Test | Rabljeni četverocilindarski big bikeovi
Kao rabljeni iznimno profitirali od današnjeg retro trenda. Kupci često
posežu za njima, pa smo izdvojili smo nekoliko najzanimljivijih modela
Dva su faktora imala krucijalan utjecaj na cijene rabljenih big bikeova u Hrvatskoj. Prvi je globalna renesansa retro-nakeda koji su se u posljednjih nekoliko godina prometnuli u prave, poželjne mainstream motocikle. Drugi je pak razlog porasta njihove popularnosti u nas liberalizacija obveznog osiguranja koja je cijene polica napokon svela u okvir prihvatljivog ili bolje rečeno - plativog. Zbroj ovih dvaju momenata isprva je rezultirao blagim porastom cijena rabljenih, da bi ih kasnije – digao u nebesa.
Dakako, ima u tom svemu malo i poetske pravde, jer su upravo ti motocikli desetljeće i pol bili na marginama tržišta, a njihovi su se vlasnici tretirali kao poremećeni nostalgičari zamrznuti u trenu svoje naivne mladosti, prvog seksa ili davno ocvalih rock balada.
Gledajući iz sadašnjeg aspekta, prije svega su se dokazali kao pametni ulagači jer su Yamahu XJR 1300 ili Suzuki GSX 1400, koji kao rabljeni vrijede oko 45.000 kuna ako su u dobrom stanju, prije desetak i više godina kao nove platili 65.000, odnosno 58.000 kuna. Usporedbe radi, R-motori istog godišta se danas znatno teže prodaju i za dvostruko nižu cijenu, s tim da su kao novi bili skuplji i do 40 posto od spomenutih modela.
No, za kupce rabljenih pitanje svih pitanja glasi - hoće li na cijene četverocilindarskih big bikeova utjecati prestanak njihove proizvodnje uzrokovan uvođenjem norme Euro 4? Rast cijena se zasigurno neće dogoditi, no na njihovu iznimnu stabilnost možemo i dalje računati. Dopadljiv bezvremenski retro štih 80-ih kombiniran s modernim standardima (kočnice, dimenzije kotača, ubrizgavanje) i tradicionalnom pouzdanošću uvijek će među Hrvatima pronaći istinske sljedbenike ove religije.
Preporuke? Upravo spomenuti XJR 1300 i GSX 1400. Prvi jer je ponuda rabljenih najbolja na našem tržištu, cijene korektne, a model vrlo popularan. Uz to, Yamahin agregat koji izvorno potječe iz legendarnog FJ-a 1200 slovi kao maratonac koji ne ostaje bez daha, pa kilometraže od 50 do 60 tisuća kilometara (pa i znatno više) ne bi trebale biti nikakav problem. Kao jedini nedostatak slovi spojka, pa pri kupnji na nju treba obratiti osobitu pozornost. Ponuda GSX-a 1400 je oskudnija, i upravo stoga ga navodimo kao preporuku. Stvara svojevrsni dojam egzotike, a nudi uglavnom sve što i Yamaha uz nešto skromniju potrošnju.
Uvelike najkompletniji i najozbiljniji big bike u ovom društvu je Honda CB 1300, čija su vozna dinamička svojstva i kočnice impresivni. Pouzdanost? Tipična Honda, što znači - neuništiva. Držanje vrijednosti? Zaboravite na zlato, CB 1300 je trajnija vrijednost. I upravo je u potonjem najveći problem. Primjerice, u inozemstvu 12 godina star CB 1300 S sa 50 tisuća km košta oko 6500 eura. Spas ćete možda pronaći u modelu bez gornje oplate koji se može pronaći i za dvostruko nižu cijenu. No, s druge strane ćete za malo veći iznos u Hrvatskoj kupiti solidni Kawasaki ZRX 1200 R, koji će svojim retro šarmom osvojiti sve poklonike karizmatičnog klasika Z 1000 R-a i legendarnog trkača Eddieja Lawsona.
Kao svojevrsni 'dark horse' ove klase nameće se futuristički naked Suzuki B-King, koji s obzirom na cijenu nudi iznimno mnogo. Naime, taj je model već u premijernoj godini tržišno potonuo poput Titanika, pa su ga se trgovci na kraju rješavali za cijenu ispod 10.000 eura. Danas pak vrlo dobar rabljeni iz 2008./09., s malo kilometara te puno dodatne opreme, kupujete čak i za 6000 eura.
BMW iz istog vremena ćete platiti i do dvije tisuće eura više, s tim da trebate znati da isti - za razliku od B-Kinga - voli 'kihnuti'. Kao velik problem na K-motorima obujma 1200 ccm su se pokazali mjenjači, što je samo donekle ublaženo na novijem motoru obujma 1300 ccm (od 2009.). Sve u svemu, kupovina BMW-a spada u rang kockarskog hazarda u kojem biste na kraju doslovce mogli ostati i bez gaća, poglavito znamo li da većina rabljenih dolazi iz unosa, s vrlo mnogo prijeđenih kilometara te da su cijene u servisima - paprene!
BMW K 1200 R
plus: performanse, mali pad vrijednosti, niska potrošnja
minus: česti kvarovi mjenjača, doziranje gasa i kočnice (on/off)
cijena: od 6000 do 8000 eura (2006./07.)
Honda CB 1300 S
plus: ergonomija, agilnost, kočnice, iznimna pouzdanost
minus: visoke cijene rabljenih s mnogo kilometara, skromna ponuda
cijena: od 6500 eura (2005.)
Kawasaki ZRX 1200 R
plus: niske cijene rabljenih, ergonomija, retro štih
minus: masa, kočnice, grub rad motora, vibracije, potrošnja
cijena: od 4000 do 5000 eura (2005.)
Suzuki GSX 1400
plus: okretni moment, međuubrzanja, kultiviranost
minus: prednji ovjes, kočnice, skromna ponuda rabljenih
cijena: od 4500 eura (2005.)
Suzuki B-king 1300
plus: cijena, izuzetne performanse, kultiviranost, pouzdanost
minus: negativan imidž, problematična daljnja prodaja, stražnja guma (cijena), tupe kočnice
cijena: od 6000 do 7500 eura (2008.)
Yamaha XJR 1300
plus: imidž, pouzdanost, kočnice, bogata ponuda rabljenih
minus: potrošnja, forma upravljača, premekan ovjes
cijena: od 4500 do 6000 eura (2005.)
Zajednica | Komentari