Test | Ekskluzivno iz Lisabona: Svjetska prezentacija Yamahe T-max 560
MNOGI SU NA NJEMU 'SLOMILI ZUBE'
18 godina nakon predstavljanja prvoga T-maxa, u Lisabonu smo provozali sedmu generaciju Yamahinog karizmatičnog maksi skutera. Iz Iwate tvrde da je riječ o najsportskijem, najsnažnijem i najbržem 'Maxu' do sada! Mnoge zasigurno zanima i 'porijeklo' T-maxa - Yamaha Italija je kreirala neke važne marketinške smjernice, no u konačnici je T-max još uvijek čisti 'Made in Japan' proizvod. A o koliko je dobro osmišljenom i kvalitetnom proizvodu riječ svjedoči i činjenica da su ga tijekom 18 godina mnogi konkurenti agresivno napadali no na kraju ga nisu uspjeli ozbiljnije ugroziti. Redom su 'padali' Honda SilverWing 600, Suzuki Burgman 650, Gilera Nexus 500 i GP 800, Aprilia SRV 850, Honda Integra, BMW C 650 Sport/GT...
Puno o brojkama
Da ne bi sve ostalo u domeni hvalospjeva bez pokrića, malo ćemo i o konkretnim brojkama - T-max je do sada u šest generacija (od 2001.) prodan u čak 275.000 jedinica a 84 posto prodaje otpada na zahtjevno europsko tržište. Inače, T-max se prodaje u 87 država diljem svijeta a kao najvažnije i najmasovnije tržište slovi ono španjolsko. No, ono što Yamaha naglašava još više od fantastične prodajne brojke jest pozitivan imidž koji je T-max prenio i na ostale skutere u gami. Od njega su redom profitirali X-max 125, 300 i 400 pa čak i Nmax. Yamaha je na prezentaciji iznijela podatak da ih je ukupno prodano preko dva milijuna.
Tko su uopće kupci Tmaxa?
I laici znaju da su u Hrvatskoj prvenstveno Split, Zadar, Dubrovnik i Rijeka općenito 'plodno tlo' za maksi skutere, pa samim time i Tmax. No, ono što već godinama muči prvenstveno vozače motocikala, pa onda i generalno vozače vozila na dva kotača – tko su ti ljudi koji su spremni izdvojiti i preko 100.000 kuna za maksi skuter? Yamaha kaže da se radi o muškarcima između 35 i 54 godina, da su većinom imali neki Max u svome vlasništvu te da preferiraju zabavu u vožnji, pogotovo vikendom. Koriste ga sedam dana tjedno u gradskoj i međugradskoj vožnji te su jako ponosni na svoj Max i vole se pokazivati na prikladnim mjestima. Yamaha isto tako navodi da jako cijene stupanj završne obrade i kvalitetu pojedinih detalja.
Kako poboljšati nešto što je već ionako jako dobro?
T-max je u potpunosti izgradio imidž premium proizvoda pa se sukladno tome na taj način unaprijeđuje i razvija. Pojednostavljeno, umjesto revolucije imamo evoluciju. Fino brušenje ovaj je puta usmjereno ka dizajnu, performansama i komforu. Pogonskom agregatu je povećan obujam sa 530 na 560 ccm, snaga je porasla za 3,5 posto (na ukupno 47 KS) a okretni moment za 6 posto (na ukupno 55,7 Nm). Potrošnja je prema Yamahinim navodima snižena za 10 posto dok su ubrzanja bolja u svim režimima.
Video slijedi uskoro a dojmove iz vožnje pročitajte u novom broju Motorevije koja je na kioscima od 20. prosinca
Blic info:
Lagane dizajnerske dorade
TFT-instrumenti (monoton)
Novi LED pokazivači smjera i stražnje svjetlo u obliku slova 'T'
Novi ispuh koji udovoljava normi Euro5
Modificirani sustav kontrole trakcije
Dva moda vožnje – touring (T) i sport (S)
MyTMAX Connect za umreženost i totalnu kontrolu (GPS tracking)
Dvije izvedbe T-maxa 560 – standardni model (serija: dva moda vožnje, smart key, kontrola trakcije) i T-max Tech Max (serija: tempomat, grijane ručke i sjedalo, električno podesiv vjetrobran, podesiv stražnji ovjes, MyTMAC Connect)
Tri paketa opreme – sport, urban i winter
Zajednica | Komentari