Test | Ducati 1198 SP - Spreman za nove okršaje
Ducati je model 1198 S opremio vrhunskim trkaćim komponentama i nazvao ga - 1198 SP. No, je li to dovoljno da se desmo-trkač sljedeće sezone uhvati u koštac s ostatkom superbike ekipe?
Rivazza, Acque Minerali, Tosa, Tamburelo i naravno, Variante Alta i Variante Bassa. Zavoji u Imoli su kao zvuk jedne kaskade - povijest utrkivanja utiskana u asfalt.
Nakon što je ondje na „Autodromo Enzo e Dino Ferrari“, a koji je od Maranella udaljen svega pedesetak kilometara, Carlos Checa pobijedio u objema utrkama svjetskog prvenstva u Superbikeu, Ducati nije mogao imati bolju lokaciju za predstavljanje novog 1198 SP-a.
Naime, taj model mijenja dosadašnji 1198 S, s tim da je postojeća osnova dodatno oplemenjena. Ugrađena je tako klizna spojka, quick shifter te stražnji monoamortizer ohlins TTX. Uz to, dosadašnji plastični spremnik goriva mijenja aluminijski, a sve ne bi li se dodatno uštedjelo na masi. Inače, 1198 S bez tekućina na vagi pokazuje 168 kg, što je identično s masom novog 848 eva.
Također, popis nadasve rasne trkaće opreme je podugačak. Možemo još spomenuti i kontrolu trakcije te Ducatijev data analyzer. Mnogi će se zapitati koliko su svi ti dodaci „napucali“ cijenu motocikla? Iako u ovom trenutku cijena SP-a još nije točno određena, u Ducatiju kažu da ne bi trebala biti znatno viša od one modela S, što znači oko 190.000 kuna.
|
Umjesto dosadašnjeg plastičnog spremnika od 15,5 litara,
ugrađuje se novi od aluminija obujma 18 litara |
Jutro je predivno, sunčano, a temperatura za ovo vrijeme godine vrlo ugodnih 15 stupnjeva. Ipak, Ducatijevo osoblje upozorava da su neki zavoji u sjeni te da je stoga pista na određenim dionicama vlažna i mokra, pa iznimno oprezno krećemo u prvi session. Pirelli je za tu priliku „obukao“ ducati posebnu supercorsu SC, a ona traži strpljenje, odnosno barem petnaest minuta zagrijavanja. To je točno tri kruga, a potom - slobodna paljba.
Ducatijev V2 za tu priliku nije pretrpio nikakve izmjene, a već poslije nekoliko metara vožnje pokazuje svoju kolosalnu veličinu. Iz sporih zavoja u drugoj brzini pogonski nas agregat ispaljuje kao iz katapulta. Povrh toga, cijelih 131 Nm vozaču je dostupno već na 8000 o/min, a on ih treba samo znati pravilno „upregnuti“.
|
Quick shifter funkcionira izvrsno u trkaćem tempu vožnje |
Dio staze zvan Alta je ustvari šikana koja je na uzvisini, gdje se traži snažno kočenje. Osim toga, klizna spojka radi fantastično, zahtijeva izrazito snažan stisak, no zato cijelo vrijeme kočenja stražnji kraj drži mirnim te stabilnim.
Pravac dalje vodi prema dugom desnom zavoju koji se spušta prema dolje. Brzine u mjenjaču klize munjevito, same od sebe. Pri nižim brzinama i okretajima, quick shifter se doimao sporim, no u pravom trkaćem režimu, izmjene brzina su čiste, s minimalnim prekidom ubrzanja.
|
Straga je ugrađen najnoviji uradak tvrtke Ohlins - model TTX |
Ovjes je trebao biti posljednja stavka koja će na tom motociklu zaokružiti gotovo savršenu cjelinu. No, on to kao mnogo puta dosad - nije učinio. I dalje je prisutan „pogrešan“ set-up s mekano podešenom prednjom vilicom te pretvrdim stražnjim amortizerom. U brzim zavojima taj se nedostatak manifestira nemirnim lelujanjem motocikla te nepreciznim navođenjem.
Nažalost, nismo bili u prilici promijeniti podešenost ovjesa, tako da ćemo sve ducatijeve vrline morati otkrivati nekom drugom prigodom. Primjerice, na velikom usporednom testu superbikeova koji slijedi početkom 2011. godine. Kakav li će to samo biti okršaj!
Zajednica | Komentari