Motorevija
PRETRAGA
2022-10-04 , Autor: Boris Rukavina, Slike: Boris i Ksenija Rukavina
Bookmark and Share

Dva tekstilna kompleta poznatog finskog proizvođača naši putopisci testirali su na putovanju do Pakistana i nazad



Poznati finski proizvođač modele Rimo-R i Rimorina opisuje kao prozračna, vjetro- i vodootporna Gore-Tex dvoslojno laminirana odijela s ojačanjima Cordura 500D na ramenima i laktovima. Imaju sasvim dovoljno džepova te ovratnik od mekog neoprena krojen je tako da u slučaju kiše smanjuje prodor vode. Rukavi se mogu podešavati po širini, na podlakticama i nadlakticama, a krajevi rukava podešavaju se patentnim zatvaračem i stezanjem na čičak. Završeci rukava izvedeni su s vodootpornim Gore-Tex unutarnjim manžetama a dugim patentnim zatvaračem oko struka mogu se spojiti jakna i hlače.

 

Rimo-R motociklističke hlače dobavljive su u muškom i ženskom kroju. Izvedene su sa sustavom Rukka AirCushion u sjedalnom dijelu i kožnim umetcima otpornim na toplinu i habanje na unutarnjoj strani koljena i na stražnjici. Širokog su kroja s prostorom za štitnike na koljenima i bokovima. U svakoj se veličini mogu naručiti s tri duljine nogavica, pa svatko može naći idealnu kombinaciju za svoju građu.



Ali što to sve uopće znači u praksi? Prvo što primijetite jest mekan materijal koji je ugodan na dodir. Inače su jakne krute i debele. Tu su i ojačanja na mjestima izloženim u slučaju pada, kao i džepovi za štitnike na laktovima, ramenima, leđima i grudima. Štitnici se ne isporučuju s odijelom koje je krojeno dovoljno komotno da se može obući preko zasebnog štitnika cijelog tijela za sportsku upotrebu. Nama je za putovanje praktičnija varijanta sa štitnicima u odijelu, pa smo naša odijela opremili Rukkinim kompletom štitnika D3O Level 2.



U dva mjeseca puta po Hrvatskoj, Srbiji, Bugarskoj, Turskoj, Iranu i Pakistanu prešli smo 18.000 km po ekstremnim uvjetima. Temperature od pet do 50 stupnjeva, pješčane oluje, snažni vjetrovi, jaka tuča, monsunske kiše... U svim uvjetima Rukka Rimo-R i Rimorina bile su pouzdan partner. Na BMW-u F 800 GS s povišenim vjetrobranom, Rimo-R i Rimorina su ugodne za vožnju od oko 15 pa sve do 35 stupnjeva. Na nižim temperaturama potrebno je obući koji dodatni sloj odjeće, a iznad 35 stupnjeva inače odlično postavljeni ventilacijski otvori više ne mogu učinkovito rashladiti vozača. Iznad 40 stupnjeva najpametnije je zatvoriti sve ventilacijske otvore i na taj se način koliko je moguće zaštititi od vrućine. Na tako visokim temperaturama jako peče svaki dio tijela koji je direktno izložen vrelom vjetru.

Veliki je plus i potpuna vodootpornost. Istina je da na ovom putovanju nismo imali dugotrajne, višednevne jake kiše, ali u nekoliko smo navrata nekoliko sati vozili po velikom nevremenu i Rukka nije nigdje promočila. Čak i na vratu, na spoju kragne i kacige prošlo je jako malo vode, a spoj rukava i rukavica je zahvaljujući labirint sistemu s dodatnom Gore-Tex manžetom bio sasvim suh.



Izrada je savršena, sve je sašiveno točno u milimetar, niti jedan šav nije pokazao niti najmanji znak popuštanja, svi patentni zatvarači rade odlično čak i nakon višednevnih vožnji po pješčanoj oluji. Kvaliteta materijala vidi se i po tome što nakon dva mjeseca svakodnevne upotrebe po velikim vrućinama Rukkine jakne i hlače nisu poprimile neugodan miris. Naravno, više ne mirišu kao nove, ali u usporedbi sa svim drugim odijelima koja smo testirali, Rukka je i nakon dva mjeseca intenzivnog korištenja oličenje svježine. 

To se ne može reći za vanjski izgled, budući da smo skupili veliku količinu prljavštine. Naša sivo-žuta varijanta odlična je za velike vrućine, izvrsno je vidljiva na cesti, ali i jako osjetljiva na prljanje. Vidjet ćemo kako će izgledati nakon pranja i, još važnije, hoće li pranje u perilici rublja ostaviti negativne posljedice na vodootpornost? Uza sve kvalitete, uvijek postoje i neke stvari koje se mogu poboljšati. Podloga čičak-trake na rukavima je prekratka da se traka skroz prihvati kad se rukavi stisnu preko tankih rukavica. Veliki dio trake ostane nezalijepljen, treperi u vožnji, a rukav nije potpuno stisnut. Podloga čičak trake svakako bi trebala biti duža.

 

Isto tako, nogavice su vrlo široke što olakšava oblačenje hlača i obuvanje čizama, ali i tu je čičak traka oskudna i hlače se ne mogu dovoljno učvrstiti preko čizama. Nismo imali problema s ulaskom vode u čizme niti po najjačoj kiši, ali nogavice bi trebalo čvršće stisnuti oko čizama. U vožnji se ventilacija na grudima i nogavicama lako opslužuje, za otvaranje ili zatvaranje ventilacije na rukama mora se na trenutak zaustaviti, a za otvaranje ili zatvaranje ventilacijskog otvora na leđima mora se skinuti jakna.

Naravno, ako imate suvozača, onda se sve ove radnje bez problema mogu napraviti i za vrijeme vožnje. Spomenut ćemo i okretanje alkice remena na struku hlača a koja posljedično gužva remen i malo popušta hlače u struku. Za ostalo nemamo primjedbe. Netko bi mogao primijetiti da možda nije u redu da se moto odijelo ove kategorije ne isporučuje sa štitnicima, ali Rukka je Rimo-R i Rimorinu pozicionirala kao 'Adventure odijela' i ostavila korisnicima izbor između štitnika ugrađenih u odijelo, ili nošenja samostalnog oklopa tj. 'kornjače' i odijela preko njega.

 


Plus: dizajn, kvaliteta izrade i materijala, ventilacija, udobnost, praktičnost, vodootpornost.
Minus: kratka čičak traka na rukavima i nogavicama, neodgovarajući oblik alke na remenu, komplet štitnika nije uključen u osnovnu cijenu
Masa: jakna Rimo-R (56, sa svim protektorima) 3,1 kg, hlače (52) 2,5 kg; jakna Rimorina (40, sa protektorima) 2,5 kg; hlače u istoj veličini 2,0 kg
Cijena: jakna 4500 kuna, hlače 3550 kuna
Info: BIM Bike





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R