Povijest modela
Na početku karijere kawasaki ER-5 imao je i nadimak twister. S pravom, jer je svojim nastupom posve pomutio brojke novoregistriranih motocikala u srednjoj klasi. Naime, godinama su honda CB 500 i suzuki GS 500 gotovo potpuno dijelili tržište robusnih početničkih motocikala. No, Kawasaki to više nije želio gledati prekriženih ruku pa je krajem 1996. lansirao ER-5 twister sa 50 KS.
Njegov robustan, živahan te agilan pogon svoju je zadaću obavljao već u nekoliko motocikala i, naravno, važna je stavka i u ER-5. Tako ga s nogu nije mogao oboriti ni Motorradov maraton test na 50.000 km. Dok su po pitanju izgleda mišljenja mogla biti podijeljena, ovjes (nedovoljno ublažavanja) i kočnice (sprijeda samo jedan disk, a straga bubanj) su u agresivnijoj vožnji bili brzo preopterećeni iznad svojih mogućnosti.
Uz to, kupci koji su najčešće bili početnici, žene ili turistički orijentirani vozači, s tim nedostacima nisu imali pretjeranih problema. Više su se živcirali zbog hrđanja okvira ili pucanja sajle gasa. Usprkos svemu, na ovdašnjim se cestama vozi izuzetno mnogo primjeraka. No, s druge strane, budući da se vlasnici svog ljubimca ER 5 ne odriču tako lako, ponuda rabljenih je skromna. Pritom nije previše važno ni koliko je prijeđenih kilometara ni kad je bila prva registracija. Također, budući da se tijekom proizvodnje izmijenilo malo detalja, godina proizvodnje pri kupnji igra manju ulogu, a više pažnje valja posvetiti provjeri stanja konkretnog motocikla.
Provjera
Da bi ER-5 na tržite izišao s konkurentnom cijenom, nerijetko su posljednju riječ u proizvodnji imali ljudi s crvenim olovkama što se odrazilo i na završnoj obradi te kvaliteti materijala. Osim toga, budući da je sloj laka izuzetno tanak, često se događa da korodira okvir. Prednja vilica i stražnji amortizer su od mekše vrste, a njihove se preinake mogu ocijeniti pozitivnima. Također, sajle gasa lako pucaju, a sustav za rashlađivanje ne brtvi uvijek potpuno. Katkad procure i semerinzi na prednjoj vilici. Sve u svemu, da bi se ustanovili potrošenost te tragovi padova, potreban je temeljit pregled, posebice stoga što su taj model rado koristili i autoškole i vozači početnici.
Razvoj modela
1996. Uvođenje modela (tip A/B)
Već u početku mali se vjetar odlikovao upravljivošću, ali nije imao
pokazivač količine goriva.
Veseli dvocilindarski motor u ono je vrijeme
već bio stari poznanik
1998. (tip A2/B2) Izmijenjena poluga prednje kočnice (izgled), pojačan stražnji dio okvira, obujam spremnika goriva smanjen sa 16 na 15 litara
Prva decentnija njega modela uslijedila je poslije dvije godine: pojačan
stražnji dio okvira,
pokazivač količine goriva, podesive ručne poluge
te smanjenje obujma spremnika
jednu litru poboljšali su prianjanje
koljena uz spremnik
te upotrebljivost u svakodnevici i vožnju sa
suputnikom
1999. (tip A3/B3) Otpada dodatna zaštita kotača pa se zato mijenja dužina motocikla
2001. (tip C1/D1) Novi spremnik goriva sa 17 litara obujma, izmijenjen poklopac spremnika, bolje tapecirano sjedalo, izmijenjen amortizer, stražnji kraj okvira, sigurnosna bravica na okviru, prednja vilica i kočni sustav
Godine 2001. stižu neke decentne izmjene. Tako su izmijenjeni spremnik
goriva, sjedalo, stražnji kraj okvira, amortizer, teleskopska vilica te
prednja kočna čeljust
2003. (tip C3) Automatska funkcija dnevnog svjetla, uklonjen prekidač svjetala
2004. (tip C4P) Vrijednosti ispuha ispunjavaju nove zakonske norme, dodatni katalizator, jače opruge u vilici
2006. Nema tehničkih izmjena, posljednja službena godina prodaje, cijena u Hrvatskoj 39.616 kuna
Akcije
ER 500 A1 (broj okvira JKAER500AAA000001 do 008608)
ER 500 B1 (broj okvira JKAER500ABA000001 do 008608)
S punim spremnikom goriva može se dogoditi da se benzin izlije kroz odušak na poklopcu. Na tim motociklima izmijenjen je spremnik goriva.
Stanje na tržištu
Na hrvatskom tržištu ER 5 slovi za stabilnu investiciju. Kao novom
motociklu, u tadašnje vrijeme, prodajna cijena od oko 39.000 kuna bila
je više nego fer, jer je bila uvelike niža od cijene njegovih
konkurenata. Rabljenih je u javnoj ponudi poprilično malo, jer prije
nego što motocikl uopće stigne do nekog oglasnika, proda se između
poznatog prodavatelja i kupca. Donja granica cijene se kreće oko 15.000
kuna, a novija godišta, primjerice od 2002. godine pa nadalje, stoje od
20.000 kuna pa naviše. Iako je bilo za očekivati da će ga noviji model
ER-6 n istisnuti s tržišta, to se još nije dogodilo.
Mjerenja
Vozna svojstva
Najviša brzina 175 km/h
Ubrzanja
0-100 km/h 5,6 s
0-140 km/h 11,4 s
Elastičnost
60-100 km/h 6,7 s
100-140 km/h 8,8 s
Potrošnja 4,1-5,3 l/100 km - magistralna cesta