Test | Honda CB 650 R: Ime je znamen
Honda je promijenila posljednje slovo u nazivu, pa se F odsad piše R. Što to točno znači za ovaj popularni naked?
Promijenjeno slovo u nazivu zapravo je najmanje važan detalj u odnosu na prethodni model. U osnovi, Hondin četverocilindarski naked srednje klase u cijelosti je dorađen, kako dizajnerski, tako i tehnološki. Već i letimičan pogled otkriva potpuno novi dizajnerski izričaj, sasvim usklađen s filozofijom 'neo sports caffe' koju smo premijerno vidjeli na većem modelu CB 1000 R, a nedugo zatim i na manjim CB 125 R i CB 300 R. Sada više ni CB 650 R nije iznimka, već vrlo prepoznatljiv član nove Hondine obitelji.
Stilski je prednje LED-svjetlo odsad više približeno prednjim teleskopima, dok stražnji dio motocikla djeluje kompaktnije, pa čak i nekako 'mršavije'. U cjelini, CB 650 R izgleda oštrije i atraktivnije, s vješto izvedenom kombinacijom elegantnih, klasičnih linija uz moderne akcente. A ta dobrodošla dizajnerska svježina donijela je i određene promjene u ergonomiji. Tu je udobnije, novodizajnirano sjedalo koje se nalazi na 81 cm od tla, dok je upravljač pomaknut 13 mm naprijed te 10 mm niže, odnosno dublje nego na prethodniku. Kut svijanja koljena nešto je oštriji, jer su i oslonci nogu pomaknuti tri milimetra unazad te šest prema gore. A Honda ne bi bila Honda da vozača savršeno ne ugosti u sedlu. Uglavnom, osjećaj je kao da je CB 650 R izrađen baš prema vašoj mjeri, bez obzira na visinu.
Malo o novoj tehnologiji - veća kompresija, optimiziran usis zraka kroz airbox i povećan promjer ispušnih cijevi rezultirali su porastom snage na modelu CB 650 R. Pri vrlo visokih 12.000 o/min, redni četverocilindraš sada isporučuje 95 KS, čime ostaje otvorena opcija za inačicu prilagođenu vlasnicima kategorije A2. Osim zahvata na samoj pogonskoj jedinici, novi CB 650 prošao je kuru dijete te sada broji šest kg manje od prethodnika, odnosno 202 kg s punim spremnikom goriva obujma 15,4 litre. Za to su zaslužni zahvati poput novog prihvata stražnje vilice, zatim skraćeni stražnji dio okvira, kao i olakšan spremnik goriva te naplatci.
Prema dojmovima iz vožnje, sve navedeno u tablici tehničkih podataka doima se istinitim. Honda CB 650 R u brišućem letu prolazi kroz zavoje svih radijusa, a smjer kretanja mijenja brzo poput ping-pong loptice. Za lako navođenje dobrodošao je i upravljač širokog hvata, dok četverocilindraš nikad ne djeluje nervoznim. S vozačem Honda već od prvih metara pronalazi 'zajednički jezik', no u cijeloj priči tvorničke gume djeluju pomalo zbunjujuće. Za prvu ugradnju odabran je Metzeler Roadtec 01 u poznatim dimenzijama 120/70 ZR 17 i 180/55 ZR 17, no pri kočenju u nagibu primjetan je izraženi moment uspravljanja, pa na upravljač treba djelovati većom silom kako bi motocikl ostao na željenoj putanji. Inače, prednje su kočne čeljusti sada radijalnog prihvata, zaustavna je sila i više no dovoljna za motocikl mase 200 kg.
Međutim, za dinamičniju vožnju redni četverocilindraš obujma 649 ccm treba držati u visokim okretajima, dakle u gornjoj polovini skale okretomjera. Da, može on voziti 30 km/h u šestom stupnju prijenosa bez zatrzavanja i štucanja, no za dramatična međuubrzanja treba se češće poigrati polugicom mjenjača.
Hvalimo ujednačen odaziv na gas, kao i podatnost spojke, no šteta što se polugica ne može podešavati po udaljenosti. Mjenjač je precizan i ne prebučan, a već od 6000 okretaja naviše započinje konkretan potisak. Zlu netrebalo, tu je i kontrola trakcije koja je od posebne koristi na klizavim podlogama, no povremenim pogledom na instrumente otkrivamo da kontrast LCD-a baš i nije zadovoljavajući, a podaci se teško čitaju na jakom dnevnom svjetlu.
Još riječ-dvije o okviru i ovjesu - iako je moguće podešavati isključivo prednapregnutost opruge stražnjeg amortizera, kod Honde je po običaju sve dobro usuglašeno. Budući da CB 650 R nije radikalan sportski naked, postavke ovjesa više naginju komforu, ali u radu prednjih teleskopa i stražnjeg amortizera ima dovoljno progresivnosti za žestok vozački angažman. Prednje vilice potpisuje Showa i njihovo je ublažavanje neravnina osjećajnije za razliku od stražnjeg amortizera s izravnim prihvatom (bez polužja), čiji su impulsi osjetno grublji. Ali bez obzira na sve, slovo R u nazivu donijelo je dobrodošle promjene nabolje, a koliko saznajemo od domaćeg uvoznika, cijena ostaje na razini dosadašnje.
TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, četverocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje goriva 4 x Ø 32 mm, regulirani katalizator, akumulator 12 V / 8 Ah, mehanički pokretana višelamelna spojka u ulju (anti-hopping), mjenjač sa šest stupnjeva, lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,800
Promjer x hod 67 x 46 mm
Obujam 649 ccm
Kompresija 11.6:1
Snaga 95 KS (70 kW) pri 12.000 o/min
Okr. moment 64 Nm pri 8500 o/min
Okvir i ovjes
Čelične grede, prednja vilica USD promjera 41 mm, dvostruka stražnja aluminijska vilica, amortizer s izravnim prihvatom, podesivo predopterećenje opruge, sprijeda diskovi promjera 310 mm, četveroklipne kočne čeljusti radijalnog prihvata, straga disk 240 mm, jednoklipna plivajuća čeljust, kontrola trakcije, ABS
Kotači aluminijski 3.50 x 17; 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1450 mm, kut glave okvira 64,5 stupnjeva, predtrag 101 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 108/128 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 202 kg, dopuštena masa 370 kg, spremnik goriva 15,4 litre
Garancija dvije godine
Boje crna, srebrna, crvena, plava
Cijena 66.000 kn
Zajednica | Komentari