Motorevija
PRETRAGA
2011-01-13 , Autor: Gert Thole, Slike: Triumph
Bookmark and Share

Okrugle „oči“ činile su speed triple prepoznatljivim motociklom. Na novom modelu ih više nema, no to vas nipošto ne bi trebalo deprimirati. Trebate tek malo bolje pogledati ondje gdje dosad niste

 Motogalerija Triumph speed triple (2011.)

Koliko god neki model bio uspješan i bezvremenski, on se s vremena na vrijeme mora osvježiti. Iako je triumph speed triple već klasika te njegovi vlasnici zasigurno nisu prizivali promjene, one su se ipak dogodile. Najvidljivija je svakako izmjena dvostrukih okruglih svjetala koja su trajala punih 13 godina, a oko njihove se promjene rasprave neće stišati još neko vrijeme.
No, znatno važnije od svjetala su poprilične promjene koje su se dogodile ispod triumphovog lica.
Uostalom, da su Triumphovi inženjeri unaprijedili motocikl, potvrđuje i činjenica da su za mjesto prve vožnje izabrali trkaću stazu Ascari koja slovi kao tehnička i zahtjevna. Ako niste zaboravili, vozimo naked!

Prva runda vožnje otkriva gotovo sve o motoru. Naime, ostao je dobri, stari Englez, i to u pozitivnom smislu. Dolje prenosi „udarac“ svojstven V-dvocilindrašu, dok gore veselo vrišti i tiska u manirama rasnog rednog četverocilindraša. Uz to, razvijanje snage je iznimno linearno s podjednakim potiskom kroz cijelo uporabno područje. Naravno, i dalje je prisutna akustična orgija svojstvena „triple-osjećaju“.

Isto tako, osjeća se da su izmjene na agregatu godile. Doziranje gasa je finije, a triumph ga je dobio zahvaljujući optimiziranoj mapi paljenja te izmijenjenim ispušnim cijevima. U srednjim režimima agregat stavlja na raspolaganje nekoliko Nm okretnog momenta više, dok se u visokim okretajima osjeća dodatnih pet KS. Dakle motorički, speed triple ostaje ono što je bio, uz vrijedna poboljšanja.
S druge strane, za okvir i ovjes se to ne može reći jer je u tim segmentima zamjetan radikalan napredak. Naime, speed se sada osjeća „lakonogo“, upravljivo i munjevito. Da, uvelike nalikuje svom mlađem bratu street tripleu. Linije prolaska zavoja korigiraju se bez imalo smetnje, prebacivanja se obavljaju s minimalnim impulsom, a čak i pri višim brzinama motocikl ne gubi na stabilnosti, što se prije katkad moglo osjetiti.

 Motogalerija Triumph speed triple (2011.)

Stražnji kotač je odsad dimenzija šest cola, i na njega je montirana Metzelerova guma racetech K3, a već i ta promjena sama po sebi podosta znači. Osjećaj sa stražnjeg dijela motocikla je gotovo savršen. Obilje gripa i goleme rezerve ovjesa vozača tjeraju na sve žešću jurnjavu. U svakodnevici je stari triple pri nailasku na neravnine znao nervozno poskakivati na stražnjem kraju, što se na novom nije dogodilo ni u jednom trenutku, čak ni na najlošijim dionicama ceste u okolici Ronde.
Još jedan vidljiv napredak zamjećujemo kod kočnica, i to ne samo zato što je napokon uz doplatu dostupan i ABS. Nova radijalna pumpa marke Brembo pridodala je finoj mogućnosti doziranja prednje kočnice.

Nova je i pozicija sjedenja. Odsad je upravljač niži i uži, sjedalo je duže, a vozač je više pomaknut prema prednjem kraju. U praksi to donosi više komfora i mogućnosti za individualni smještaj na motociklu, kao i bolji povratni osjećaj s prednjeg kraja.

Ukratko zaključujemo - stari model je spreman za mirovinu, živio novi speed triple! Ne samo da je riječ o modernijem i boljem motociklu, već i jeftinijem. Naime, Triumph je jedan od rijetkih proizvođača koji je odlučio spustiti cijenu u odnosu na prethodni model. Ovo je ujedno i poruka - nemojte ga gledati samo u oči!

  Motogalerija Triumph speed triple (2011.)  Motogalerija Triumph speed triple (2011.)
 Motogalerija Triumph speed triple (2011.)

Što je novo?

Motor razvija više snage i okretnog momenta zbog veće kutije zračnog filtra, izmijenjenog ispuha te optimiziranog mappinga
Niža potrošnja
Geometrija okvira, nova pozicija motora
Stražnja vilica je duža, čvršća i jedan kg lakša
Izmijenjen raspored mase, akumulator je tik do glave upravljača
Smanjene rotirajuće mase - diskovi su 0,5 mm tanji, stražnji kotač je jedan kg lakši
Povećanje mogućnosti nagiba
Ergonomija, više slobode kretanja na motociklu, pozicija orijentirana prema naprijed
Visina sjedala smanjena pet mm
Stražnja guma u dimenziji 190/55-17, 6-colni naplatak
Instrumenti koji uključuju lap-timer, upozoravajuće svjetlo za izmjenu brzina te opcijski pokazivač pritiska u gumama

1/2 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/2




Triumph Speed Triple 1050 2005-
Triumph Speed Triple 1050 2005-

Triumph Speed Triple 1050 (2005)

�daje

Obujam: 1050 cm3

Snaga: 130 k (95 KW) 9100 rpm

Okretni moment: 105 Nm @ 5100 rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 180/55-17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 248 km/h

Triumph
Triumph Speed Triple 1050
Triumph Speed Triple 1050

Triumph Speed Triple (2011.)

�daje

Obujam: 1050 cm3

Snaga: 135 k (99 KW) 9400 rpm

Okretni moment: 111 Nm @ 7750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 255 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,5 l

Dužina: 187 kg

Maksimalna brzina: 240 km/h

Triumph
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R