Test | BMW F 900 R: Radikalni zaokret
BMW je konceptu malog R-a pristupio rigoroznije, ekstremnije, osobnije...
Sjećate li se prethodnika, F 800 R-a? Sada kada smo ga spomenuli, sigurno ste ga 'izvadili iz ladice', no teško da ste ga sve ove godine doista primjećivali na cesti. Ne, nije to bio loš motocikl, čak naprotiv! U cijeloj priči nije pomogao niti ekstremni Chris Pfeiffer, koji je F 800 R koristio kao svoj stunt-motocikl. Rekli bismo da je ovom BMW-u nedostajalo karaktera i prepoznatljivosti. Jer, objektivno se radilo o vrsnom nakedu solidne upravljivosti, no subjektivno je bio – “nit' smrdi, nit' miriše”. Kao recimo Škoro u političkom smislu. Ne moramo stoga posebno napominjati kako sve to na kraju završava. Ipak, biti ćemo korektni pa zaključiti – BMW-ova 'poruka' nije stigla do potencijalnog 'biračkog tijela', barem ne u opsegu u kojem su Bavarci računali.
Kratak stražnji dio, masivan spremnik goriva – BMW-ov roadster djeluje agresivnije
Stoga se BMW nakon pet godina odlučio na radikalni zaokret te je konceptu malog R-a pristupio rigoroznije, ekstremnije, osobnije... F 900 R je u odnosu na prethodnika bitnije zaoštren, skraćen i 'LED-iziran'. Nadalje, spremnik goriva je novooblikovan (i ponovno je pravi spremnik goriva a ne plastični pokrov), raspored mase je malo promijenjen (više je ima na prednjem dijelu motocikla)... Dakle, sve upućuje da je BMW htio F 900 R-u podariti znatno više dinamike no što je prije bio slučaj.
Karakteristično dnevno LED-svjetlo zanimljiva 'potpisa'. 'Svjetlo za zavoje' je opcija
Isto tako, paralelni twin je prošao kroz prijeko potrebni update. Naime, prije desetak godina je 90 KS u svijetu konkurenata poput Kawasakija ER-6n ili Suzukija Gladiusa 650 bila 'puna šaka brade'. Danas su pak na sceni Yamaha MT-09, Kawasaki Z900 i KTM Duke 790 s kojima F 800 R ne bi izdržao 'jednu rundu'. Stoga je uz obujam porasla i snaga, na konkurentnih 105 KS.
Prvo stapanje s motociklom otkriva znatno aktivniju ergonomiju no na prethodniku. Oslonci za noge podignuti su za 15 mm te pomaknuti unazad za pet milimetara, tako da se vozač do upravljača mora 'rastegnuti' za dodatnih 25 mm. Pojam 'opreme' je na ovom modelu realativan, paketi opreme su opsežni (i vrlo korisni), no BMW je prije svega želio ostaviti dojam cjenovno prihvatljivog modela. Sve će oči biti uprte u njegovu baznu cijenu od 77.444 kune, no stvarnost je da će spomenuti paketi opreme tu cijenu približiti 90-ak i više tisuća kuna. Vrhunac je svakako uparivanje s pametnim telefonom (BMW Connected App), što omogućava datarecording, navigaciju itd. Općenito, raskošni i razigrani TFT-instrumenti su na ovom modelu vrhunac ponude i zasigurno će vam se svidjeti.
TFT-kokpit zasigurno je najimpozantniji detalj na F 900 R-u
Sigurno vas zanima i kako se F 900 R vozi, zar ne?! Baš kao što smo i pretpostavljali – agresvnije, agilnije, poletnije... Kultivirani twin prepun je karaktera i moći, u srednjim režimima nudi vrlo pristojan 'punch' a okretaje nabire s lakoćom, kao da ih trese iz rukava. Napokon je tu i vrlo dobar osjećaj za prednji kraj, vozač u svakom trenutku zna što se ispod njega događa, no upijanje ovjesa je za naš ukus suviše tvrdo. Rezultat je to njegova vrlo kratkog hoda, a na baznoj izvedbi se sprijeda ne nudi nikakva mogućnost korekcije dok se straga eventualno možete poigrati tvrdoćom opruge i povratom.
No, koliko god agilan i brz bio, F 900 R nipošto nije u potpunosti neutralan. Upravljač se 'zatvara' prilikom prolaska sporijih zavoja, osjeća se svojevrsni otpor na prednjem kotaču. Budući da su nas u južnoj Španjolskoj za vrijeme testa dočekali gotovo zimski uvjeti (jutarnja temperatura tri stupnja Celzijevih), nešto od toga zasigurno ide i na račun serijskih guma Bridgestone S21 koje su poznate po tome da u takvim uvjetima ne briljiraju.
ZAKLJUČAK
BMW je shvatio da konzervativni pristup na motociklima – ne prolazi. Zbog toga je radikalizirao svoju F-seriju, podario joj više karaktera i emocija. Sigurni smo da će se to u konačnici isplatiti, budući da je i cijena primjerena ovoj klasi.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, suhi karter, ubrizgavanje promjera 48 mm, regulirani katalizator, alternator 416 W, akumulator 12 V/12 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,588ž
Promjer x hod 86,0 x 77,0 mm
Obujam 895 ccm
Kompresija 13,1:1
Snaga 105 KS (77 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 92 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes
Čelične grede, motor noseći dio, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer direktno montiran, podesiv po tvrdoći opruge i povratu (Dynamic ESA kao doplata)
Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 265 mm i čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS
Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17, 5,50 x 17
120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1518 mm, kut glave upravljača 60,5 stupnjeva, predtrag 114 mm, hod sprijeda/straga 135/142 mm, visina sjedala 815 mm, suha masa 211 kg, dopuštena ukupna masa 430 kg, spremnik goriva/rezerva 13/3,5 litara
Garancija: tri godine (2+1)
Boje: crna, plava, srebrna
Cijena: 77.444 kuna
Zajednica | Komentari