Test | MV Agusta brutale 1090 RR - Ukroćena zvijer
Veliki brutale i dalje s punim pravom nosi svoje ime. Ipak, uz brutalan i agresivan karakter, 1090 RR nas je oduševio i svojom novom – pristupačnom stranom
Ponekad u životu dobijete priliku voziti nešto posebno. Motocikl koji je estetski besprijekoran, financijski ekskluzivan, a po voznim karakteristikama nenadmašiv. Ipak, na sami spomen cijene od 159.900 kuna u Hrvatskoj, mnogi će usmjeriti svoje snove na nešto... bliže zemlji. Oni koji ipak ostanu u oblacima otkrit će sve prednosti ovog, po mišljenju mnogih, najljepšeg motocikla na tržištu i originalnog talijanskog dragulja. Upravo smo u oblacima, visoko u talijanskim Alpama, intimno upoznavali i krotili ovu brutalnu zvijerku.
Priča o brutaleu traje već gotovo deset godina, a on oduvijek slovi kao vrlo radikalan naked. Obožavali su ga na stazi, strugali koljenima u zavojima i u svakom ispaljivanju naprijed podizali na zadnji kotač. Istovremeno, mrzili su ga u gradovima i na prometnim cestama jer je bio neudoban i grub, recimo čak i nepraktičan. Kada smo prvi put sjeli na motocikl uz ovakva očekivanja, 1090 RR nas je iznenadio. Lagan je među nogama i ergonomski idealan. Istina, oslonci su prilično visoki pa su i noge svinute, al sve ostalo jednostavno sjeda onako kako bi trebalo – udobno i prirodno! I tu nam postaje jasno da je MV Agusta učinila veliki iskorak od filozofije agresivnosti i udahnula sasvim novi dah u svoj brutale.
Kako se to dogodilo? Upravo je MV poznat, recimo čak zloglasan, po pitanju napuhavanja „izmjena“ u svojim modelima. Naravno da jedna mala tvrtka s godišnjim prodajnim rezultatima ne može pratiti tempo razvoja svjetskih velikana industrije, ali ponekad su jednostavno pretjerali. Scenarij je bio sljedeći: marketinški lukav Castiglioni najavljuje neviđene promjene, novinari nestrpljivo iščekuju i onda na prezentaciji upoznaju tehnički identičan model s tek novim bojama na oplatama. Onda je došao Harley-Davidson, bolje rečeno njegov kapital, i u MV Agusti više ništa nije bilo isto!
Danas su rezultati ulaganja vidljivi. Novac je dobro iskorišten, standardi kvalitete su povišeni, a modeli poput F4, brutale 990R i ovog najvećeg nakeda prošli su kroz brzu evoluciju. Iako izgledom ne odudara previše od prethodnika, kažu iz MV-a da je 85 posto komponenti motocikla potpuno novo. Mi smo tu tvrdnju stavili na test kroz vožnju.
Od prvog zavoja impresionira lakoća upravljanja. Vozi se tako jednostavno da se u tom segmentu može natjecati sa svim japanskim nakedima, a možda čak i pobijediti! Želite li ga voziti polagano? On to dozvoljava. Odmah se priviknete na ergonomiju, udobnost sjedenja je na visokom nivou, reakcija na dodavanje gasa je predvidiva i glatka, a osjećaj težine u pokretu skriva činjenicu da se radi o velikom nakedu.
Ali da ovaj test ne ode u krivom smjeru, MV agusta brutale 1090RR jedan je od najsnažnijih nakeda na tržištu. Snaga od 144 konja, deklarirana maksimalna brzina od čak 265 km/h i funkcije poput lap timera jednostavno traže da se vozi brzo, možda čak i po pisti. Kada se motor svede na svoju jezgru – agregat, okvir i ovjes te kočnice – brutale je vrlo, vrlo dobar motocikl! Upravlja se iznimno dobro, dapače izvrsno, ubrzanje je brutalno, a kočnice su senzacionalne – i po jačini i po mogućnosti doziranja. Ako ga gurate jače, u njemu se ponovno budi ona stara agresivna zvijer po kojoj je poznat. Dodajte tome i elemente ciklistike koje dijeli sa sportskim modelom F4 i brutale je u biti sportski motocikl s visokim upravljačem.
Zajednica | Komentari