2007-06-03 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo | |
Novi je Z 1000 puno dinamičniji. Drukčiji su razvoj snage i okretnog momenta, motor je bolje usklađen s okvirom, ovjesom i znatno pobolj±anim kočnicama, zavr±na je obrada osjetno finija, a uz to je i cijenom među povoljnijim sportskim nakedima
Pearl wildfire orange! Da su se prije tridesetak godina motocikli lakirali u ovakve boje, kupci bi pomislili da je onima koji su o tome odlučivali mjesto u instituciji koja se bavi proučavanjem poremećaja ljudske psihe, iliti u Vrapču. Sva sreća pa se vremena mijenjaju, µivimo u 21. stoljeću, a narančasta je posljednjih godina očigledno „in“. Ne, pritom ne mislimo na onu „in“ tvornicu iz Austrije!
I „zec“ nove generacije, onaj iz 2003. godine, također je u svojoj prvoj godini bio na raspolaganju u toj boji. Ruku na srce, ipak ne u ovakvoj. Po „debljini“ sloja laka i njegovu sjaju očito je da je Kawasaki osjetno popravio zavr±nu obradu. I nije samo kvaliteta boje u pitanju. Tu su i masivniji i kvalitetniji upravljač, valoviti diskovi i prednje radijalne kočne čeljusti, ovjes, bočne oplate slične onima na modelu ER6n itd. Da, popis izmjena je poduµi, a iako je vizualno sličan prethodniku, novi „Z“ je smisleno i sportski drukčiji, rekli bismo - mnogo dinamičniji.
Motor je također doµivio vaµne preinake. Preciznije rečeno, drukčiji su razvoj snage i okretnog momenta, koji su bili najče±će kritizirani na prethodniku. Ugrađeni su bregaste s tupljim bregovima, ventili manjeg promjera, manja leptirasta tijela, dizne koje finije raspr±uju smjesu goriva i zraka u cilindre. Tome je pridodan i novi ispu±ni sustav „4 u 2 u 1“ i dobili smo - devet „konja“ slabiji motor! I ne samo to, nego i sedam „kila“ teµi motocikl!
Na papiru to izgleda kao razočaranje, ali je u voµnji novi „Z“ ugodno iznenađenje. Pomalo smeta ne±to tvrđa spojka koja čudno odvaja i na koju se treba naviknuti, ali kad motor prijeđe 2000 o/min, tad sve sjeda na svoje mjesto. Četverocilindarski motor nepromijenjenog obujma od 953 ccm glasa se dubokim i brundanjem. Čini se kao da je ispod vas nuklearni reaktor, jer količina okretnog momenta daje na znanje da su mi±ići u svakom trenutku napeti. To je dobrodo±la, prijeko potrebna promjena.
Sad „Z“ i u petom stupnju, dok lagano krstarite kroz naselja brzinom od 60-70 km/h, dodavanjem gasa zagrize asfalt u svakom trenutku, bez zastajkivanja ili kolebanja. No, sve je to u redu, ali taj je motocikl ipak komercijalizirani streetfighter i njegovi kupci „bad boysi“ µele potencijala i u visokim okretajima. Upravo tako i jest, jer razvoj snage nakon 6500 okretaja postaje kao boja testnog motocikla - vatren! Kraj se nazire na 9500 o/min, kad morate prebaciti u sljedeću brzinu. Mala zamjerka ide na račun mjenjača, koji zahtijeva vrlo odlučnu reakciju, te na ne±to grublje reakcije na dodavanje gasa u početnom hodu ručice.
Nema ±to, preinake na motoru uspjele su, za to Kawasakiju idu sve pohvale. U čemu je tajna uspjeha? Zasigurno u već spomenutim tupljim bregastim osovinama i ventilima manjeg promjera, koji su pobolj±ali punjenje na niµim i srednjim okretajima, dok su dvostruka leptirasta tijela optimizirala odnos strujanja u usisnom traku. Za one koji se pitaju čemu takva čudovi±ta od auspuha, postoji smislen odgovor. Da bi ispunili aktualne norme Euro 3, ispu±ni topovi trebaju prije svega - volumen! Ovaj put upakirani su i u potpuno drukčiji koncept jer su sad dva umjesto četiri topa (vizualno zbog ±titnika koji ide po sredini i zbog dvostrukih ispu±nih rupa izgledaju kao da su četiri).
Kako su okvir, ovjes i kočnice usklađeni s četverocilindarskim „body bilderom“? I tu je odgovor - puno bolje nego na prethodniku! Kroz kratke zavoje „Z“ se provlači stabilno, čvrsto pripijen uz podlogu, s jasnim povratnim informacijama s asfalta. U serijskoj pode±enosti ovjesa straµnji amortizer i dalje je ne±to tvrđi od prednjeg kraja, ali ne toliko izraµeno. Serijske gume su kritizirani dunlop qualifier, koji ponekad na prednjem kraju zna neugodno iznenaditi. Nama se to na ovom motociklu nije dogodilo, niti je o tome bilo ikakve najave, iako je cesta na momente bila i mokra, a temperatura zraka tipična proljetna, oko 18 celzija. Moµda je dio razloga u činjenici da je vlasnik ovog motocikla upravljač zakrenuo prema naprijed, čime se dio mase vozača također pomaknuo u tom smjeru. To je dodatno opteretilo prednji kraj, pa vozač dobiva i jasniju informaciju s podloge i bolji osjećaj sigurnosti.
„Z“ se u nekim momentima malo teµe ru±i u zavoj, a i za to postoje razlozi. Prvi je ±to se Kawasaki i dalje drµi ±estocolne straµnje felge i gume ±irine 190. Drugi je to ±to u predjelu spremnika ±iri noge ne±to vi±e nego prethodnik. To je dovoljno da se pri ulasku u zavoj mora upotrijebiti ne±to jači početni impuls nego ±to je uobičajeno.
Tupe kočnice davno su zaboravljene. Novi Nissinov radijalno montirani sustav čeljusti u kombinaciji s radijalnom pumpom i čeličnim kočnim crijevima te uobičajenim Kawasakijevim valovitim diskovima osjetno smanjuje zaustavni put. Ručica reagira na najmanji dodir, a dozirati se moµe precizno i s dva prsta.
Na kraju ne±to i o ergonomiji. Na Z 1000 svoj će komotan poloµaj naći i vi±i vozači. Oslonci za noge su točno ispod sjedala i ne svijaju koljena u preo±tar kut, sjedalo je postavljeno tvrdo, ali nije neudobno. I suvozačev je poloµaj znatno ugodniji nego na prethodnom modelu. On sad sjedi bliµe vozaču, pa moµe dohvatiti spremnik da bi se na njega oslonio pri kočenju, čime znatan dio tereta skida s vozačevih leđa.
Ostaje jo± cijena. Sa 73.999 kuna kawasaki Z 1000 spada u povoljnije sportske nakede na trµi±tu, ali ovaj put razlog nisu manjkava zavr±na obrada ili oskudna oprema. „Zec“ je potpuno konkurentan motocikl koji će vrline zasigurno iskazati u srazu s bandom otpadničkih nakeda. Rezultate te usporedbe jedva čekamo, jer će u njoj ovaj narančasti „vatromet ta±tine“ imati ±to pokazati.
Obujam: 953 cm3
Snaga: 125 k (92 KW) 10000 rpm
Okretni moment: 99 Nm @ 8200rpm
Prednja kočnica: 300 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Straľnja kočnica: 292 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/70-17
Straľnja guma: 190/50-17
Obujam spremnika: 18,5 l
Duľina: 232 kg
Maksimalna brzina: 240 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brľi, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |