Motorevija
PRETRAGA
2011-04-25 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Motorevija, Motorrad, razni izvori
Bookmark and Share

Posljednje Hondino križanje „gena“ nije prošlo onako kako su svi očekivali. DN-01 je na tržištu podbacio, no nitko za njim ne lije suze. Svi su pogledi odsad uprti na jednog drugoga križanca, nedavno predstavljeni crossrunner

 Motogalerija Honda Crossrunner za 2011.

Hondina prezentacija modela za 2011. bila je najupečatljivija, najinformativnija te najatraktivnija od svih održanih na prošlogodišnjoj milanskoj EICMA-i. Velik broj Hondinog tehničkog i inženjerskog osoblja, kao i činjenica da taj japanski gigant u Italiji ima snažan i inovativan odjel za istraživanje i razvoj, razbuktala je razne rasprave i neslužbene razgovore.

Jedan od tih razgovora omogućio nam je da saznamo i nešto više o crossrunneru, motociklu koji sjedinjuje više različitih stilova i koncepcija. Pouzdani izvori tvrde da prije nešto više od godinu dana nije postojala ni najmanja ideja, a kamoli bilo kakav crtež koji bi dao naslutjeti da će Honda započeti s izradom tog projekta.

Dakle, ostaje za vjerovati da su inženjeri iz doslovce „prazne ploče“ razvili crossrunner za manje od deset mjeseci. Nevjerojatno žestok tempo, no svakako izvediva misija.
Ustvari sasvim realna, jer crossrunner koristi odavno postavljenu bazu. Naime, promotrite li nešto detaljnije cijeli motocikl, uvidjet ćete da je ustvari riječ o dotjeranom i transformiranom VFR-u 800. Okvir je gotovo isti, baš kao i jednostruka stražnja vilica. Iz VFR-a 800 naravno potječe i pogonski agregat, čije su vrijednosti promjera i hoda, te obujam posve identični. Doduše, u crossrunneru agregat razvija sedam KS i Nm manje.

 Motogalerija Honda Crossrunner za 2011.

No, važniji je zaključak da odsad napokon postaje jasno zašto je Honda još 2002. godine pri predstavljanju današnjeg VFR-a ispunila ispušnu normu Euro 3, iako zakonodavac to od nje uopće nije zahtijevao. Dakle, radilo se o ulogu za budućnost, odnosno računala je na primjenu tog agregata još neko vrijeme. Doduše, taj je ulog izuzetno dugo stajao spremljen u „ladici“.

Iako razloge zbog kojih nije iskorišten potencijal tog agregata ne znamo, sigurno predviđamo zašto je cijeli koncept upravo sada izvučen iz rukava. Naime, BMW i Ducati su jedine dvije tvrtke koje u prošloj godini ne bilježe pad prodaje motocikala. Upravo suprotno, njihova prodaja je znatno porasla. BMW-u je takav rezultat priskrbio sportaš S 1000 RR, dok je Ducati profitirao od nove multistrade.
Upravo je potonji, kao i enormni uspjeh BMW-a R 1200 GS-a, ponukao Hondu da poradi na svom „konju za utrku“ te predstavi motocikl koji će sjediniti tri ciljane skupine kupaca - one sklone velikim funbikeovima, maksi endurima te naposljetku i nakedima. Zvuči poznato? Svakako! Auto industrija je po tom pitanju u posljednjih nekoliko godina bila iznimno inovativna, što je rezultiralo inflacijom novih segmenata i oblika u kojima se i tvorci više ne snalaze.

No, vratimo se tehničkoj osnovi crossrunnera. VFR-ov motor poznat je po V-TEC sustavu koji regulira rad motora na dva ili četiri ventila. Cijeli sustav trebao je pridonijeti nižoj potrošnji te olakšanom doziranju snage pri nižim okretajima. Ni jedno ni drugo nije potpuno uspjelo, pa smo dobili motor koji nakon 7000 o/min naglo razvija znatno veću količinu isporuke okretnog momenta na stražnji kotač. Prema Hondinim navodima taj je nedostatak dotjeran i otklonjen, no mi to nećemo moći potvrditi još neko vrijeme, barem ne dok prvi puta ne provozamo taj motocikl.

 Motogalerija Honda Crossrunner za 2011.    Motogalerija Honda Crossrunner za 2011.

Iako je VFR 800 ponajprije poznat po izdržljivom i vrlo kvalitetnom motoru, moramo spomenuti da su neke komponente na njemu i danas prava tehnička poslastica. Poput primjerice kombiniranog sustava kočenja, koji po učinku, odnosno zaustavnom putu nadmašuje čak i najnoviji s modela VFR 1200 F. Dakako, tu je i atraktivna jednostruka stražnja vilica kao detalj koji daje potreban dašak Hondine raspoznatljivosti.

Također, na tu je osnovu nadograđen ovjes s većim hodom, te njegovo komforno podešenje, kao i uspravna pozicija sjedenja sa široko izvedenim upravljačem. Stoga, uz te predispozicije vozaču ne bi trebalo nedostajati preglednosti, baš kao ni dobrog povratnog osjećaja s prednjeg kraja.
Doduše, široki upravljač sa sobom donosi i neke nedostatke, poput nestabilnosti motocikla pri višim brzinama. Kako je prednji kraj minimaliziran do najveće mjere, a vjerojatno da svojom dodatnom masom ne opterećuje ni agilnost ni upravljivost motocikla, može se predvidjeti da je Honda poprilično poradila na aerodinamičkim svojstvima.

Naime, inženjeri su vršili ispitivanja aerodinamike za 120 različitih vrsta strujanja zraka, te tako dobili idealne rezultate koji bi vožnju pri visokim brzinama trebali učiniti stabilnijom.
Na koliko različitih grupa kupaca Honda tim modelom cilja, pokazuje i popis dodatne opreme. Naime, tu je set kofera, top-case, touring vjetrobransko staklo, dodatni usmjerivači za strujanje zraka, grijane ručke, glavni stajni oslonci, 12-voltna utičnica, navigacija itd. Dakle, za svakoga po nešto.
No, upravo u prošlosti su se motocikli koji su nudili „za svakog po nešto“ transformirali u „razočaranje za mnoštvo“ (pogledaj okvir). Budućnost crossrunnera svakako će ponajviše ovisiti o njegovoj cijeni.

KONKURENTI
   
Yamaha TDM 900 A
Motor redni dvocilindarski, obujam 897 ccm, snaga 86 KS pri 7500 o/min, okretni moment 89 Nm pri 6000 o/min, masa sa svim tekućinama 237 kg, cijena oko 83.000 kuna
 
KTM SMT 990 ABS
V2-motor, obujam 1000 ccm,
snaga 116 KS pri 9000 o/min, okretni moment 97 Nm pri 7000 o/min, masa sa svim tekućinama 214 kg, cijena oko 104.600 kuna


Najvažniji prethodnici

Yamaha TDM 850 (1991.)

Model koji je i danas „alfa i omega“ križanja klasa. TDM je najuspješniji miks stilova koji se u Yamahinom proizvodnom programu zadržao sve do danas. U početku je dolazio u obujmu od 850 ccm.


Bimota mantra (1995.)

Jedan od najvećih promašaja moto industrije lansiran je 1995. godine i dolazi iz talijanske manufakture Bimota. Mantra je akcent stavila na sport, i to uz radikalni futuristički dizajn.


Ducati multistrada (2003.)

I vlasnici multistrade znali su reći da radije parkiraju svoj motocikl iza kafića nego pred ulazom, jer ne mora baš svatko znati da su stigli na njoj. No, multistrada je prošle godine lansirana „iz druge“, te je na svim europskim tržištima rasprodana do posljednjeg primjerka.









Honda Crossrunner (2011.)

�daje

Obujam: 782 cm3

Snaga: 102 k (74,9 KW) 10.000 rpm

Okretni moment: 72,8 Nm @ 9500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 3 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 256 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 R 17

Stražnja guma: 180/55 R 17

Obujam spremnika: 21,5 l

Maksimalna brzina: 200+ km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R