Test | Honda Africa Twin 1100 AS DCT ES
Najskuplja i najopremljenija izvedenica Hondinog putnog endura s automatskim mjenjačem
Nova generacija Africe Twin unijela je popriličnu zbrku u Hondin cjenik, jer se nudi čak šest varijanti tog motocikla. Kao i prije, tu su standardna izvedba (kratak vjetrobran, 18,8-litreni spremnik goriva, skromna oprema) i ona Adventure Sports (visoki vjetrobran, 24,8-litreni spremnik goriva, touring-oprema), dok je novost Adventure Sports ES (elektronski ovjes od Showe - 'EERA').
Prilagođeniji touring vožnji - veći hod ovjesa i visina sjedala
Adventure Sportsa
Upravo ova posljednja, najskuplja izvedenica, ustupljena nam je od strane Ruting Honde na test. Svi modeli se pak mogu konfigurirati s klasičnim mjenjačem ili onim DCT (dvostruka spojka) pa raspon cijena tako seže od 122.000 do 155.000 kuna (testni motocikl). Očito je da se Africa Twin cjenovno odmaknula od svoje izvorne zamisli (modeli 2019. su bili od 112.900 do 133.000 kuna).
Tanja, lakša, snažnija
Kada su u pitanju kvalitete i svojstva koja vrijede uvijek i posvuda, ona su ponajprije ‘primarne vrline’ motocikla, bez obzira na područje primjene. Zbog toga su stvari toliko zahtjevne. Tko se tijekom brze terenske vožnje, noseći gomilu odjeće, mora boriti s masom od četvrt tone, nedvojbeno će psovati. Baš kao i svi koji se s ovakvim divom moraju gurati kroz prometnu gužvu, okruženi vozačima u metalnim kavezima.
Tada ne pomaže nijedan sustav asistencije na svijetu, već samo kompaktne dimenzije, niska masa i laka upravljivost, primjerice uz siguran položaj za stajanje. To je jedan od razloga zašto je Honda za novi Adventure Sports skratila hod opruga oko 20 milimetara na razinu standardne verzije (230/220 milimetara) - prethodnik je jednostavno bio previsok.
Skrivene unutarnje vrijednosti
Manja masa, više kompaktnosti i terenskih sposobnosti - to je bio cilj zbog kojeg je Africa Twin AS ‘smršavjela' dva kilograma na sadašnjih 243 kilograma. I to iako je sam motor narastao. Točno 86 kubičnih centimetara više rezultat je istovjetnog provrta, ali većeg hoda (81,5 umjesto 75,1 milimetar). To znači 102 umjesto dosadašnjih 95 KS te za šest na ukupno 105 Nm povećan najveći okretni moment pri 6250 o/min.
Novi 6,5-inčni TFT-ekran je za stari LCD u pravom smislu televizor u boji
Osnovna arhitektura rednog dvocilindraša ostala je netaknuta no glave cilindara i sustav ubrizgavanja, međutim, temeljito su dorađeni. Rezultat je da nova Africa Twin već ispunjava standard Euro 5, ali sada ima ispuh s ‘klapnom’ koji pri višim okretajima, uz povećanje snage i učinkovitosti, oduševljava i znatno glasnijom zvučnom kulisom.
Savršeni DCT
Međutim, očitiji je novi, delikatniji stas. Novi oklop s kraćim vjetrobranom koji je ručno podesiv, s vitkijim stražnjim dijelom, novu Africu Twin čini vizualno manje moćnom no dopadljivijom. Podokvir je odsad učvršćen vijcima i nije zavaren, materijal je aluminij umjesto čelika, sjedalo je 40 mm uže no prije. S dva centimetra višim upravljačem, Honda pruža osjetno ‘vozačkiji’ položaj sjedenja. Smanjenje mase na okviru iznosi ukupno 1,8 kilograma, preostala 2,2 kilograma pridonio je motor.
DCT radi skoro savršeno, no donosi i 10 kg više na vagu
Spojka je također intenzivno dorađena. Za novu generaciju Africe Twin tu je DCT-mjenjač s dvostrukom spojkom, što ujedno znači dodatnih 10 kg, baš kao u slučaju našeg testnog motocikla, i to po još višoj cijeni. Bez obzira na sve to, dosad se oko polovica svih Hondinih kupaca odlučila za DCT, a to nije bez razloga. Specifična je to ponuda u svijetu motocikala koju ne nudi niti jedan drugi proizvođač, a DCT se u međuvremenu tehnički toliko dobro 'izbrusio' da radi gotovo savršeno.
Broj prekidača na lijevoj strani mora se 'prorijediti'
Novost za 2020. - prepoznavanje zavoja, koje kod automatskog mijenjanja stupnjeva prijenosa, uz brzinu i okretaje motora, u strategiju izmjena uvodi i aktualni kut nagiba u zavoju. U praksi to radi jako dobro, a ako smo na prethodnim generacijama ponekad imali potrebu stvari preuzeti pod 'ručnu kontrolu', sada se u potpunosti u svim situacijama možemo prepustiti automatici. Čak i na lakšem offroadu.
Inflacija digitalije
Lavina sustava asistencije, učinit će život na agilnijem i lakšem Twinu još jednostavnijim i sigurnijim, jer tradicionalno, kada je u pitanju integritet vozača, Hondinom purizmu brzo dođe kraj. Moglo bi vam se zavrtjeti u glavi od silnih skraćenica, poput IMU, MID i HSTC. Kao i DCT, ABS i TFT. Objašnjenje - IMU (Inertial Measurement Unit) tipa MM7.10 iz Boscha mozak je svih sigurnosnih i pomoćnih sustava.
Novi ABS regulira finije i neprimjetnije. Gume su bez ‘šlaufa’
Ta crna kutija može gotovo sve - mjeri i kontrolira u šest osi, upravlja kontrolom trakcije, ABS-om za zavoje i Wheelie Controlom, Rear Lift Controlom, kao i svjetlima za zavoje (samo Adventure Sports) te DCT-om. Novi 6,5-inčni dodirni TFT-zaslon u boji integrira povezivost Apple CarPlay i Bluetooth, a sve jako dobro funkcionira i na dodir u rukavicama (isprobali smo).
Manje avanturist, više putnik
Dakako da luksuzniji i opremljeniji model Adventure Sports želi biti u prvom planu ponude no ne toliko s avanturističkim predznacima kao prije. Sada je koncipiran više kao tourer za daleka putovanja, i to mu savršeno pristaje. Stoga ne čudi što izrazito dugi hodovi ovjesa od 252 i 240 mm sada pripadaju prošlosti a s njima i moćna (i izrazito naporna) visina sjedala. Adventure Sports preuzima vrijednosti standardne verzije a to znači da se po pitanju ovjesa od standardnog modela razlikuje još samo po opcijskom, novom elektronički podesivom Showinom ovjesu te, naravno, još većem spremniku goriva (sada 24,8 litara umjesto 24,3 u prethodnoj verziji i 18,8 litara kod osnovne izvedbe).
Za još bolju zaštitu od vjetra brine se, kao i prije, viši vjetrobran koji pruža solidnu zaštitu od vjetra u predjelu prsa, nešto manju u predjelu glave. Kad smo već kod vjetrobrana – u najnižoj postavci iritantno sječe pogled napola, u najvišoj dobrano zaklanja pogled ispred predjeg kotača. Grijanje ručki, Apple CarPlay i Bluetooth, dolaze kod obje verzije Africe, isto se odnosi i na tempomat koji je novost u ovogodišnjoj ponudi.
Što je bolje nego prije?
Mnogi su dosad Africi najviše zamjerali anemičnost njezina pogonskog agregata. 95 KS se u zadanim okvirima klase činilo dovoljno za komforna putovanja, no mnogi su poželjeli više jezgrovitosti, konkretnosti, karaktera... Novi agregat pokazuje da razlike postoje, isporuka okretnog momenta je u svim režimima veća, a to se osjeća naročito tijekom međuubrzanja u šestom stupnju prijenosa. Druga velika novost je elektronski ovjes koji je veliki dobitak u poglavlju dinamičkih sposobnosti. Nudi više povratnih informacija te čini motocikl stabilnijim na visokim brzinama.
Zaključak
Africa Twin je i dalje suvereni allrounder čija je pouzdanost neupitna. Umjereni rast obujma, snage i momenta nije ju drastično promijenio, ali ju je itekako unaprijedio. Evidentan je porast sportskih ambicija, elektronski ovjes radi izvrsno baš kao i šeststupanjski DCT. Tehnički napredak s novim TFT-ekranom je dobrodošao, no broj prekidača na lijevoj ručici nepotrebno komplicira cijelu priču.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, ubrizgavanje, klasičan karter, DCT-spojka, šest brzina, pogonski lanac O-ring, norma Euro5
Promjer x hod 92,0 x 81,5 mm
Obujam 1084 ccm
Snaga 102 KS (75 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 105 Nm pri 6250 o/min
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti, prednja vilica upside-down promjera 45 mm, straga monoamortizer, sprijeda diskovi promjera 310 mm, straga disk promjera 256 mm, ABS za zavoje, kontrola trakcije
Kotači i gume
2,15 x 21, 4,00 x 18; 90/90 21, 150/70 R18
Gume Bridgestone AX 41 T 'L'
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1575 mm, kut glave okvira 62,5 stupnjeva, predtrag 113 mm, hod sprijeda/straga 230/220 mm, visina sjedala 850 mm, masa sa svim tekućinama 250 kg, nosivost 218 kg, spremnik goriva 24,8 litara
Servisni intervali svakih 12.000 km
Boje: crna, HRC, crvena
Cijena: 155.000 kuna
Zajednica | Komentari