Test | Piaggio Medley 125/150
Dimenzijama kompaktniji i puna 33 kg lakši od Beverlyja, Medley odlično
popunjava prazninu u gami. Pogone ga moderni motori i-Get obujma 125 i
150 ccm
Skuter je, prije svega, prijevozno sredstvo zamišljeno za kretanje urbanim sredinama. Njegova je praktična strana kudikamo bitnija od samih performansi, no velik broj vlasnika traži rezervu snage, pa se odlučuju za motor od 300 ccm, što je najpopularniji odabir kod kupnje Beverlyja. Tako motoriziran skuter može sasvim dobro poslužiti za vikend izlete pa čak i za odlazak na godišnji odmor. Međutim, relativno mali broj vlasnika koristi skuter u opisanim uvjetima, pa zapravo ne koriste njegov puni potencijal. To ima određenih negativnih nuspojava, ponajprije u vidu više prodajne cijene, korpulentnijih dimenzija, ali i osjetno veće mase samog vozila. Zato su u Piaggiu zamiješali novu formulu i tržištu ponudili "broj manji" Beverly, koji odlično popunjava prazninu između spomenutog bestselera i modela Liberty.
Neupućeni promatrač lako će Medley zamijeniti za Beverly, što i ne čudi jer se stilski vrlo dobro prate. Nimalo čudan marketinški potez - Beverly je dizajnerski privlačan vrlo širokom krugu potencijalnih kupaca, pa nema razloga da Medley ne iskoristi te benefite. Baš kao i veći brat, koristi kombinaciju kotača 16/14, što ga svrstava u segment "big wheel". No, međuosovinski je razmak skraćen na 139 cm (Beverly 153 cm), a vaga pokazuje suhu masu od 132 kg, što je punih 33 kg manje no u slučaju Beverlyja 300. Tim je zahvatima skrojen skuter bolje okretnosti, koji se lakše probija kroz gradske gužve i kolone automobila, sve do prve startne pozicije na semaforu.
Potraje li čekanje zelenog svjetla dulje od tri sekunde, motor se gasi! Naime, sustav start/stop serijska je oprema na novim motorima kodne oznake i-Get 125/150 koji pokreću Medley. Radi se o tekućinom hlađenim jednocilindrašima, opremljenima s četiri ventila po cilindru i elektronskim ubrizgavanjem goriva. Zadovoljena je norma Euro 4, što je velika novost u skuteraškom segmentu, odnosno, Medley je prvi Piaggiov skuter koji se time može pohvaliti.
Tvornica navodi podatke da 125-ica s jednom litrom eurosupera može prevaliti 47,5 km, a 150-ka 45,9 km, što bi u praksi značilo da će se prosječna potrošnja kretati oko 2,5 l/100 km. E sad, je li sustav start/stop zaista potreban kada su brojke potrošnje tako niske? Neosporno je da pomaže, možda uštedi decilitar-dva, ali sa skuterom zaista rijetko kada stojite u koloni, dok se čekajući zeleno svjetlo na semaforu svi nekako osjećamo neobično kada motor "utihne". No, Medley nema klasični anlaser, već se radi o elektromotoru bez četkica, izravno vezanim na radilicu. Stoga je dovoljno pomaknuti ručicu gasa jedan milimetar i motor je spreman za ispaljivanje sa semafora. Ubrzanja su u okviru klase, kazaljka brzinomjera brzo se približava oznaci 80 km/h, a do stotke ipak treba nešto više strpljenja.
Za razliku od 125-ice, 150-ka to čini nešto poletnije, a kada je cesta ravna, razlike nisu osobito izražene. Na prezentaciji u Toskani imali smo prilike isprobati obje verzije i bez razmišljanja bismo se odlučili za snažniji motor, posebice ako za to ne postoji zakonska zapreka u vidu kategorije vozačke dozvole A1. Jednostavno, 150-ka ubrzava živahnije i znatno se bolje nosi s uzbrdicama, pa živite li u Dubrovniku ili Rijeci, dvojbe nema, jer doplata je svega 770 kn.
Skuteri velikih kotača imaju nedvojbene prednosti - dobro upijaju neravnine i pružaju visoku razinu stabilnosti. Kombinacija prednjeg kotača promjera 16 i stražnjeg promjera 14 cola, je rekli bismo - dobitna kombinacija. Prednji kotač uspješno gazi preko manjih neravnina i olakšava posao prednjoj teleskopskoj vilici relativno kratkog hoda od 88 mm. Hod stražnjeg ovjesa je kraći (76 mm), no nešto šira stražnja guma pomaže u kompenzaciji neravnina i možemo reći da Medley uspješno kroči kroz gradsku džunglu.
Izmještanje spremnika goriva u središnji greben otvorilo je više prostora pod sjedalom, na raspolaganju je za klasu rekordnih 36 litara obujma. Drugim riječima, pod sjedalo je moguće smjestiti dvije integralne kacige, što smo i sami isprobali. Odlično, to je vrlo jak adut! A Medley ima još aduta, jer putno računalo ne škrtari informacijama, spremnik za rukavice opremljen je USB-utičnicom, a kao opcija tu je Piaggio Multimedia Platform za bežično povezivanje s vašim pametnim telefonom. Kada skuter i telefon stupe u kontakt putem Bluetooth veze, na zaslonu se ispisuju i brojni parametri rada motora, dodatne putne informacije ili upute za navigaciju.
Osim što su na oba kotača disk-kočnice, pohvalno je što već sada Medley serijski dolazi opremljen ABS-om. I to ne bilo kakvim, već Boschevim sustavom desete generacije. Na suhoj cesti treba zaista pretjerati da bi se osjetilo pulsiranje polugice, a intervali su primjereno kratki i zaustavljanje je popraćeno osjećajem sigurnosti. U svakom slučaju, dobro je znati da kočnice neće blokirati dođe li do paničnih situacija ili ako vozite po kiši kada se šahtovi i bijele linije pretvaraju u opasne cestovne zamke. Tko želi, s popisa opcija može odabrati manji ili veći vjetrobran, kofer u boji vozila obujma 30 ili 37 litara, pokrivalo za noge, ceradu i još druge korisne dodatke. Verzija S dodatno je ušminkana matiranim detaljima i na izbor su ponuđene drugačije boje, pa se odabir svodi na ono što vam se više sviđa, jer razlike u cijeni - nema.
TEHNIČKI PODACI
Piaggio Medley 125 (150)
MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT, sustav start/stop
Promjer x hod 52 x 58,7 mm (58 x 58,7 mm)
Obujam 124,7 ccm (155,2 ccm)
Snaga 9 kW/12 KS pri 8250 o/min (11 KW/15 KS pri 7750 o/min)
Okretni moment 11,5 Nm pri 6500 o/min (14,4 Nm pri 6400 o/min)
OKVIR I OVJES
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 260 mm, dvoklipna kliješta, straga disk 240 mm, dvoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 100/80-16, straga 110/80-14
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1390 mm, visina sjedala 799 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 88/76 mm, suha masa 132 kg, spremnik goriva sedam litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, crna, plava, bijela, siva
Cijena 26.180 kn (26.950 kn)
Zajednica | Komentari