Motorevija
PRETRAGA
2017-07-04 , Autor: Ante Radić, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Četvrtlitreni model sa stilskim obilježjima scramblera nudi pristojne performanse i ugodnu ergonomiju, uz dvogodišnju garanciju



Francuski brend Mash na sceni je od 2014., a ponuda se temelji na retro modelima od 50, 125, 250 i 400 ccm. Da odmah razjasnimo, riječ je o generičkim motociklima koji stižu iz kineske tvornice Shineray, ali francuski menadžment cijelu priču pokušava udaljiti od negativnih konotacija vezanih uz niskobudžetne proizvode upitne kvalitete. Naime, iza cijele priče stoji francuska SIMA (Société d’Importation de Motos et Accessoires), udruženje za uvoz motocikala i opreme sa 30-godišnjom tradicijom. Pod svojim okriljem, SIMA u Francuskoj distribuira poznate marke kao što su TGB, Adly, Gas Gas i Hyosung, a Mash je njihov novi kućni brend.



Stvar je zapravo vrlo jednostavna - Francuzi su postavili nešto više proizvodne standarde i europeizirali dizajn, pa motocikli izgledaju sasvim pristojno. I sami smo se nerijetko izrugivali izvedbi kineskih skutera i motocikala, no kod Masha to baš i nije tako. Tek kad se detaljnije promotre pojedini detalji, evidentno je da završna obrada nije na visokoj razini, ali opet, možemo reći da je dobro usklađena s prodajnom cijenom. Zanimljivo, korištenje plastike svedeno je na najmanju mjeru - spremnik goriva, blatobrani i bočni paneli izrađeni su od metala, što je u svakom slučaju trajnije rješenje.



Pogonske jedinice svih modela, uključujući i testirani Two Fifty, nisu nastale na praznom listu papira. Riječ je o jednocilindrašima hlađenim zrakom koji potječu od japanskih enduro modela iz ranijih era, a ovdje je konkretno riječ o Suzukijevu derivatu proizvedenom pod licencom. Pritom je rasplinjač ustupio mjesto elektronskom ubrizgavanju goriva koje isporučuje Delphi, dok dvokanalni ABS stiže iz Boscha. Dakle, neke od ključnih stavki dolaze od provjerenih dobavljača, što je pohvalno, kao i činjenica da su pogonski strojevi provjerene konstrukcije. To vodi prema zaključku da trajnost ne bi trebala biti upitna, no ipak, teško je donositi prijevremeni sud.

Two Fifty pokreće četverotaktni jednocilindraš obujma 250 ccm koji u praznom hodu prede nježno i uravnoteženo. Spojka je mekana, a poluga mjenjača nešto je dužeg hoda. Mijenjanje stupnjeva nije popraćeno neobičnim zvukovima, a preciznost je sasvim zadovoljavajuća, iako na semaforima nismo uvijek uspjeli iz prve pronaći 'ler'. Ergonomija sjedenja je opuštena i u njoj nalazimo mnogo dodirnih točaka sa Suzukijevim modelom Van Van, odnosno Yamahinim TW.



Na raspolaganju je zdravih 20 KS, što je sasvim dovoljna porcija snage za gradsku svakodnevicu i vikend izlete. Ubrzanja do 80 km/h sasvim su zadovoljavajuća jer se motor rado vrti, a uz malo strpljenja kazaljka brzinomjera dogurat će do oznake 125 km/h, odnosno 115 km/h po GPS-u. Ipak, Two Fifty najljepše 'diše' kada ga vozite u opuštenijem ritmu ili krstarite otvorenom cestom oko 90 km/h. To je ritam u kojem će se prepoznati 'easy-rideri', a u ciljanoj skupini zasigurno će se naći početnici, ali i povratnici u svijet motoriziranih dvokotača koji traže pristupačno sredstvo za bijeg iz ustaljene svakodnevice. Two Fifty je zanimljiv ne samo zbog prodajne cijene, već i troškova obveznog osiguranja koje za karlovačko područje, uz bonus od 50 posto, iznosi svega dvjestotinjak kuna.



Tijekom sedmodnevna testa, nekoliko detalja ostavilo je upečatljiv dojam. Za klasu neuobičajena upside-down vilica radi osjećajno, dobro upija neravnine i ne uzrokuje pretjerano poniranje pri snažnijem kočenju. Sljedeći plus zaslužuju kočnice, konkretno prednji disk promjera 300 mm, kao na ozbiljnim motociklima, koji odlikuje solidna zaustavna moć. Uz dobre mogućnosti doziranja, tu je i Boschev ABS, no na suhom asfaltu treba zaista pretjerati kako biste osjetili intervenciju.

Što bi moglo biti bolje? Osim završne obrade koja nije na visokoj razini, svakako bi dobro došli kapacitetniji stražnji amortizeri. Naime, u kombinaciji s vrlo tanko podstavljenim sjedalom, dugotrajnija vožnja postaje zamorna, što vrlo brzo izlazi na vidjelo u gradskim sredinama. Iako motocikl nije bio ni propisno razrađen, izmjerili smo skromnu prosječnu potrošnju od 3,3 l/100 km, što znači da će nakon nekoliko tisuća prevaljenih kilometara potrošnja pasti nekoliko decilitara, a nježniji vozači mogu računati na ukupan prosjek ispod 3 l/100 km. U konačnici, kinez s francuskom putovnicom pruža esencijalno zadovoljstvo vožnje malog i okretnog scramblera, a omjer uloženog i dobivenog ne ostavlja gorak okus u ustima.




TEHNIČKI PODACI
Mash Two Fifty


MOTOR
Zrakom hlađeni, četverotaktni, jednocilindarski motor, jedna bregasta osovina u glavi pokretana lancem, dva ventila, klasični karter, elektronsko ubrizgavanje goriva, katalizator, višelamelna spojka u ulju pokretana mehanički, mjenjač pet stupnjeva prijenosa, završni prijenos lancem O-ring
Obujam 249 ccm
Snaga 20 KS (14,8 kW) pri 7500 o/min
Okr. moment 20 Nm pri 6000 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični cjevasti okvir, prednja vilica upside-down promjera 38 mm, straga klasični amortizeri
Kočnice sprijeda disk 300 mm, čeljust s dva klipa, straga disk 220 mm, ABS
Gume 110/80-17; 130/70-17

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1350 mm, suha masa 130 kg, visina sjedala 780 mm, spremnik goriva 14 l
Garancija dvije godine
Boje narančasta, crna
Cijena 27.284 kn












Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R