Test | Yamaha NMax 125 - Mali kao veliki
Uz prepoznatljivu genetiku skutera iz Iwate, nameće se kao idealno
prijevozno sredstvo za gradske gužve, uz nenadmašnu okretnost i
ekonomičnost
Od 2015. kada smo ga premijerno ugostili na našem testu, ništa se značajnije nije promijenilo, ali NMax 125 nas je podsjetio koliko je zapravo smisleno posjedovati skuter ove klase za vožnju gradskim gužvama, pa bio on prvo i jedino prijevozno sredstvo ili as iz rukava koji stoji uz bok vašem putnom/adventure modelu u garaži. Da, bilo bi idealno kada bi 125-ice mogli voziti i vlasnici B-kategorije, no taj dan nećemo tako skoro dočekati.
Bez obzira na to, tijekom sedmodnevna druženja uživali smo u paketu usluga koji nudi jedna variomatska 125-ica, počevši od ugodne ergonomije sjedenja s vrlo prostranom podnicom koja omogućuje ispruženi položaj nogu kao na pravom GT-skuteru, a zatim i visoke razine praktičnosti. Jedan od najvećih aduta svakako su okretnost i lakoća upravljanja. NMax stoji na kotačima promjera 13 cola koji ponešto kompromitiraju stabilnost na pravcu pri najvišoj brzini, ali zauzvrat nude okretnost na razini bicikla BMX.
Uz izdašan kut zakretanja upravljača, nešto duži međuosovinski razmak, nisko težište i masu od suzdržanih 127 kg, NMax u prometom zakrčenim gradskim sredinama pliva poput ribe u vodi. Jednostavno, ne sjećamo se kada smo s nekim motoriziranim dvokotačem, pa čak ni dvotaktnom pedeseticom, tako lako odrađivali slalom kroz kolone automobila zaustavljenih pred semaforima.
Zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila, četverotaktni jednocilindraš s oznakom 'Blue Core' s lakoćom nabire okretaje i putem dobro podešena variomata vrlo linearno ubrzava.
Do 80 km/h stiže relativno brzo, a uz još malo strpljenja i dužu ravnicu digitalni brzinomjer ispisat će oznaku 109 km/h, što znači da NMax hvata okruglu stotku, pa put s jednog kraja grada na drugi možete odraditi i obilaznicom. U takvim uvjetima pokazalo se da niski, sportski podrezani vjetrobran šalje struju zraka ravno u lice, pa vožnja s jet kacigom i nije neko veselje.
Tvornički navod o potrošnji od 2,3 l/100 km zasigurno je ostvariv, no problem je što četverotaktne 125-ice traže maksimalno zakrenutu ručicu gasa kako bi dale sve od sebe, a od 12 KS ne treba očekivati čuda. Zato smo otišli u drugu krajnost, pa se cijeli tjedan vozili u režimu gasa on/off, odnosno tijekom vožnje gas je uvijek bio 'odvrnut' do kraja. Potrošili smo tri spremnika goriva i kod svakog točenja potrošnju računali 'pješice', a rezultat se kretao između 3,1 i 3,5 l/100 km. Dakle, koliko god bili nepažljivi s gasom, NMax ni u kojem slučaju neće potrošiti više od 3,5 l/100 km, pa kada tu brojku usporedimo s tvorničkim navodom, dobivamo stvarni prosjek od 3 l/100 km, pa čak i koji decilitar manje ako ubrzavate nešto 'mekše'. Pohvalno, jer čak i uz tako malen spremnik goriva od 6,6 l autonomija iznosi 200 km.
Općenito, sve je kod NMaxa na razini zadatka, pa čak i kočnice koje djeluju skromno jer diskove promjera 230 mm grizu jednoklipna kliješta. Bez obzira na to, kombinirajući prednju i stražnju kočnicu Nmax se sigurno zaustavlja, a tu je i ABS ako situacija postane škakljiva, dok serijski isporučene gume Dunlop Scootsmart ulijevaju povjerenje.
Kada bude potrebno, i suvozač će biti dobro ugošćen na kraćim relacijama - ergonomija sjedenja sasvim je solidna zahvaljujući zasebnim osloncima nogu te masivnim i ugodno profiliranim rukohvatom koji neće nažuljati ruke. A ni na cijenu nemamo mnogo prigovora, dok osjećaj premiuma nije nimalo narušen, iako pod sjedalom stoji naljepnica - Made in Indonesia.
TEHNIČKI PODACI
Yamaha NMax 125
Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, četiri ventila, elektronsko ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 52 x 58,7 mm
Obujam 125 ccm
Snaga 12 KS (9 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 11,7 Nm pri 7250 o/min
Okvir i ovjes
Čelični okvir, sprijeda klasična teleskopska vilica, straga oscilirajuće rame s dva amortizera
Kočnice sprijeda disk promjera 230 mm, jednoklipna kliješta, straga disk 230 mm, jednoklipna kliješta, ABS
Gume sprijeda 110/70-13, straga 130/70-13, Dunlop Scootsmart
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, visina sjedala 765 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/90 mm, masa sa svim tekućinama 127 kg, spremnik goriva 6,6 litara
Garancija tri godine
Boje bijela, plava, siva
Cijena 25.900 kn
Zajednica | Komentari