Motorevija
PRETRAGA
2011-07-27 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Razni izvori, video Youtube
Bookmark and Share

Nakon fantastične utrke u Njemačkoj na stazi Sachsenring i povratničke pobjede Kralja Ringa, Španjolca Danija Pedrose, karavana se prebacila daleko u Ameriku.

Staza Laguna Seca je klasik u kalendaru Moto GP-a, trkaći vikend na kojemu ne nastupaju vozači klase 125 ccm i Moto 2 zbog manjka prostora u boksovima, a i samog troška transporta.


Prisjetimo se prošle utrke na „Ringu“ i pobjede "malog" Danija.




Trkaći vikend na Laguna Seci započeo je kao i većina vikenda ove godine, dominacijom Repsolovih hondi Caseyja Stonera i Danija Pedrose, s Jorge Lorenzom u lovu na njih.
Na prošloj utrci Jorge Lorenzo pružio je fantastičnu predstavu te hrabrim prolaskom u posljednjem zavoju pokazao Stoneru i ostatku svijeta da je pravi prvak i da itekako grize za obranom titule ove sezone.

Drugi slobodni trening prolazi u znaku vodećeg dvojca u ukupnom poretku, Stonera i Lorenza te povratnika Pedrose. Bodovna razlika u ukupnom poretku je samo 15 bodova u korist Australca.



 
 
Težak pad Jorgea Lorenza
 

Jorge Lorenzo završava trening kao najbrži s vremenom 1'22,056, ali po završetku treninga priređuje šok za sve gledatelje i fanove. Naime, nakon završetka treninga Lorenzo, kao i svi vozači, koristi zadnji krug prije odlaska u boks za vježbanje starta. Nakon uspješnog starta Lorenzo je zaboravio prebaciti svoju yamahu u nižu brzinu ne bi li opet aktivirao kontrolu proklizavanja te tako ulazi u lijevi zavoj i na otvaranju gasa biva katapultiran u zrak velikim high sideom - replika pada kada je slomio gležanj. Lorenzo je ležao u prašini i držao se za nogu. Šok za tim, šok za sve gledatelje. Kasnije se utvrdilo da ništa nije slomljeno, samo dobro natučeno.

Pad Jorgea Lorenza



Subota - dan za kvalifikacije. Ozlijeđeni Lorenzo priređuje pravi šou i u stilu završava kvalifikacije na prvom mjestu. Valentino Rossi se cijeloga vikenda mučio sa svojim križancem GP11.1 te je tek na kvalifikacijama uspio spustiti vrijeme i probiti se do sedmoga mjesta s ogromnim zaostatkom od jedne sekunde za nabrijanim Španjolcem. Ducati i Rossi jednostavno nikako da prorade. VR46 se trudio, čak i previše, stražnji kotač je bio u zraku na svakom kočenju, gubio je prednji kraj nekoliko puta te vidno davao i više od 120 posto, ali zaostatak za gardom hondi i jurećim Španjolcem je ogroman.

Rossi na 120 posto - no i dalje ne ide prema planu

Timski kolega Hayden je u petak isprobao GP11.1, ali ipak je odlučio nastupiti s GP11 jer kako tvrdi, premalo je vremena da bi se stopio s mutantom. Podsjetimo, Rossi koristi GP11.1 - ramu i zadnju vilicu, "kostur" od motocikla s kojim će nastupati iduće godine kada pravila budu dozvoljavala agregate od 1000 ccm te "srce", odnosno agregat od ovogodišnjega GP11.

Kao wild card za LCR Hondu prošlog vikenda nastupio je Amerikanac Ben Bostrom, ikona klase superbike s brojem 155. Tridesetsedmogodišnji Bostrom očekivano je završio na posljednjem mjestu jer uz nastup na utrci Moto GP-a nastupa i u svom matičnom prvenstvu AMA za ekipu letećeg Michaela Jordana.


Rezultati kvalifikacija
 
1. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’22,056
2. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda 1’22,197
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1’22,231
4. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1’22,537
5. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’22,615
6. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’22,803
7. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki 1’23,056
8. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1’23,135
9. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1’23,183
10. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 1’23,195
11. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1’23,369
12. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 1’23,424
13. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’23,707
14. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’23,811
15. Toni Elias ŠPA LCR Honda 1’23,830
16. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’24,590
17. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1’24,663
18. Ben Bostrom SAD LCR Honda 1’26,159

Dan odluke, uzvrat između vodećeg u prvenstvu Caseyja Stonera i prvaka Jorgea Lorenza.
Start najbolje koristi Lorenzo dok se iza njega pravi kolona tvorničkih hondi. Valentino Rossi koristi dobru startnu poziciju te nekoliko zavoja uspijeva držati priključak s vodećima, ali već sredinom kruga tempo prve grupe je previše te VR46 ne uspijeva držati priključak. Iza deveterostrukog prvaka Ben Spies je tražio način za prolazak, ali bez obzira na očiglednu razliku u brzini i stabilnosti yamahe u odnosu na ducati, „laktovi iz Teksasa“ su se namučili dok su našli način da prođu Valentina.

Ben „Elbowz“ Spies u borbi s Valentinom Rossijem

Na začelju prava drama za Tonija Eliasa kojemu mjesto u ekipi LCR Honda visi u zraku. Aktualni prvak klase Moto 2 završava prvi krug kao posljednji, iza Bena Bostroma koji poboljšava svoje vrijeme s kvalifikacija za sekundu i pol. Kasnije je Bostrom morao završiti utrku u boksu zbog problema s motociklom.

Na čelu je Jorge Lorenzo imao sprint od nekoliko sekundi te je izgledalo da će ozlijeđeni Španjolac odjuriti u pobjedu, ali tada se budi Casey Stoner. Australac je strpljivo čekao na trećem mjestu te sredinom utrke krenuo u napad. Prvo je majstorski prošao timskoga kolegu Danija Pedrosu na ulasku u popularni zavoj Corkscrew te ubrzo hvata vodećeg Lorenza. Bilo je vidno da Španjolac neće moći braniti prvo mjesto, ali onda slijedi pravo iznenađenje - Stoner izlazi fantastično na startno-ciljnu ravninu te s vanjske strane prolazi Lorenza i s kamatama mu vraća za prošlu utrku na „Ringu“.
Marco Simoncelli opet završava utrku pored staze jer je pretjerao i izgubio prednji kraj honde, na svu sreću bez posljedica.

Već idući krug bilo je jasno da samo pad može spriječiti Stonera da pobijedi. Do kraja utrke nije bilo izmjene na vrhu, a jedina zanimljiva borba bila je između Bena Spiesa i Andree Doviziosa za četvrto mjesto. Spies opet "sprinta" u zadnjim krugovima te sustiže Dovija.
Ovom suverenom pobjedom Casey Stoner povećava vodstvo u ukupnom poretku na 20 bodova u odnosu na Lorenza. Iduća utrka se vozi u Češkoj na stazi Brno.


Poredak vozača nakon utrke
 
1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 43m 52.145s
2. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 43m 57.779s
3. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda 44m 1.612s
4. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 44m 12.707s
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 44m 13.030s
6. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 44m 22.496s
7. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 44m 23.176s
8. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 44m 37.647s
9. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 44m 43.694s
10. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 45m 0.995s
11. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 45m 1.277s
12. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 44m 5.129s
13. Toni Elias ŠPA LCR Honda 44m 29.962s


Ukupni poredak (nakon 10. utrke):
 
1. Casey Stoner Honda 193
2. Jorge Lorenzo Yamaha 173
3. Andrea Dovizioso Honda 143
4. Dani Pedrosa Honda 110
5. Valentino Rossi Ducati 108
6. Ben Spies Yamaha 98
7. Nicky Hayden Ducati 94
8. Colin Edwards Yamaha 67
9. Hiroshi Aoyama Honda 63
10. Marco Simoncelli Honda 60


Video utrke





Intervju s pobjednikom Stonerom







Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R