Test | Honda Rebel - Tihi pobunjenik
S Rebelom svijet purističkih bobbera nikada nije bio pristupačniji.
Dobro poznata Hondina platforma CB 500 se za ovaj koncept pokazala vrlo
zahvalnom
Motocikli za žene i autoškole - u Hondi ne vole slušati ovakve i slične klasifikacije! Možda jer bi novi Rebel upravo u ovoj ciljanoj skupini trebao pronaći većinu svojih kupaca? Definitivno, a ostatak otpada na početnike, povratnike, one nižega rasta te nezahtjevne vikend vozače. U Hondi se nikako ne bi trebali stidjeti ove činjenice, osobito jer nas primjer Yamahina baby-choppera - XV 535 Viraga - uči da je riječ o vrlo uspješnoj recepturi. Virago je u prvoj polovini 90-ih bio pravi bestseler, a dobro ga pamte i Hrvati. Kupci? Početnici, povratnici, žene, nezahtjevni.... i da ne nabrajamo dalje.
Umjesto ulickanog, kromiranog i blještavog choppera ovaj je put pred nama mat-crni bobber - Honda Rebel nesumnjivo ide ukorak s vremenom. Isto tako, umjesto V2-motora, pokreće je paralelni twin koji smo upoznali u CB 500 R-u. Smješten je u cjevasti čelični okvir čija je glava postavljena pod kutem od 62 stupnja.
Spremnik goriva volumena 11,2 litre smješten je odmah do sjedala (690 mm), što pomaže centralizaciji mase. Koncepcija bobbera odriče se svega što nije elementarno na motociklu. Okrugli digitalni instrument je minijaturne dimenzije, sprijeda koči monodisk, prednja vilica u promjeru mjeri mršavih 41 mm, a stražnji amortizeri podesivi su tek po tvrdoći opruge. Rebel se kotrlja na 16-colnim kotačima, što također daje određenu dozu purizma.
No, karakterom se u taj koncept nikako ne uklapa 'poslušni' paralelni twin obujma 471 ccm, koji nipošto ne zvuči kao pobunjenik. 'Strše' i oslonci za noge postavljeni pod sjedalom, a ne daleko prema naprijed. To je Rebelu dalo svojevrsnu dozu dinamike, jer vozač može znatno aktivnije reagirati tijekom vožnje.
Honda navodi da je pogonski agregat posebno modificirala za ovaj model. Uz to, napominje da je snaga u odnosu na CB 500 R smanjena dva KS (46 KS), te da je pojačan okretni moment u srednjim režimima. Rijetki će to primijetiti, a s vremenom će Rebel dovesti na rub njegovih mogućnosti i uočiti jasno postavljene granice. Primjerice, 'debela' 16-colna guma širine 130 (Dunlop D404) u nagibu daje zbunjujuće i nejasne povratne informacije, dok stražnji amortizeri ljuljaju čak i pri primisli oštrijeg ritma vožnje. Uz to, niski oslonci za noge često stružu o podlogu, što je u konačnici i dobro jer upozoravaju vozača da su vozne mogućnosti Rebela zaista skromne. S druge strane, ABS funkcionira izvrsno te značajno povećava sigurnost vožnje.
Te i slične nedostatke imala je i Yamaha Virago 535, pa je na kraju polučila izniman tržišni uspjeh. Slično bi se moglo dogoditi i s Rebelom, čija je cijena u Hrvatskoj formirana na prihvatljivih 53.000 kuna. Najbliži konkurenti - 'indijski' Harley-Davidson Street 750 i Kawasaki Vulcan S - od Rebela su skuplji 14.000, odnosno 10.000 kuna, čime se za ovu Hondu otvara itekako dobra startna pozicija.
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, jedna osovina za uravnoteženje, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klackalice, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 34 mm, regulirani katalizator, alternator 340 W, akumulator 12 V/14 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,733
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 46 KS (34 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 6000 o/min
Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, klasična vilica promjera 41 mm, stražnja aluminijska vilica, dvostruki amortizeri podesivi po stlačivanju opruge
Kočnice
Sprijeda disk promjera 295 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s dva klipa, ABS
Kotači 3,00 x 16; 3,50 x 16
Gume 130/90-16, 150/80 R16
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1488 mm, kut glave okvira 62 stupnja, predtrag 110 mm, hod sprijeda/straga 121/95 mm, visina sjedala 690 mm, masa sa svim tekućinama 190 kg, dopuštena ukupna masa 361 kg, spremnik goriva 11,2 litre
Garancija dvije godine
Boje siva, srebrna, crna
Cijena 53.000 kuna
Zajednica | Komentari