2007-10-02 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Milagro | |
Moto Guzzi je „kirurški zahvat presađivanja novog srca“ prvi put izveo na svom najatraktivnijem modelu - grisu. Četiri ventila po cilindru donijela su više snage i momenta, a time i više sportskih ambicija. Griso 8V spreman je za ulazak u novu dimenziju
Kad bi motocikli pjevali, moto guzzi griso punim bi glasom zapjevao „Zamisli život u ritmu muzike za ples!“ Guzzijev šarm jedan je od onih što su karakterističnim ritmom gibanja klipova lijevo-desno zarazili mnoge generacije koje i danas govore da je šarm tradicije neuništiv i ničim se ne može kompenzirati. Neki idu još dalje pa dodaju - čak ni modernom tehnologijom.
No, upravo je moderna tehnologija posljednjih desetljeća bila Guzzijeva slabost. Tek u posljednje tri godine, zahvaljujući financijskoj podršci moćne grupe Piaggio, počelo se raditi na novim projektima, unositi „nove vjetrove“ u proizvodne pogone na obali jezera Como. Uprava je rekla: „Slabi su osuđeni na propast, život voli samo jake!“ Redom su stizali breva, griso, norge, bellagio, a nedavno je predstavljen i talijanski odgovor na BMW R 1200 GS - moto guzzi stelvio.
Nema što, moto guzziji su sve manje motocikl isključivo za Talijane, a sve više globalno prijevozno sredstvo na dva kotača. Dokazuju to i prodajne brojke - jedino u Italiji prodaja opada, a u Americi i u ostatku Europi raste.
Griso 8V predstavljen je još na prošlogodišnjem milanskom sajmu, a prva vožnja i promocija serijskog motocikla uslijedila je na sam dan 85. godiąnjice osnutka te tvrtke, i to u Milanu. S ponosom je predstavljen najvažniji element novoga grisa - motor. Četiri ventila po cilindru i čak 563 nove komponente u njemu dali su mu potpuno novu dimenziju, najuočljiviju pri pogledu na performanse - 110 KS i gotovo isto toliko okretnog momenta - 108 Nm.
No, proizvođač nije toliko polagao na značaj činjenice da bi motocikl trebalo i žustrije provozati. Prezentacija je, naime, bila u središtu Milana, pa je o isprobavanju performansi i voznih karakteristika bilo potpuno deplasirano govoriti. Ipak, primjetno je da je nova tehnologija donijela pozitivne, ali i negativne pomake. Povećanje snage zaista se osjeti, i to je dobro. Loše je, pak, što je njen maksimum pomaknut na čak 7500 o/min, dok je najveći potisak izmjeren pri 6400 okretaja. Tako je griso vidljivo izgubio „udarac“ iz podruma, a tome se njegova klijentela baš i neće veseliti. Očito je da je Moto Guzzi krenuo u nekom novom, sportskom smjeru, jer je i na službenoj konferenciji za novinare neprestano, uz novi motor, isticana još jedna stvar - najviša brzina od 230 km/h.
No, ako su se performanse poboljšale, to ne znači da je šarm nestao. Široki upravljač i dalje u praznom hodu skakuće lijevo-desno, a pri svakom otvaranju ručice gasa, također u praznom hodu, karakteristično za tu konstrukciju motora, zanosite se udesno. Zvuk iz povećeg dvostrukog ispušnog topa je, zahvaljujući prilagodbi novim normama Euro 3, prigušen na minimum podnošljivog, a ubrizgavanje je povjereno Marellijevom sustavu. Reakcije na gas su osjetne, pogotovo u prvoj trećini hoda ručice. Tek je kasnije odaziv motora nježniji i lakše se kontrolira. Kao što smo i pretpostavljali, novi quattrovalvole budi se u završnoj trećini rada, kad između 6000 i 7500 o/min dobivate pravi „vjetar u leđa“. Mjenjač radi precizno, ali ne baš tiho, spojka je karakteristično tvrda, a elastičnost je u četvrtoj i petoj brzini sasvim pristojna.
U popisu promjena na novom grisu u drugi plan padaju izmjene u ergonomiji. Sjedalo je ostalo na istoj visini od 800 mm, a oslonci za noge su dodatno pomaknuti unazad. Dakle, i pozicija u voľnji prati naglašeni novi sportski karakter motocikla. Takva pozicija donijela je i neke promjene u rasporedu mase vozača na motociklu. Sad vozač puno više pritišće prednji dio motocikla, što nije loše jer se popravlja osjećaj za prednji kraj. Ruke nisu preopterećene, a široki upravljač na krajevima bi mogao samo malo više biti svijen prema vozaču. Sve ostalo pristaje.
Pristaju i kočnice, i estetski i učinkovitošću. Novi valoviti diskovi preuzeti su s modela sport 1200, a pridodana je i radijalno montirana čeljust s četiri klipa. Kočnica nije agresivna, nema upečatljiv prvi nastup, ali se jačinu može vrlo precizno dozirati.
Da je Moto Guzzi pažljivo i studiozno ulagao u grisova poboljšanja, pokazuje i znatno bolji odabir guma nego na prethodnim modelima. Preobli i tromi metzeler rennsport zamijenjen je sportecom M3 iz iste kuće, koji se u gradskom vrludanju pokazao punim pogotkom. Motocikl u zavoj pada brzo, grip je odličan, a ni izmjene pravaca ne padaju teško kao nekad.
Griso 8V potpuno je novi motocikl kojem glavno poboljšanje nije samo novo srce, nego i neke ispravljene mane poznate sa starijeg modela. Dakako da je ugradnjom modernijeg i jačeg agregata dobio novu dimenziju, koja ga polako gura u šarmantne nakede velikog obujma i naglašenih sportskih ambicija. Ostaje da u dogledno vrijeme njegove mogućnosti provjerimo i u izravnoj usporedbi s konkurencijom.
Obujam: 1151 cm3
Snaga: 110 k (80 KW) 7500 rpm
Okretni moment: 108 Nm @ 6400rpm
Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Stražnja kočnica: 282 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70 ZR 17
Stražnja guma: 180/55 ZR 17
Obujam spremnika: 16,7 l
Dužina: 222 kg
Maksimalna brzina: 230 km/h
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |