Test | KTM 390 Adventure: Mali koji bi mogao postati veliki
Vrhunski opremljen motocikl koji može skoro sve. To što nije čistokrvni
enduro, čini ga sposobnijim i boljim u 95 posto svakodnevnih situacija
Mali koji bi mogao postati veliki! Nakon niza adventure-modela velikog i srednjeg obujma, na red je napokon došla i klasa zanimljiva onima s manje vozačkog iskustva te vlasnicima vozačke dozvole A2-kategorije. KTM je na prošlogodišnjem Milanskom salonu predstavio Adventure obujma 390 ccm (44 KS) koji bi na globalnoj razini trebao postati veliki hit. Naime, poznato je KTM-ovo partnersvo s indijskim Bajajom, koje je upravo zbog ovakvih modela i realizirano. Na tamošnjem tržištu su Duke 125 i 200 bestselleri, a sigurni smo i da Adventure 390 ima enorman potencijal za tako nešto. I ne samo u Indiji, već i u Južnoj Americi te naposljetku i u Europi.
Upravo zbog zahtjevnih europskih kupaca, 390 Adventure je po pitanju opremljenosti 'all-inclusive'. Naime, mali pustolov može se pohvaliti dodacima poput ABS-a za zavoje (može se isključiti), podesivim ovjesom od WP-a, kontrolom trakcije (Bosch), TFT-displejem (bluetooth-funkcija), anti-hopping spojkom te LED-svjetlima. Na popisu dodatne opreme su i quickshifter te naravno koferi. Dakle, niti onima najzahtjevnijima ne bi trebalo ništa nedostajati.
E sad, nakon ovog impresivnog popisa opreme (serijske), sigurno vam se nameće i pitanje – kolika je cijena motocikla? Kod ovlaštenih hrvatskih prodavača KTM-a, Adventure 390 stoji 50.900 kuna. S obzirom na okolnosti radi se o vrlo konkurentnoj cijeni, budući da tehnički inferiorniji Versys-X 300 stoji tek 4000 kuna manje a BMW G 310 GS čak i 1000 kuna više (51.916 kuna).
No, KTM 390 Adventure nije samo po opremi ozbiljan motocikl, već je to i po pitanju ergonomije. Vrlo je blizu onoj 790 Adventurea, što znači da kombinira širok i ne suviše visok upravljač, nisko postavljene oslonce za noge te sjedalo na ugodnoj visini (855 mm). S punim spremnikom goriva (14,5 l) na vagi pokazuje svega 172 kg, što će cijeniti oni koji će se češće zaputiti na prašnjave ceste.
Ni ljubitelji asfalta neće ostati razočarani, budući da Adventure 390 skreće na treptaj oka. Nevjerojatna je ta lakoća i jednostavnost vožnje ovog malog pustolova, koliko malo uporabne sile traži na upravljaču. S druge strane, cijelo vrijeme ostaje stabilan i miran, te i po tom pitanju odaje dojam znatno ozbiljnijeg (i većeg) motocikla. Prednji 19-colni kotač na vozača prenosi osjećaj stabilnosti i sigurnosti, kroz nagib se vodi precizno i predvidivo. U redu, ceste na Kanarskim otocima su hrapave poput brusnog papira, tamo bi valjda i 'ćelave' gume nudile dovoljno gripa, no to nikako ne umanjuje Adventureove sposobnosti. Prva ugradnja – Conti TKC 70 – pokazala se prikladnim odabirom dok je ABS za zavoje itekako koristan dodatak. Kočnice? Monodisk (320 mm) u kombinaciji s četveroklipnim čeljustima (ByBre) harmonira uzorito, nije pretjerano agresivan a opet dovoljno je učinkovit.
Je li 390 Adventure tipičan 'old school dual-sport enduro'? Rekli bismo da je prije svega laki cestovni motocikl koji se jako dobro snalazi i na neasfaltiranim putevima. A kako bi se tamo dobro snašao, KTM je na njega montirao široke oslonce za noge izdašnog gripa, te WP-ovjes ('made in India') hoda 170 mm sprijeda te 177 mm straga. Kao što smo već rekli, riječ je o potpuno podesivom ovjesu (bez alata) sprijeda dok se monoamortizer može podešavati po stlačivanju opruge i povratu. Zaključimo ovo poglavlje, riječ je o motociklu koji je vrlo dobro opremljen za teren, ali je daleko od ozbiljnog enduro-trkača.
Mali Adventure prije svega osvaja tom enormnom lakoćom upravljanja, mekoćom spojke, konkretnošću pogonskog agregata. KTM je single obujma 373 ccm prilagodio normi Euro 5, potrošnja je vrlo skromna (prosjek testne rute 3,9 l/100 km) no nedostataka ipak ima. Unatoč osovini za uravnoteženje, vibracije su osjetne u većini režima. Motor u nižim okretajima oklijeva, radi nemirno i grubo, da bi u srednjim okretajima postao konkretan te naposljetku u visokima živahan i furiozan. KTM-ov single živi od visokih režima i tomu se treba prilagoditi.
KTM Adventure 390
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni monocilindrik, četiri ventila, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, ubrizgavanje promjera 38 mm (Bosch EFI), šest brzina, pogonski lanac, sekundarni prijenos 15:45
Promjer x hod 89,0 x 60 mm
Obujam 373 ccm
Snaga 44 KS pri 9000 o/min
Okretni moment 37 Nm pri 7000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, sprijeda vilica upside-down promjera 43 mm, podesiva po stlačenosti opruge i povratu, straga monoamortizer, podesiv po stlačenosti opruge i povratu
Kočnice
Sprijeda monodisk promjera 320 mm i radijalno montirana čeljust s jednim klipom, straga disk promjera 230 mm i plivajuća čeljust sa dva klipa, dvokanalni ABS za zavoje (Bosch 9,1 MP), kontrola trakcije
Kotači žbičani, 2,50 x 19, 3,50 x 17
Gume 100/90-19, 130/80-17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1430 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, predtrag 98 mm, hod sprijeda/straga 170/177 mm, visina sjedala 855 mm, visina od tla 200 mm, suha masa 158 kg, spremnik goriva/rezerva 14,5/3,5 litre
Cijena: 50.900 kn
Zaključak
Izuzmemo li izraženije vibracije, KTM 390 Adventure je vrlo ugodan motocikl koji može skoro sve. To što nije čistokrvni enduro čini ga sposobnijim i boljim u 95 posto svakodnevnih situacija a to će klijentela kojima je namijenjen itekako cijeniti. Na zavojitoj cesti je čista zabava – lakonog, poletan, siguran, predvidiv. I da, arsenal sustava asistencije i opremljenosti je na razini koju neki japanski motocikli većeg obujma tek trebaju dostići.
Zajednica | Komentari