Motorevija
PRETRAGA
2011-01-09 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Milagro
Bookmark and Share

U ime kontrole trakcije, launch kontrole i kontrole podizanja na stražnji kotač! Uskoro bi tako mogla glasiti molitva svih vozača sportskih motocikala. No, Aprilia ju je prvi put sjedinila u jednom serijskom motociklu

 Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)
Glavni urednik Kristijan Tićak novu Apriliju RSV4 APRC SE isprobao je u Jerezu

Staza predstavlja savršen odabir. Circuito de Jerez u južnoj Andaluziji većinu godine je okupan suncem. Uz to, njegovi dugi i brzi zavoji traže hrabro vozačko srce i oprezno otvaranje ručice gasa, jer motocikl se većinom putanje kreće u velikom nagibu!

Ima li boljeg poligona za ispitivanje mogućnosti onog što Aprilia želi predstaviti? Gotovo da ne, a predstavlja nam model Aprilia RSV4 factory APRC SE. Iza gomile velikih slova krije se ustvari naziv Aprilijinog paketa opreme - aprilia performance ride control special editon.

Naime, taj paket uključuje pravi arsenal elektronskih pomagala o kojima su vlasnici serijskog sportskog motocikla donedavno mogli samo sanjati. Sveto trojstvo vozačkih pomagala čine ATC (traction control - kontrola trakcije), ALC (launch control - kontrola starta) i AWC (wheelie control - kontrola podizanja na stražnji kotač). Uz to, tu je i četvrti dodatak - quick shift - koji omogućuje izmjenu brzina bez upotrebe spojke te kada mijenjate brzinu više, i bez oduzimanja gasa.
Što nedostaje? Pogađate - ABS! Romano Albesiano nam je u razgovoru u boksu, između ostalog, pojasnio i zašto ga nema (vidi okvir). Prije samog starta prvog sessiona s mehaničarom zaduženim za pripremu našeg motocikla ukratko prolazimo sve promjene u odnosu na prvi RSV4 factory koji je predstavljen početkom prošle godine.

  Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)   Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)   Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)
   Kontrola trakcije se podešava vrlo jednostavno - preko tipki na lijevom upravljaču
 

Također, modificirani su usisni kanali i komore izgaranja, optimiziran je krug podmazivanja motora kao i protok tekućine za hlađenje motora. Prva je brzina odsad duža, dok su druga i treća kraće postavljene. Stražnji lančanik broji 42 umjesto dosadašnjih 40 zubaca, a sve radi poboljšanja elastičnosti motora. Nova izvedba ispušnog topa je kvalitetnija, a uz to štedi i dva kilograma mase koji su nastali ugradnjom quick shiftera i kontrolom trakcije.

Treba još napomenuti da je SE ustvari prvih 300 komada RSV-a 4 koji su ukrašeni posebnom dekoracijom, te da će cijenom biti skuplja za oko 18.000 kuna od „obične“ izvedbe factory.
Odbrojavanje do početka prvog sessiona je pri kraju. Mehaničar skida grijače za gume, koji su podešeni na temperaturu od 90 stupnjeva, zatim brzinski još jednom provjerava sve vitalne sklopove te nam napokon kaže - model Aprilia RSV4 factory APRC SE je spreman za paljbu.

 Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)

Krećemo! Odmah po izlasku iz boksa, a na kraju ciljne ravnine, dolazi oštri desni zavoj poznat kao „expo 92“. Ulazimo žestoko, desni slider struže po asfaltu, a usred nagiba otvaramo ručicu gasa. Motor kao da je u tom trenutku „progutao knedlu“, primjećujemo i treptajuću lampicu koja se pali-gasi poput žutog svjetla na semaforu. Dakako, riječ je o upozorenju da kontrola trakcije izvršava ono za što je i napravljena. U tom je trenutku bila podešena na razinu osam, odnosno na najsigurniju razinu. U tom režimu ne dopušta nikakvu „slobodu“ klizanja. Naprotiv, ona se povećava snižavanjem razine moda u kojem želite voziti, a razinu intenziteta kontrole trakcije možete mijenjati tijekom vožnje, bez stajanja, i to preko prekidača na lijevoj strani upravljača.

Isto tako, nakon dva kruga uvjerili smo se u efektivnost i korisnost te elektronske čari koja je i Maxu Biaggiju bila od velike pomoći u osvajanju ovogodišnjeg naslova prvaka u SBK-u.
Ipak, želimo malo više adrenalina, pa pomjeramo intenzitet kontrole trakcije sve do treće razine. Oduzimanje okretnog momenta sada nije toliko izraženo, a elektronika dopušta čak i lagani „slajding“, naravno do određene granice. Cijelo je vrijeme osjećaj na stražnjem kraju vrlo neobičan, kao da vam kotač pulsira na svaki nervozniji okretaj gasa. Slijedi ispravljanje motocikla, te promjena u brzinu više. Nema ni popuštanja gasa ni pritiskanja spojke - samo „cak“, i već ste u četvrtoj pa u petoj brzini. Nema dvojbe, quick shift štedi vrijeme i trud, a RSV4 gura, tiska, vuče, juri. Toliko linearnosti razvijanja snage u ovom trenutku ne nudi ni jedan motocikl te klase.

  Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)   Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)   Motogalerija Aprilia RSV4 APRC SE (2011.)

Štoviše, nijedan ne raspolaže ni tolikom količinom gripa i sigurnosti u nagibu. Prvi put jedan serijski sportski motocikl ima ugrađenu gumu širine 200, u dimenziji kotača od 17 cola. Pirelli se, kao i mnogo puta dosad, pobrinuo da Aprilia ima vrhunsku prvu ugradnju, a ovaj je put riječ o modelu supercorsa SP. Radi se o gumi dual compound s oznakom SC-2 koja gotovo da pripada rangu trkaće gume. Prednja je guma u dimenziji 120/70, a konturom i visinom je prilagođena stražnjoj.

Uz to, svakako je zanimljivo da su Aprilijini inženjeri vodili računa o vozačima koji će eksperimentirati s dimenzijama guma. Stoga su u sustav elektronskih pomagala uvrstili i sustav za kalibriranje senzora kontrole trakcije. Tako je primjerice dovoljno da vozite 40 km/h u drugoj brzini 15 sekundi i sustav se prilagodio novim dimenzijama guma, što je vrlo bitno za ispravno funkcioniranje kontrole trakcije.
No, koliko ustvari vjerujemo u njega? Idemo i to isprobati, a kamo drugdje nego u zavoju expo 92! Na startno-ciljnoj ravnini kočimo do posljednje granice, sve do ubacivanja u prvu brzinu. Slijedi naginjanje do koljena, a potom trenutak istine - otvaramo pun gas! Intervencija elektronike sada nije tako uglađena i fina, već gruba. Također, sada sustav nije intervenirao samo restrikcijom otvaranja leptirastih tijela ubrizgavanja, već je zahvatio i pretpaljenje. Taj zahvat je znatno osjetniji i primjetniji od svih dosadašnjih intervencija, no još uvijek je toliko pravovremen da ni u jednom trenutku nije bilo razloga za paniku i nesigurnost.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3

Motorevija vam preporu�a!





2011-05-08 20:46:10

Aprilia RSV4

Aprilia RSV4

�daje

Obujam: 998,9 cm3

Snaga: 180 k (132,4 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 179 kg

Maksimalna brzina: 293 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R