Test | Aprilia Dorsoduro 1200 - FUNtastičan
Dorsoduro 1200 označava početak jedne sasvim nove ere za Apriliju. Moćni funbike atraktivnog izgleda opremljen je „krdom konja“, kontrolom trakcije te ABS-om. Napokon je stiglo vrijeme za naš prvi kontakt!
Opa, kakvo klizalište! Ceste u okolici Jereza nalikuju onima u unutrašnjosti Istre. Asfalt je ispoliran do posljednjeg sjaja pa svaki nagib zahtijeva istančan vozačev osjećaj prepoznavanja graničnog područja. Dakle, oprezno odmjeravanje gasa kombinirano s ne odviše prevelikim kutom naginjanja motocikla.
I kao da sve to nije dovoljno, pa foto ekipa Gigija Soldana, poznata i kao Milagro, svakog od nas još dodatno požuruje ne bi li stigli izvesti fotografiranje na svim planiranim lokacijama.
Nakon sat i pol torture koja je više sličila „hodanju po jajima“ nego vožnji, fotografiranje je zaključeno. Svi motocikli su čitavi, pa nastavljamo vožnju. Ovaj put pravu vožnju, po malo boljim cestama s osjetno više gripa.
I upravo tu možemo započeti priču o apriliji dorsoduru 1200. Laka na upravljanju, precizna u navođenju, munjevita u izmjenama pravca! Iako izgledom posve nalikuje „mlađem“ bratu, 1200-tka ustvari gotovo da i nema ništa zajedničko s njime. No dobro, ne baš ništa jer su kombinacija alu-čeličnog okvira, kotači i stražnja vilica komponente koje oba modela ravnopravno dijele.
Motor je pak potpuno nova konstrukcija, te iako je obujmom gotovo dvostruko snažniji, u dimenzijama ne odudara od onoga sa 750 ccm. Uz to, hod motora je izuzetno mali. Klipovi promjera 106 mm kreću se u rasponu od 67,8 mm što daje naslutiti da je optimalan rad motora sklon višim režimima.
Pogrešno! Dorsoduro 1200 pokazuje potencijal već od 2500 o/min, gura kroz cijelo područje vrlo ujednačeno i snažno, i to sve do 6500 o/min. No, od te granice počinje izvlačiti dodatne rezerve snage, te na 7200 o/min vozaču pruža najviši okretni moment od 115 Nm. Sve to se dakako odvija bez zastajkivanja ili zatrzavanja. Novi V2 je uglađen i fin, a ipak dovoljno snažan i moćan. U prilog demonstracije sile tog motora govori podatak da je iznad 3500 o/min u cijelom radnom području dostupno više od 90 Nm okretnog momenta!
To se zove sila! A sila je, između ostalog, ta koja odlučuje je li neki motocikl zabavan ili nije. Uzme li se tako u obzir lakoća kojom je veliki dorsoduro sprintao u četvrtoj brzini od zavoja do zavoja na cestama u blizini Seville, tvornički navodi o snazi i okretnom momentu vrlo su blizu istini.
No, veliki Aprilijin funbike može i drukčije. Agresivno, naravno kada je to potrebno. Snage u gornjim režimima okretaja ne nedostaje, jer ipak je 130 KS respektabilan arsenal. Isto tako, ukaže li se potreba, snaga se može i umanjiti. U modu rain mapa paljenja je podešena tako da agregat isporučuje ravno 100 KS, s osjetnim odmakom na reakciju dodavanja gasa.
Preostala dva moda - touring i sport - su podešenja s najvećom snagom i momentom, a potonji je naravno najizravniji odgovor na komandu gasa.
Prednosti touringa su iznimno uglađene reakcije pod opterećenjem te meko i svileno primanje gasa. Nažalost, moramo biti iskreni pa reći da sustav ride-by-wire u cjelini može podnijeti još neko dodatno precizno „brušenje“.
Međutim, kod okvira i ovjesa to nije slučaj. Dok smo manjem dorsoduru zamjerali poskakivanje stražnjeg amortizera te nedovoljno osjećajan povrat, na velikom nemamo što prigovoriti.
Naime, ovjes i okvir se izvrsno nose sa snagom agregata. Agregat je u okvir pozicioniran mrvicu više i bliže prednjem kotaču nego što je to na 750-ici. Još jedna razlika između dorsodura 750 i 1200 je stražnji dio okvira koji je na posljednjem izrađen od aluminija, dok je na manjem to bio čelik. Također, daljnja ušteda mase pronađena je u ispušnom sustavu. Na 1200-tki su dva ispušna topa lakša za dva kilograma od jednog masivnog na 750-ici.
Ne, nećemo reći da je veliki dorsoduro „mali zvrk“ kada je upravljivost u pitanju, ali ćemo spomenuti da je lakoća upravljanja iznimno jednostavna i zabavna. Toliko je laka da nismo mogli vjerovati da je straga guma širine 180.
Nadalje, masivna prednja vilica upside-down podesiva je u svim parametrima, a na najmanje neravnine reagira izuzetno osjećajno. Na veće neravnine i hupsere, povrat vilice je neznatno grublji no što bismo željeli. Stražnji amortizer pak oduševljava komforom te velikim mogućnostima podešavanja.
Zajednica | Komentari
Da, ima nešto u tome što kažeš, no ovdje se redi o obrnutom efektu, downsize dorsoduro predstavljen je prvi obujma 750 ccm, sada se hoće ugoditi onima kojima je on bio "slab"