Test | BMW R 1200 R classic
Novi BMW R 1200 R u izvedbi classic izgleda uistinu sjajno, a podjednako se dobro i vozi. No, ima li na tom motociklu uopće mjesta oštrijim kritikama?
Novo je sjedalo stepenastog oblika, suvozač je na znatno višoj poziciji, a vozač nema pravog kontakta i dodira s njime. No, u Munchenu su detektirali taj problem pa su ugradili rukohvate za suputnika koji pružaju izvrstan oslonac u vožnji. Osim toga? Hm, rubrika „nedostaci“ je prazan list papira, barem nakon prvog dana vožnje u kojem smo prevalili nešto više od 200 km.
No, krenimo otpočetka. Jutarnje ispijanje kave nije trajalo dugo. Ništa neobično, jer radije ćemo uživati u vizualnoj kulisi prelijepih alpskih panorama, nego u oskudnom te sumornom hotelskom predvorju.
|
Bijela središnja linija kao glavni klasični detalj |
Klasična izvedba BMW-a R 1200 R-a od standardne se razlikuje po dvobojnom laku, kao i po kromiranim ogledalima te ispušnom topu. Međutim, glavnu razliku čine žbičani kotači, dok su na standardnoj verziji ugrađeni uobičajeni od legure aluminija. Uz sve dužno poštovanje prema BMW-ovom inžinjerskom odjelu, moramo reći - dečki, ideja je dobra, no žbičani naplaci te nekoliko kromiranih detalja su sve samo ne povezani s klasikom. Dakle, od vas očekujemo i bolje.
S druge strane, instrumenti su novi, a zvuk koji dolazi iz boxer agregata identičan je onom koji nas je oduševio i na modelu GS. Nova glava motora s dvjema bregastim osovinama te četiri ventila u kombinaciji s većim promjerom tijela ubrizgavanja kao i većim zračnim filtrom, odrazila se na živahnost motora te bolji odaziv na gas.
|
Žbicani kotači vraćaju nas vizualno u prošlost |
Uz to, spojka je ostala mekana i precizna, a mjenjač uglađen i točan. Prisjetimo se, to nije bilo oduvijek tako. Naime, prije samo koju godinu zbijali smo šale na račun sklopa mjenjača i buke koju je proizvodio, a sada stvari funkcioniraju gotovo savršeno. Kapa dolje.
Motor se vrti sve do 8500 o/min, što je 500 okretaja više od njegova prethodnika. Okarakterizirali bismo ga uglađenim te energičnim, s osjetno više potiska u donjim i srednjim režimima rada. Također, kako bi sve bilo pod kontrolom, BMW je na novom motoru optimizirao rad hladnjaka ulja. Drugim riječima, osigurao je bolju cirkulaciju ulja te povećan protok zraka kroz njega.
|
Iako klasičan, tehnološki moderan R 1200 R ima klapnu u ispuhu |
Isto tako, dotjeran je i ovjes. Telelever s cijevima promjera 41 mm je posve nova konstrukcija. Njegov rad je čist i osjećajan, a stražnji monoamrtizer je potpuno usklađen s njime. U vožnji se R 1200 R doima stabilnim i čvrstim, a da mu pritom ni u jednom trenutku nije narušen komfor. Osjećaju sigurnosti pridonose i izvrsne gume metzeler roadtec Z8 koje se ističu neutralnošću te vrlo dobrom upravljivošću. Zbog novog amortizera upravljača koji se ugrađuje ispod donjeg mosta vilice, motocikl se pri niskim brzinama osjeća tromo i barem 10 kg teže u odnosu na svog prethodnika. Naravno, sve s razlogom, jer BMW je želio povećati stabilnost na višim brzinama, u čemu je potpuno uspio. Kočnice su izvrsne, a ABS se dozira suvereno i precizno.
|
Dvocilindarski bokser u četveroventilskom izdanju |
Ako ste nadoplatili 5200 kuna, tada tvrdoću ovjesa možete mijenjati pritiskom na dugme (ESA), čak i u vožnji. Nadalje, popis dodatne opreme za taj je motocikl uistinu bogat, odnosno svaki kupac može poprilično individualizirati svoj R 1200 R. Classic dolazi isključivo u crno-bijeloj kombinaciji te u standardnoj verziji stoji 115.645 kuna. U pravu ste, to s cijenom „klasičnog“ motocikla te klase nema isuviše dodirnih točaka. No, to je i jedina ozbiljna kritika na R-ov račun. Sve ostalo je na tom motociklu postalo - bolje.
Garancija dvije godine
Servisni intervali svakih 10.000 km
Cijena 115.645 kuna (R 1200 R 109.724 kune)
Dodatna oprema integralni ABS (8732 kune), ESA (5200 kuna), ASC (2200 kuna)
Zajednica | Komentari