Članak | Osveta El Matadora
Došao je i taj dan, SBK cirkus se preselio u Ameriku na stazu Miller
Park. Klasa supersport 600 te stock 600 i 1000 ne voze utrke u Americi
zbog velikih troškova transporta. Staza na 1300 metara nadmorske visine
veliki je izazov, kako za vozače, tako i za motocikle, jer uslijed
visoke nadmorske visine gubi se oko 20 posto snage
Prošle godine Max Biaggi je dobio rani božićni poklon od Ducatija, kada je uslijed dominantnog vodstva u obje utrke ducati 1198 otkazao s identičnim kvarom te tako ostavio Carlosa Checu bez bodova. Ove godine vodeći u prvenstvu na Altheinom ducatiju odlučio je osvetiti se. El Matador je krenuo savršeno, dominacijom na kvalifikacijama, te savršenim superpoleom. Vremenski uvjeti su bili katastrofalni tijekom kvalifikacija - kiša, vjetar i temperature ispod 10 stupnjeva Celzija.
Miller Park je staza koja odgovara ducatiju, a kada njime upravlja Carlos Checa, rezultat je zagarantiran.
Rezultati kvalifikacija:
1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 1’58,315
2. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’58,390
3. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 1’58,609
4. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 1’58,860
5. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R 1’59,069
6. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1’59,262
7. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 1’59,736
8. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR 1’59,827
9. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 2’00,303
10. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R 2’00,477
11. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 2’00,643
12. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR 2’01,127
13. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR 2’03,232
14. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR 2’03,382
15. Michel Fabrizio ITA Alstare Suzuki GSX-R1000 2’03,397
16. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 2’04,156
Video kvalifikacija:
Prva utrka klase superbike
Najbolje startaju veterani Troy Corser na tvorničkom BMW-u i prvak Max Biaggi na apriliji. Nakon prvih par zavoja privatna aprilija Norija Hage prolazi Biaggija i kreće u lov na vodstvo. Dobro je startao i Sylvain Guintoli na privatnom ducatiju. Francuz je napokon sto posto fit i oporavljen od silnih ozljeda koje su ga pratile. No, opet drama za Biaggija - u žaru borbe s Johnnyjem Reaom gubi kontrolu nad motociklom, pada te ruši sa sobom i Britanca na hondi tima Ten Kate. Obojica završavaju pored staze u blatu do koljena. Rea vidno frustriran i ljut jedva se suzdržao od napada na Maxa koji je bio izgubljen i vjerojatno nije mogao vjerovati što se opet dogodilo.
U drugome krugu utrke vodeća četvorka - Corser, Haga, Guintoli i Checa - se polako odvaja od ostatka vozača koji vode borbe za svaki bod koji se nudi. Nije dugo trebalo kako bi Xaus opravdao svoj nadimak Razbijač. U trećem krugu nakon snažnog kočenja poslije startno-ciljne ravnine prebrzo ulazi u prvi lijevi zavoj, gubi prednji kraj te ujedno ruši Fabrizija na suzukiju. Bivši prvak Britanskog superbikea Leon Camier polako hvata ritam te stiže vodeću četvorku dok dvojac Haga - Checa vodi borbu za drugo mjesto.
|
Najbolji na Milleru - Carlos Checa |
U petom krugu utrke vodeći čovjek u prvenstvu „El Matador“ Checa lupa šakom o stol i preuzima vodstvo utrke, dok se za drugo mjesto bore nekadašnji timski kolege Corser i Haga. No, kako je utrka odmicala, dvojac je gubio ritam i počeo padati u poretku. U devetom krugu Irac Lavety na tvorničkoj yamahi počinje lov na pobjedničko postolje te hrabrom vožnjom dolazi do drugog mjesta, ali ne zadugo jer dvojac na privatnim ducatijima ima druge planove. „Čovjek za jedan brzi“ Jakub Smrz je odlučio stati na noge i pretočiti dobre rezultate na kvalifikacijama u rezultate na utrkama. Kuba i timski kolega Guintoli vode borbu za drugo mjesto, dok Checa kruži stazom usamljen na čelu utrke.
|
Tomu Sykesu na kawasakiju odlazi nagrada „Najbolja vožnja“ |
Iznimno zanimljiva borba se vodila za pozicije od šestog do 11. mjesta između tri BMW-a - Corserovog, Haslamovog i Badovinijevog - i Hage te Sykesa. Tom Sykes na tvorničkom kawasakiju zaslužuje nagradu za najbolju vožnju u prvoj utrci jer je završnicu odvezao savršeno. Agresivno je prolazio protivnike na kočenjima te je u zadnjih par krugova prošao sva tri BMW-a i Melandrija na yamahi te je osvojio fantastično šesto mjesto. Naprijed usamljeni Checa prolazi suvereno kroz cilj kao pobjednik, dok su preostala mjesta na pobjedničkom postolju osvojili Smrz i Guintoli.
Najbrži krug u prvoj utrci odvezao je Checa - 1'49,779, a najveću je maksimalnu brzinu imala aprilija Leona Camiera - 311,9 km/h.
Rezultati prve utrke
1.Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 38’46,915
2. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +2,766
3. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +4,093
4. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +8,885
5. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +15,718
6. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +20,477
7. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +22,170
8. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +22,267
9. Noriyuki Haga JAP PATA Aprilia RSV-4 +24,087
10. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +27,150
11. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +29,422
12. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 +33,428
13. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +36,573
14. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +1’05,369
15. James Toseland VBR BMW Italia S1000RR +1’14,382
Video prve utrke:
Intervju prvoplasiranog Carlosa Chece:
Druga utrka klase superbike
|
Pobjedničko postolje druge utrke - Checa, Biaggi, Camier |
Ako je prva utrka bila savršena za El Matadora Checu, onda je druga utrka bila kao iz priručnika! Savršen start i ekstremno kasno kočenje za prvi zavoj ne bi li zadržao vodeću poziciju. Sredina prvog kruga i leteći Španjolac je nestao na horizontu.
Iza Chece najbolje je krenuo Leon Camier na tvorničkoj apriliji, dok su iza njega borbu vodili Biaggi, Haga i Melandri. Iza njih još jedna grupica - Rea, Sykes, Guintoli i Xaus. Sredinom drugog kruga gotovo u isto vrijeme padaju Corser i Xaus - obojica su izgubila prednji kraj motocikla, a u trećem krugu pridružuje im se Haga na apriliji dok je pokušao sustići Melandrija za peto mjesto. Naime, Hagi je također pustila prednja guma te je utrku završio padom.
U četvrtom krugu vodeći Checa je izgradio prednost od dvije sekunde nad drugoplasiranim Camierom, dok je trećeplasirani Laverty koji vodi borbu s Biaggijem koji ga prolazi na ciljnoj ravnini, na što mladi Irac nema odgovora. Biaggi nastavlja loviti timskoga kolegu Camiera za kojim ima zaostatak od sekundu i pol.
Checa diže tempo te vozi krugove brže od ostatka vozača, u prosjeku između pola i jedne sekunde po krugu. Prednost, pak, raste na četiri sekunde u sedmom krugu. No, iza se vode fantastične borbe u dvije grupe. Prva grupa: Fabrizio, Guintoli i Melandri za peto mjesto, druga grupa: Rea, Sykes, Badovini i Smrz za osmo mjesto. Mnogo obilaženja, iz zavoja u zavoj se gube ili osvajaju pozicije, a sve se nastavlja na ciljnoj ravnini utrkom ubrzanja i igrom živaca na kočenju.
U 13. krugu prednost vodećeg Chece je narasla na šest sekundi, no Španjolac nije posustao i konstantno je vozio krugove ispod 1'50.
Poznato je da ducati sa svojim V2 agregatom čuva gume u odnosu na četverocilindrične agregate, a to je iskoristio Smrz koji nakon velike borbe uspijeva proći Reau na hondi.
Ulazimo u 17. krug, četiri su do kraja, a Britanci Sykes i Rea voze svoju utrku za deveto mjesto. Prolasci na kočenju, zatvaranja na ulascima u zavoje i „driftanje“ Sykesa nakon prvog zavoja u stilu Garryja McCoya samo su neki od dokaza da je SBK najatraktivnije prvenstvo u motociklizmu. Borba između dvaju Britanaca se vodila do samoga kraja, a pobjednik duela je bio Sykes na tvorničkom kawasakiju.
Kao pobjednik ciljem prolazi Carlos Checa sa prednošću od sedam sekundi i tako osvaja šestu pobjedu ove sezone i osvećuje se u stilu za prošlogodišnja odustajanja. Leon Camier i Max Biaggi popunjavaju pobjedničko postolje, dok četvrto mjesto odlazi mladom Eugeneu Lavertyju.
Najbrži krug utrke upisao je Checa s vremenom 1'48,827, a najveću brzinu imala je aprilija Maxa Biaggija - 313,7 km/h.
Iduća utrka se vozi u Italiji na stazi Misano 12. lipnja, a glavno pitanje je tko će zaustaviti Carlosa Checu?
|
|
Poredak vozača nakon utrke
1. Carlos Checa ŠPA Althea Ducati 1098R 38’22,202
2. Leon Camier VBR Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +7,194
3. Max Biaggi ITA Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +8,734
4. Eugene Laverty IRS Yamaha WSBK YZF R1 +14,214
5. Michel Fabrizio ITA Suzuki Alstare GSX-R1000 +14,750
6. Marco Melandri ITA Yamaha WSBK YZF R1 +21,634
7. Sylvain Guintoli FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +24,079
8. Jakub Smrz ČEŠ Effenbert Liberty Ducati 1098R +25,688
9. Ayrton Badovini ITA BMW Italia S1000RR +29,621
10. Tom Sykes VBR Kawasaki RTS ZX-10R +30,681
11. Jonathan Rea VBR Castrol Honda CBR1000RR +31,033
12. Joan Lascorz ŠPA Kawasaki Racing ZX-10R +37,063
13. Leon Haslam VBR BMW Motorrad S1000RR +37,455
14. Maxime Berger FRA Supersonic Ducati 1098R +40,509
15. Josh Waters AUS Yoshimura Suzuki GSX-R1000 +40,894
16. Roberto Rolfo ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +48,989
17. Mark Aitchison AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R +52,388
18. Ruben Xaus ŠPA Castrol Honda CBR1000RR +1’18,485
|
Video druge utrke:
Intervju s pobjednikom druge utrke Checom:
Zajednica | Komentari