Test | Vespa Elettrica: Bez duše lijepa
Vespa na struju nudi 80-ak km autonomije s jednim punjenjem baterije, a
ubrzanjem do zakonski ograničenih 50 km/h nadmašuje dvotaktne pandane.
No to čini gotovo - bez emocija
Prislonite li uho na ekran, čut ćete zvukove s kojima Vespa vozi u budućnost. Nakon dvotaktne i četverotaktne ere, stigla je i ona koju velika većina zaljubljenika u talijansku osu nije priželjkivala. Čak se i potpisnik ovih redaka potajno nadao da će Vespa ostati posljednji bastion obrane pred najezdom elektrona, no trendovi su neminovni i treba ih pratiti. Ili nametati?
Vespu su tijekom povijesti obilježile brojne inovacije, no ljubitelji klasike čvrsto zastupaju tezu da 'pravu' Vespu čini dvotaktni, zrakom hlađeni motor, uparen s ručnim mjenjačem. Stoga četverotaktne 'remenašice', moderne Vespe s variomatskim prijenosom, kod zagriženih ljubitelja nikad neće izazvati sjaj u očima. To je jednostavno tako, premda nitko od njih ne osporava kvalitete i praktičnost koje nude aktualni modeli Primavera i Sprint, a poglavito GTS.
U osnovi, Elettrica je Primavera koja - umjesto benzinskog - koristi električni motor. Razlike na karoseriji ne postoje, drukčiji su tek digitalni instrumenti koji se 'bude' na okret ključa. I straga nalazimo malu 'tablicu', što će reći da je najviša brzina zakonski ograničena na 50 km/h, jednako kao i benzinskim skuterima/mopedima od 50 ccm. No jedno je sigurno - startovi sa semafora su munjeviti! Nema tog dvotaktnog ili četverotaktnog skutera od 50 'kubika' koji može držati ritam s Elettricom do otprilike 35-40 km/h.
Naime, električni motor ima vršnu snagu od četiri kW (3,5 kW kontinuirano), ali i vršnu vrijednost okretnog momenta od čak 200 Nm, na kotaču! Upravo tu se krije najveća prednost električnog skutera, koji na startovima sa semafora vrlo lako bježi koloni automobila, odmah izgrađuje pristojnu distancu, ali i brzo postiže najviših 49 km/h. No ritam vožnje u centru grada je takav da nećete biti 'smetalo' na cesti, problemi nastaju tek kada izađete na aveniju, pa je bolje izbjegavati svaku 'bržu' prometnicu.
Osim vrlo diskretne zvučne kulise, slične onoj u modernim tramvajima, Elettrica ne proizvodi nikakve neobične zvukove poput škripanja, krckanja i slično. Dokaz je to premium izvedbe svih detalja, na što smo i naviknuli kod Vespe. Tijekom vožnje čuje se tek prigušeno zujanje elektromotora, uz kotrljanje guma i šum vjetra, što je neka sasvim nova aroma vožnje Vespe, koja će se ponajprije svidjeti nekim novim generacijama. S druge strane, ljubitelji klasike okarakterizirat će je kao 'sterilnu' i bez emocija, jer njima srce kuca u dvotaktnom ritmu, i to se nikada neće promijeniti. Zanimljiv je i detalj da se nekolicina članova Vespa kluba Hrvatska, koji su Elettricu probali tek nakon našeg kraćeg nagovaranja, nisu vratili s vožnje ni približno nasmiješeni. Eto, neke se stvari nikad neće promijeniti, premda Vespa okreće neku novu stranicu u svojoj 60-godišnjoj povijesti, praćenoj oblakom spaljenog dvotaktola.
TEHNIČKI PODACI
Vespa Elettrica
Motor
Električni motor, napon baterije 48 V, kapacitet baterije 86 Ah, masa baterije 25 kg
Snaga 4 kW (5,4 KS)
Okretni moment 200 Nm (vršna vrijednost na kotaču)
Okvir i ovjes
Jednodijelni okvir od prešanog čelika, sprijeda jednostruka vilica s klackalicom i amortizerom, hod 78 mm, straga amortizer, hod 69 mm, sprijeda disk promjera 200 mm, straga bubanj promjera 140 mm
Gume Sprijeda 110/70-12, straga 120/70-11
Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1350 mm, dužina 1870 mm, širina 735 mm, visina 1150 mm, visina sjedala 790 mm, masa 130 kg
Garancija dvije godine
Boje srebrna
Cijena 48.900 kn
Zajednica | Komentari