hvatate 80 km/h, a nakon nekoliko sekundi i 'stotku'.
Sasvim pristojne performanse potvrđuje i vožnja obilaznicom gdje Medley 150 s lakoćom održava putnu brzinu od 115 km/h, dok uz povoljan vjetar i pognutu glavu brzinomjer ispisuje brojku od 125 km/h. Sa stabilnošću na pravcu nema nikakvih problema, prvenstveno zahvaljujući kombinaciji prednjeg kotača od 16 i stražnjeg od 14 cola. Medley je dakle tipičan predstavnik segmenta 'big-wheel', ali netipičan po pitanju obujma koji skriva pod sjedalom.
U prostor od rekordnih 36 litara mogu se smjestiti čak dvije integralne kacige i to je vrlo jak adut. Praktičnu stranu dopunjuje i pretinac ispod upravljača, gdje će svoje mjesto naći brojne sitnice, a možete i puniti mobitel jer na raspolaganju je USB priključak.
Pitanje sigurnosti zaokružuje serijski ABS te vrlo učinkovite i snažne kočnice s mogućnošću preciznog doziranja, kao i gume prve ugradnje. S Michelinovim modelom City Grip imamo dobra iskustva, kako na suhoj tako i mokroj podlozi, a neugodnih iznenađenja nismo imali ni tijekom silovitih kočenja.
Ima li Medley još koji adut skriven u rukavu? Ima, a to je servisni interval rastegnut na popriličnih 10.000 km, uz kontrolu ventila tek svakih 20.000 km. Tako dugačkim intervalima ne mogu se pohvaliti ni pojedini ozbiljni motocikli, od kojih je Medley barem upola štedljiviji s gorivom. Tvornički podatak govori da se s jednom litrom eurosupera može prevaliti 42 km, što znači da po WMTC ciklusu prosječna potrošnja iznosi 2,4 l/100 km. Nama je ipak trošio nekoliko decilitara više, ali nismo ga nimalo štedjeli.
TEHNIČKI PODACI
Piaggio Medley 150 S
MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT, sustav start/stop
Promjer x hod 58 x 58,7 mm
Obujam 155,2 ccm
Snaga 12 KW/16,5 KS pri 8750 o/min
Okretni moment 15 Nm pri 6500 o/min
OKVIR I OVJES
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 260 mm, dvoklipna kliješta, straga disk 240 mm, dvoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 100/80-16, straga 110/80-14, Michelin City Grip
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1390 mm, visina sjedala 799 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 88/76 mm, suha masa 132 kg, spremnik goriva sedam litara
Garancija dvije godine
Boje bijela, crna, sviva
Cijena 29.490 kn (verzija 125 ccm od 28.200 kn)
Zajednica | Komentari