Test | Rukka Rimo-R i Rimorina: 18.000 km po ekstremnim uvjetima
Dva tekstilna kompleta poznatog finskog proizvođača naši putopisci testirali su na putovanju do Pakistana i nazad
Poznati finski proizvođač modele Rimo-R i Rimorina opisuje kao prozračna, vjetro- i vodootporna Gore-Tex dvoslojno laminirana odijela s ojačanjima Cordura 500D na ramenima i laktovima. Imaju sasvim dovoljno džepova te ovratnik od mekog neoprena krojen je tako da u slučaju kiše smanjuje prodor vode. Rukavi se mogu podešavati po širini, na podlakticama i nadlakticama, a krajevi rukava podešavaju se patentnim zatvaračem i stezanjem na čičak. Završeci rukava izvedeni su s vodootpornim Gore-Tex unutarnjim manžetama a dugim patentnim zatvaračem oko struka mogu se spojiti jakna i hlače.
Rimo-R motociklističke hlače dobavljive su u muškom i ženskom kroju. Izvedene su sa sustavom Rukka AirCushion u sjedalnom dijelu i kožnim umetcima otpornim na toplinu i habanje na unutarnjoj strani koljena i na stražnjici. Širokog su kroja s prostorom za štitnike na koljenima i bokovima. U svakoj se veličini mogu naručiti s tri duljine nogavica, pa svatko može naći idealnu kombinaciju za svoju građu.
Ali što to sve uopće znači u praksi? Prvo što primijetite jest mekan materijal koji je ugodan na dodir. Inače su jakne krute i debele. Tu su i ojačanja na mjestima izloženim u slučaju pada, kao i džepovi za štitnike na laktovima, ramenima, leđima i grudima. Štitnici se ne isporučuju s odijelom koje je krojeno dovoljno komotno da se može obući preko zasebnog štitnika cijelog tijela za sportsku upotrebu. Nama je za putovanje praktičnija varijanta sa štitnicima u odijelu, pa smo naša odijela opremili Rukkinim kompletom štitnika D3O Level 2.
U dva mjeseca puta po Hrvatskoj, Srbiji, Bugarskoj, Turskoj, Iranu i Pakistanu prešli smo 18.000 km po ekstremnim uvjetima. Temperature od pet do 50 stupnjeva, pješčane oluje, snažni vjetrovi, jaka tuča, monsunske kiše... U svim uvjetima Rukka Rimo-R i Rimorina bile su pouzdan partner. Na BMW-u F 800 GS s povišenim vjetrobranom, Rimo-R i Rimorina su ugodne za vožnju od oko 15 pa sve do 35 stupnjeva. Na nižim temperaturama potrebno je obući koji dodatni sloj odjeće, a iznad 35 stupnjeva inače odlično postavljeni ventilacijski otvori više ne mogu učinkovito rashladiti vozača. Iznad 40 stupnjeva najpametnije je zatvoriti sve ventilacijske otvore i na taj se način koliko je moguće zaštititi od vrućine. Na tako visokim temperaturama jako peče svaki dio tijela koji je direktno izložen vrelom vjetru.
Veliki je plus i potpuna vodootpornost. Istina je da na ovom putovanju nismo imali dugotrajne, višednevne jake kiše, ali u nekoliko smo navrata nekoliko sati vozili po velikom nevremenu i Rukka nije nigdje promočila. Čak i na vratu, na spoju kragne i kacige prošlo je jako malo vode, a spoj rukava i rukavica je zahvaljujući labirint sistemu s dodatnom Gore-Tex manžetom bio sasvim suh.
Izrada je savršena, sve je sašiveno točno u milimetar, niti jedan šav nije pokazao niti najmanji znak popuštanja, svi patentni zatvarači rade odlično čak i nakon višednevnih vožnji po pješčanoj oluji. Kvaliteta materijala vidi se i po tome što nakon dva mjeseca svakodnevne upotrebe po velikim vrućinama Rukkine jakne i hlače nisu poprimile neugodan miris. Naravno, više ne mirišu kao nove, ali u usporedbi sa svim drugim odijelima koja smo testirali, Rukka je i nakon dva mjeseca intenzivnog korištenja oličenje svježine.
To se ne može reći za vanjski izgled, budući da smo skupili veliku količinu prljavštine. Naša sivo-žuta varijanta odlična je za velike vrućine, izvrsno je vidljiva na cesti, ali i jako osjetljiva na prljanje. Vidjet ćemo kako će izgledati nakon pranja i, još važnije, hoće li pranje u perilici rublja ostaviti negativne posljedice na vodootpornost? Uza sve kvalitete, uvijek postoje i neke stvari koje se mogu poboljšati. Podloga čičak-trake na rukavima je prekratka da se traka skroz prihvati kad se rukavi stisnu preko tankih rukavica. Veliki dio trake ostane nezalijepljen, treperi u vožnji, a rukav nije potpuno stisnut. Podloga čičak trake svakako bi trebala biti duža.
Isto tako, nogavice su vrlo široke što olakšava oblačenje hlača i obuvanje čizama, ali i tu je čičak traka oskudna i hlače se ne mogu dovoljno učvrstiti preko čizama. Nismo imali problema s ulaskom vode u čizme niti po najjačoj kiši, ali nogavice bi trebalo čvršće stisnuti oko čizama. U vožnji se ventilacija na grudima i nogavicama lako opslužuje, za otvaranje ili zatvaranje ventilacije na rukama mora se na trenutak zaustaviti, a za otvaranje ili zatvaranje ventilacijskog otvora na leđima mora se skinuti jakna.
Naravno, ako imate suvozača, onda se sve ove radnje bez problema mogu napraviti i za vrijeme vožnje. Spomenut ćemo i okretanje alkice remena na struku hlača a koja posljedično gužva remen i malo popušta hlače u struku. Za ostalo nemamo primjedbe. Netko bi mogao primijetiti da možda nije u redu da se moto odijelo ove kategorije ne isporučuje sa štitnicima, ali Rukka je Rimo-R i Rimorinu pozicionirala kao 'Adventure odijela' i ostavila korisnicima izbor između štitnika ugrađenih u odijelo, ili nošenja samostalnog oklopa tj. 'kornjače' i odijela preko njega.
Plus: dizajn, kvaliteta izrade i materijala, ventilacija, udobnost, praktičnost, vodootpornost.
Minus: kratka čičak traka na rukavima i nogavicama, neodgovarajući oblik alke na remenu, komplet štitnika nije uključen u osnovnu cijenu
Masa: jakna Rimo-R (56, sa svim protektorima) 3,1 kg, hlače (52) 2,5 kg; jakna Rimorina (40, sa protektorima) 2,5 kg; hlače u istoj veličini 2,0 kg
Cijena: jakna 4500 kuna, hlače 3550 kuna
Info:
BIM Bike
Zajednica | Komentari