Motorevija
PRETRAGA
2014-05-15 , Autor: Gert Thole, Slike: BMW
Bookmark and Share

U bokser ofenzivi jedan je model privukao posebnu pozornost publike jer izgleda jednostavno - spektakularno. No, kako se ponaša u vožnji?

Čovjek bi na prvu mogao pomisliti da BMW bira voditelje projekata prema njihovom fizičkom izgledu. Upravo je to slučaj s “neprilagođenim” Rolandom Stockerom, čovjekom zaduženim za razvoj nekonvencionalnog motocikla poput ovog. S raščupanom grivom na glavi i kariranom košuljom, izgleda kao stara nakaza iz 70-ih godina prošlog stoljeća. “U projektu nas pokreću emocije i zato s posebnim žarom pristupamo poslu”, objašnjava nam Stocker, voditelj projekta nineT.



Sigurni smo da stvoriti motocikl poput ovog nije nimalo jednostavan zadatak, tim više što treba vješto kombinirati klasične i moderne dizajnerske elemente. U slučaju modela nineT, radi se o punom pogotku. Kao cjelokupna pojava, motocikl djeluje osjetno više cool uživo, nego na fotografijama. Ovo je naprava koja privlači veliku pozornost i dovodi vas u situaciju da ju poželite opipati.

Niska i dugačka silueta malo će koga ostaviti ravnodušnim, čak i najveći BMW-ovi kritičari teško će odoljeti ovakvom ljepotanu. Ne samo jer se radi o vrlo autentičnom paketu, već i činjenici da je završnoj obradi pridana osobita pozornost pa zbog nje nineT isijava nekim posebnim sjajem.

U Munchenu su posebno ponosni na spremnik goriva. Radi se o pravoj maloj aluminijskoj skulpturi, ručno obrađenoj u Italiji, a finalno lakiranoj u Njemačkoj. Isto vrijedi i za atraktivni pokrov sjedala suvozača, a taj je element apsolutni “must-have” za solo vozače.

Položaj vozača u uskom sjedalu s popisa doplata dobro je odmjeren. Potrebno se malo protegnuti preko izduženog spremnika goriva, nakon čega je torzo ugodno pognut naprijed. Osjećaj je puno prirodniji i za razliku od modernih nakeda, gdje je vozač sćućuren na samom spremniku goriva, ovo nas vraća u dobra stara vremena. Vozač je pomaknut unatrag i pred njime se nalazi više od polovice motocikla.



Bočna je silueta također vrlo upečatljiva. Ovakav pogled, gdje najviše poznornosti privlače sami cilindri odnosno njihove glave, svojstven je samo BMW-ima i Guzzijima i fanovi ovdje jako dobro znaju o čemu je riječ. U klasičnu se priču vrlo vješto uklapaju i okrugli instrumenti, koji svakim pogledom podsjećaju na neka minula vremena.

Pritisak na elektrostarter i dobri stari bokser spontano se budi. Ima nešto posebno u tom zračnjaku i stoga je razumljivo da se još uvijek nalazi u proizvodnom programu. Još uvijek pokreće model R 1200 R. Ponovno nas je uvjerio da nije za penziju, premda je novi vodeni bokser napravio kvantni skok u pogledu dinamičkih svojstava i ukupnih performansi. No, svi koji su osjetili nježno pulsiranje zračnjaka, složit će se da šarmira na jedan poseban način.

Osebujan karakter nije nimalo iščezao, radi se o pogonskoj jedinici koja je praktički neizmijenjena preuzeta od starog GS-a. Na svaki okretaj ručice gasa reagira snažnim nastupom, spojka je mekana i lijepo se dozira - vrlo uglađeni oldschool, bez nepotrebne elektronike koja uporno voli sve nadzirati!

Mjenjač mekano upada u stupnjeve zahvaljujući suhoj spojki, nema neželjenih šumova i vožnja ubrzo postaje prava rapsodija. Bokser zdušno tjera naprijed već od najnižih okretaja i nudi prilično široko radno područje. Izuzetno je upotrebljiv u gotovo svakom trenutku, a rado će potjerati kazaljku brzinomjera i do oznake 200 km/h. U redu, to se ne uklapa u filozofiju modela nineT, ali je lijepo znati da ne preza ni od toga, pa tko voli –nek izvoli.



Čvrstoća okvira također je fascinantna. Vozač se ne treba grozničavo hvatati upravljača, jer to može stvoriti kontraefekt. Opušteno. Upravo je nevjerovatno s kakvom lakoćom i agilnošću nineT reže zavoje duž španjolske obale. Vrlo je neutralan i prirodan. Svemu kumuju i Continentalove gume Road Attack 2C, s kojima je obaranje u duboke nagibe vrlo inspirativno. Inače, nineT se kotrlja na konvencionalnim kotačima sa žbicama, što uvjetuje korištenje unutarnje gume, odnosno zračnice. Stražnji je naplatak dimenzije 5,5 cola, a detaljniji pogled otkriva da je moguće ugraditi i onaj od šest, jer stražnja vilica preuzeta od modela R to dopušta.

Ljepota u detaljima očituje se i glede ovjesa. Umjesto uobičajenog Telelevera, sprijeda se nalaze teleskopi i to u primamljivoj zlatnoj nijansi. Možda ne nude osjetno veću udobnost od složenog telelevera, ali su povratne informacije uvelike transparentnije. Općenito, ovjes je posložen na stranu udobnosti, ali bez mogućnosti podešavanja. Prednja vilica radi na tvorničkim postavkama koje nude optimalan kompromis, a straga se možete poigrati s predopterećenjem opruge i povratom amortizera. No, klijentela koja bira ovaj motocikl ionako se ne želi zamarati s mijenjanjem postavki, već prije svega želi uživati u svakom kilometru. Tvorničke postavke više su no OK i nude optimalan kompromis za svaku prigodu.



Dobro je i što elektronika ovdje ne igra dominantnu ulogu, pa i na ovaj način nineT priziva duh minulih vremena. Nema elektronski reguliranog ovjesa, nema promjenjivih mapa paljenja, nema kontrole trakcije u više stupnjeva i slično. Ako baš želite, tu je originalni držač za GPS navigaciju. ABS je dio standardne opreme – Boschov sustav bez integriranog kočenja vrlo je učinkovit, a diskove grizu Brembova radijalna kliješta.

Dostupan je i Akrapovičev ispušni sustav izrađen od titana, ali već serijski ima puno toga za ponuditi ušima. Tipično glasanje bokser motora ovdje nije zatomljeno, čak naprotiv, bubnjanje dubokih tonova pravi je melem za osjet sluha. Pogotovo u režimu oko 3000 okretaja, gdje ga je i najljepše voziti. Užitak magistralnim cestama, bez imalo nervoze, to je teren na kojem nineT blista.

Za kraj, voditelj projekta Roland Stocker objašnjava nam kako potencijalni kupci ne dolaze isključivo iz njihovog dvorišta. U to nema razloga nepovjerovati, jer uz tako jak karakter, BMW će zasigurno privući zagrižene ljubitelje nekih drugih marki, ljude koji jednostavno neće moći odoljeti ovako markantnoj pojavi. Pitanje je samo pristajete li na BMW-ovu cjenovnu politiku. No, kome je uopće bitan novac kada se radi o strasti i požudi? Očito nikome, jer prva je proizvodna serija - već rasprodana.



TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Zrakom i uljem hlađeni, dvocilindarski četverotaktni bokser, balansna osovina, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klasični karter, ubrizgavanje promjera 50 mm, regulirani katalizator, alternator 600 W, akumulator 12V/14 Ah, hidraulički pokretana suha spojka, mjenjač šest stupnjeva, kardan, sekundarni prijenos 2,910.
Promjer x hod 101.0 x 73.0 mm
Obujam 1170 ccm
Kompresija 12.0:1
Snaga 110 KS (81.0 kW) pri 7750/min
Okr. moment 119 Nm pri 6000/min

OKVIR I OVJES
Čelični okvir, sprijeda upside-down vilica promjera 46 mm, straga centralno smješten amortizer, podesivo predopterećenje i povrat, sprijeda diskovi promjera 320 mm, četveroklipna kliješta, straga disk promjera 265 mm, dvoklipna kliješta, ABS.
Kotači 3:50 x 17; 5:50 x 17
Gume 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

MASA I DIMENZIJE

Međuosovinski razmak 1476 mm, kut glave okvira 64.5 stupnjeva, predtrag 103 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 120/120 mm, visina sjedala 785 mm, suha masa 222 kg, dozvoljena ukupna masa 430 kg, spremnik goriva/rezerva 18,0/3,0 litre
Garancija dvije godine







BMW R 1150 R
BMW R 1150 R

BMW R 1150 R

�daje

Obujam: 1130 cm3

Snaga: 85 k (61,2 KW) 6800 rpm

Okretni moment: 98 Nm @ 5300rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 170/60 ZR 17

Obujam spremnika: 20,4 l

Dužina: 218 kg

Maksimalna brzina: 218 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R