Test | Triumph speed triple za 2011.
Okrugle „oči“ činile su speed triple prepoznatljivim motociklom. Na novom modelu ih više nema, no to vas nipošto ne bi trebalo deprimirati. Trebate tek malo bolje pogledati ondje gdje dosad niste
Koliko god neki model bio uspješan i bezvremenski, on se s vremena na vrijeme mora osvježiti. Iako je triumph speed triple već klasika te njegovi vlasnici zasigurno nisu prizivali promjene, one su se ipak dogodile. Najvidljivija je svakako izmjena dvostrukih okruglih svjetala koja su trajala punih 13 godina, a oko njihove se promjene rasprave neće stišati još neko vrijeme.
No, znatno važnije od svjetala su poprilične promjene koje su se dogodile ispod triumphovog lica.
Uostalom, da su Triumphovi inženjeri unaprijedili motocikl, potvrđuje i činjenica da su za mjesto prve vožnje izabrali trkaću stazu Ascari koja slovi kao tehnička i zahtjevna. Ako niste zaboravili, vozimo naked!
Prva runda vožnje otkriva gotovo sve o motoru. Naime, ostao je dobri, stari Englez, i to u pozitivnom smislu. Dolje prenosi „udarac“ svojstven V-dvocilindrašu, dok gore veselo vrišti i tiska u manirama rasnog rednog četverocilindraša. Uz to, razvijanje snage je iznimno linearno s podjednakim potiskom kroz cijelo uporabno područje. Naravno, i dalje je prisutna akustična orgija svojstvena „triple-osjećaju“.
Isto tako, osjeća se da su izmjene na agregatu godile. Doziranje gasa je finije, a triumph ga je dobio zahvaljujući optimiziranoj mapi paljenja te izmijenjenim ispušnim cijevima. U srednjim režimima agregat stavlja na raspolaganje nekoliko Nm okretnog momenta više, dok se u visokim okretajima osjeća dodatnih pet KS. Dakle motorički, speed triple ostaje ono što je bio, uz vrijedna poboljšanja.
S druge strane, za okvir i ovjes se to ne može reći jer je u tim segmentima zamjetan radikalan napredak. Naime, speed se sada osjeća „lakonogo“, upravljivo i munjevito. Da, uvelike nalikuje svom mlađem bratu street tripleu. Linije prolaska zavoja korigiraju se bez imalo smetnje, prebacivanja se obavljaju s minimalnim impulsom, a čak i pri višim brzinama motocikl ne gubi na stabilnosti, što se prije katkad moglo osjetiti.
Stražnji kotač je odsad dimenzija šest cola, i na njega je montirana Metzelerova guma racetech K3, a već i ta promjena sama po sebi podosta znači. Osjećaj sa stražnjeg dijela motocikla je gotovo savršen. Obilje gripa i goleme rezerve ovjesa vozača tjeraju na sve žešću jurnjavu. U svakodnevici je stari triple pri nailasku na neravnine znao nervozno poskakivati na stražnjem kraju, što se na novom nije dogodilo ni u jednom trenutku, čak ni na najlošijim dionicama ceste u okolici Ronde.
Još jedan vidljiv napredak zamjećujemo kod kočnica, i to ne samo zato što je napokon uz doplatu dostupan i ABS. Nova radijalna pumpa marke Brembo pridodala je finoj mogućnosti doziranja prednje kočnice.
Nova je i pozicija sjedenja. Odsad je upravljač niži i uži, sjedalo je duže, a vozač je više pomaknut prema prednjem kraju. U praksi to donosi više komfora i mogućnosti za individualni smještaj na motociklu, kao i bolji povratni osjećaj s prednjeg kraja.
Ukratko zaključujemo - stari model je spreman za mirovinu, živio novi speed triple! Ne samo da je riječ o modernijem i boljem motociklu, već i jeftinijem. Naime, Triumph je jedan od rijetkih proizvođača koji je odlučio spustiti cijenu u odnosu na prethodni model. Ovo je ujedno i poruka - nemojte ga gledati samo u oči!
Što je novo?
Motor
razvija više snage i okretnog momenta zbog veće kutije zračnog filtra, izmijenjenog ispuha te optimiziranog mappinga
Niža potrošnja
Geometrija okvira, nova pozicija motora
Stražnja vilica je duža, čvršća i jedan kg lakša
Izmijenjen raspored mase, akumulator je tik do glave upravljača
Smanjene rotirajuće mase - diskovi su 0,5 mm tanji, stražnji kotač je jedan kg lakši
Povećanje mogućnosti nagiba
Ergonomija, više slobode kretanja na motociklu, pozicija orijentirana prema naprijed
Visina sjedala smanjena pet mm
Stražnja guma u dimenziji 190/55-17, 6-colni naplatak
Instrumenti koji uključuju lap-timer, upozoravajuće svjetlo za izmjenu brzina te opcijski pokazivač pritiska u gumama
Zajednica | Komentari