Test | Ducati Monster 821 - Kultni monstrum
Rijetko koji motocikl postane dizajnerska ikona, a još rjeđe i spasitelj brenda, no Ducati Monster je nedvojbeno - oboje.
Ducati žuta. To je bio jedini izbor, boja koja je krasila 36 novih primjeraka Monstera 821 uredno posloženih i spremnih za 160 kilometara dugu testnu rutu okolicom Riminija, talijanskog obalnog grada smještenog otprilike preko puta Zadra. Preostale dvije boje, crvena i mat crna, tom prilikom nisu slučajno izostavljene, jer upravo je žuta jedna od glavnih novosti obnovljenog srednjeg Monstera u ponudi, ponovno uvedena, odnosno oživljena, u povodu 25. godišnjice premijere jednako žutog originala.
Ostale, tek na drugi pogled primjetne vizualne promjene, uključuju blago redizajnirano prednje svjetlo s novim pozicijskim LED-lampicama, prema uzoru na izvorni model oblikovan spremnik goriva (koji je volumenom od 16,5 l jednu litru manji nego prije te sprijeda ima kopču za lakši pristup filtru zraka), drukčiji stražnji dio, odvojene nogare za vozača i suvozača te normama Euro4 prilagođen ispušni sustav sličan onome kao kod 1200 R-izvedbe talijanskog nakeda.
Više od svega navedenog, međutim, vozač će gledati nove instrumente u obliku modernog TFT-zaslona u boji koji, pokraj okretaja motora i brzine, prikazuje količinu goriva i odabrani stupanj prijenosa te omogućuje biranje između tri moda vožnje (Sport, Touring i Urban). Svaki od njih utječe na odziv elektronskog gasa, razinu intervencije kontrole trakcije i anti-wheelie kontrole te učinkovitost ABS-a, a posljednji smanjuje i snagu motora.
Dizajn je uvijek subjektivan, ali nama se čini da je 821 najbolje oblikovan Monster i jedan od najljepših Ducatija u ponudi - konkretniji i mišićaviji od 797 te suzdržaniji i skladniji od 1200. Jutarnje lamentiranje o dizajnu ubrzo je prekinuto gotovo simultanim paljenjem više desetaka moćnih dvocilindraša, svojevrsnim znakom za pokret i odlazak iz turizmom opterećena Riminija prema idiličnim brdima u okolici.
Inače nimalo zabavno svladavanje jutarnje gužve stani-kreni na izlasku iz grada pomoglo je istaknuti Monsterovu pitomost i lakoću vožnje. Odnos spojke, kočnica, mjenjača i gasa zahtijevaju tek nekoliko kilometara prilagodbe da biste se osjećali ugodno i samouvjereno, pri čemu pomaže i udoban položaj sjedenja s blagim unaprijed nagnutim stavom i širokim ručkama - sjedalo je deblje podstavljeno no prije i podesivo u dva položaja za visinu od 785 ili 810 mm, pa će i niži vozači ili viši od 190 cm imati dovoljno mjesta.
Monster i pri ovim gradskim brzinama, koristeći raspon okretaja od samo 3000 do 5000 , glasnoćom i karakterom zvuka opravdava slavno ime, a to čini i elastičnošću od niskih okretaja kojom nagovještava potencijal poznatog dvocilindraša Testastretta 11 povezana s okvirom trellis - koji ne pridonosi samo boljim voznim osobinama, već vozača na svojevrstan način još više povezuje sa strojem.
Iz obujma od 821 ccm razvija 109 pri 9250 o/min, a 86 Nm okretnog momenta raspoloživo je od 7750 o/min - brojke koje se možda doimaju prikladnima samo za iskusne vozače, ali Monsterova pitomost, koja se ponajprije može zahvaliti diskretnoj učinkovitosti kontrole trakcije te preciznoj uglađenosti elektronskog gasa, i relativnim početnicima omogućuje njihovo sigurno iskorištavanje. To ne znači, međutim, da Monster 821 nije suludo brz, jer kad prijeđete 7000 o/min, čeka vas zadivljujuće ubrzanje popraćeno prepoznatljivim maničnim urlanjem Ducatijeva dvocilindraša, sve do limitatora na 10.500 o/min.
Svakim sljedećim stupnjem prijenosa Monster je gotovo jednako uvjerljiv, pa vas od po vozačku dozvolu opasnih brzina uvijek dijeli tek odlučniji pomak desne ruke. Većinu vremena, međutim, provodimo u rasponu od 3000 do 7000 o/min u kojem je 821 još uvijek vrlo, vrlo brz i učinkovit, i isporučuje popriličan postotak najvećeg okretnog momenta.
Šestbrzinski mjenjač je ugodno precizan, neovisno o tome svladavate li gradsku gužvu ili jurite daleko od nje, a kao zanimljiva nova opcija za Monster 821 nudi se i Ducatijev DQS-quickshifter. Preuzet sa supersportskog Panigalea, DQS omogućuje brze promjene stupnjeva prijenosa bez korištenja spojke, a kad mijenjate naniže, ujedno automatski dodaje međugas - nažalost, njime nije bio opremljen nijedan od Monstera na prezentaciji. Kad brzine mijenjate uz spojku, doduše, možete se osloniti na njezinu ‘anti-hop’ funkciju koja osigurava uglađene promjene naniže, bez bojazni od blokiranja stražnjeg kotača.
Zavojite ceste koje se penju uzbrdo na izlasku iz Riminija bile su iznenađujuće loše održavane, zabrinjavajuće uske i skliske te naizgled nimalo adekvatne za isprobavanje novog Ducatija. No nakon više desetaka kilometara vožnje po raspucanom asfaltu nerijetko izbušenim i neugodno dubokim rupama, spoznali smo da se Monster 821 sa svim tim oštećenjima zapravo vrlo dobro nosi. Kombinacija Kayabine nepodesive prednje vilice promjera 43 mm i stražnjeg podesivog Sachsovog amortizera čini obnovljeni Ducati vrlo otpornim na uznemiravanje od strane rupa, kolotraga i drugih cestovnih nepravilnosti, pa čak i pohvalno udobnim - znak kvalitete komponenti, ali i promišljenog podešavanja ovjesa Ducatijevih inženjera.
Tijekom druge polovine testne rute ceste su postale kudikamo šire, zavoji duži, a asfalt kvalitetniji i noviji, potičući izraženije naginjanje u zavojima te dodatno podižući samopouzdanje pri istraživanju Monsterovih mogućnosti. Uz često iskorištavanje svih 109 KS u modovima Sport i Touring (Urban snagu smanjuje na 75 KS), ponovno smo se uvjerili u Monsterovu pitomost, odnosno da ne morate biti Andrea Dovizioso da biste brzo i sigurno izveli promjene smjera, kao i da su Brembove kočnice (sprijeda M4-32 četveroklipna kliješta s dvostrukim diskovima od 320 mm) izrazito snažne i precizne te da jasnim doziranjem jednako pridonose samopouzdanju u vožnji kao i gume Pirelli Diablo Rosso III.
U cjelokupnom užitku i sigurnosti u vožnji važnu, ali neosjetno diskretnu ulogu igra i spoj elektronskih pomagala Ducati Safety Pack koji čine trostupanjski ABS i osmostupanjska kontrola trakcije. Upravo DSP Monster 821 čini toliko pristupačnim i vozačima s manje iskustva, služeći kao neprimjetan oslonac u svim uvjetima.
Nakon cjelodnevne vožnje i predaha u živopisnom gradiću San Leu, preostalo je posljednjih 30-ak kilometara do povratka na rivu u Riminiju s koje smo se tog jutra zaputili prema brdima - više no dovoljno da potvrdimo kako je upravo ovaj Monster vjerojatno najbolji u ponudi, nudeći bezvremenski dizajn, više nego dovoljno snage i Ducatijeva karaktera da jednako oduševi i početnike i iskusne vozače, zabavne i predvidive vozne osobine te elektronska pomagala koja ga čine izrazito pristupačnim i sigurnim.
Obnovljeni Ducati Monster 821 već je stigao u hrvatske salone, a cijena iznosi 92.990 kuna za crvenu verziju, odnosno 94.990 kuna za mat crnu ili nama najpoželjniju - žutu.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski u V, upravljanje ventilima Desmodromic, četiri ventila po cilindru, elektronsko ubrizgavanje goriva, šestbrzinski mjenjač
Promjer x hod 88 x 67,5 mm
Obujam 821 ccm
Kompresija 12,8:1
Snaga 80 kW (109 KS) pri 9250 o/min
Okr. moment 86 Nm pri 7750 o/min
OKVIR I OVJES
Čelični cjevasti trellis, sprijeda upside-down teleskopska vilica (promjer 43 mm), straga progresivni podesivi amortizer
Kočnice Sprijeda (Brembo M4-32) dvostruki disk promjera 320 mm, straga disk promjera 245 mm, Boschev ABS, kontrola trakcije
Gume 120/70 ZR17 sprijeda, 180/55 ZR17 straga, Pirelli Diablo Rosso III
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1480 mm, visina sjedala 785-810 mm, masa sa svim tekućinama 206 kg, spremnik goriva 16,5 l
Garancija dvije godine
Boje crvena, crna i žuta
Cijena 92.990 kn (crveni), 94.990 kn (žuti i crni)
Zajednica | Komentari