Motorevija
PRETRAGA
2023-10-12 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Benelli napada A1-klasu! Šarmantni neo-klasik Leoncino bi u svome najmanjem izdanju trebao privući mlade vozačice i vozače koji preferiraju urbani stil i moderne tehničke dodatke



Lavlji brlog je u međuvremenu osjetno porastao. Benelli je tijekom posljednih nekoliko godina širio ponudu modela u svim smjerovima, pa je tako nakon snažnijih izvedbi Leoncina (250, 500 i 800) prošle godine na red došla i verzija za najmađe vozače.



A najmanji Leoncino - s kojim se može upravljati A1-kategorijom - donosi dopadljiv neo-retro dizajn, te je baš poput svoje veće braće i tehnički vrlo impresivan. Novi tekućinom hlađeni jednocilindrični motor s većom kompresijom trebao bi – po navodu proizvođača - funkcionirati malo snažnije nego na drugim Benellijevim motociklima za početnike. Na papiru stoji da isporučuje 12,8 KS (9,4 kW) pri 9500 o/min i 10 Nm pri 8500 o/min. Ima jednu bregastu osovinu u glavi i četiri ventila, ubrizgavanje s leptirastim tijelom promjera 28 mm, spojku u uljnoj kupelji i mjenjač sa šest stupnjeva.



Kako funkcionira u praksi? Leoncino 125 je krčkim cestama ubrzavao uz robusni zvuk usisa, te nas je cijelo vrijeme pozivao da marljivo radimo na šeststupanjskom mjenjaču. Jednocilindraš se vrlo živahno vrti kroz cijelo radno područje, sve do uključivanja limitatora na oko 10.000 o/min, te postiže najvišu brzinu od oko 110 km/h (prema instrumentima). Bravo Benelli!



Po slovu zakona, skuteri i motocikli u klasi 125 ne moraju imati ABS. Alternativno je dozvoljen i CBS (kombinirani kočni sustav), koji je zapravo jeftinija te samim time za proizvođače i isplativija varijanta. A ako je suditi po završnoj cijeni motocikla, ovaj se potez isplatio. Jer, 3599 eura je vrlo konkurentna cijena za moderan motocikl s LED-svjetlima i pokazivačima smjera te LCD-instrumentima, koji je uz to i vrlo solidne završne obrade. A što je sa spomenutim CBS-om? Isti je zapravo jedina točka kritike na Leoncinu 125, budući da i najmanji dodir stražnje kočnice istovremeno uzrokuje poniranje prednje vilice. Zbog toga je teško kočiti u zavoju, tj. nagibu, budući da se motocikl odmah počinje uspravljati.



Šteta, jer ciklistika odiše sportskim štihom i čini ovaj mini-naked doista zabavnim za vožnju. Ovjes nudi dobar kompromis između sporta i komfora, a ergonomija je skrojena na način da motocikl pristaje i vozačicama i vozačima višeg rasta. Kut svijanja koljena je nešto oštriji no što smo očekivali, dok visina sjedala i upravljač pristaju gotovo pa savršeno. Riječ savršeno s druge strane ne bismo mogli upotrijebiti za izbor guma na Leoncinu. Nama potpuno nepoznate CM-NK01 nisu zračile povjerenjem, pa stoga nismo istraživali niti granice njihova prijanjanja. No, taj se element – za razliku od CBS-a – lako može riješiti.




Zaključak
Najmanji Leoncino je iznenađenje, i to u pozitivnom smislu. S jedne strane nudi vrlo živahan i karakteran motor, s druge tu su za ovu klasu respektabilna tehnička rješenja i posvećenost detaljima. Da nije iritatnog CBS-a, zaslužio bi ocjenu vrlo dobar!

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski, jedna bregasta u glavi, 4 ventila, klasičan karter, ubrizgavanje promjera 28 mm, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest stupnjeva prijenosa, pogonski lanac
Promjer x hod 54,0 x 55,5 mm
Obujam 125 ccm
Kompresija 11,6:1
Snaga 12,8 KS (9,4 kW) pri 9500 o/min
Okretni moment 10 Nm pri 8500 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični okvir, prednja upside-down vilica promjera 35 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer, sprijeda disk promjera 280 mm i čeljust s tri klipa, straga disk promjera 220 mm i čeljust s dva klipa, CBS
Gume 100/80-17, 130/70-17
Serijske gume CM-NK01

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1370 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 125/60 mm, visina sjedala 795 mm, masa sa svim tekućinama 145 kg, nosivost 185 kg, spremnik goriva 12,5 l
Garancija: dvije godine
Boje: crna, zelena
Cijena: 3599 eura





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Yamaha FJR 1300 AS Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R