2007-09-02 , Autor: Tero Kiira, Slike: Tero Kiira, Gold & Goose | |
Triumph je jedan od najboljih ikad napravljenih motora upakirao u borben, odmetnički oblik. Prepoznatljiv, sličan i daytoni i većem speed tripleu, a ipak svjeµ, street triple 675 je prava bomba, sa suhom masom najmanjom u klasi
Povijest se svakako uplela u ovo. Vozimo se izvrsnom cestom od Trenta do Monteno Bondonea i uµivamo u pogledu na zelene talijanske Alpe. Na tim istim cestama Giacomo Agostini vozio je svoju prvu utrku u karijeri. Pregledni zavoji i dobra podloga i danas su tu, ali ne±to se ne uklapa u idilu.
Ispod nas poput avionskog motora reµi rasni trocilindra± obučen u oskudnu zelenu boju sličnu alpskom koloritu uz cestu. Stopama talijanske legende jurimo na novom engleskom odmetniku - triumphu street tripleu 675. Ne moµemo se ne sjetiti pitanja novinara Dalea Lomasa iz časopisa Performance bike na press-konferenciji u malezijskom Sepangu kad je predstavljena daytona 675. Na njegov upit kad će biti predstavljena “gola” verzija motocikla, Englezi su pomalo zbunjeno odgovorili: “Ne planiramo napraviti takav motocikl, nikad! ” Istina je ipak bila da su u to vrijeme testni vozači u ?panjolskoj već ispisivali prve primjedbe i prijedloge za pobolj±anje tog novog modela koji su upravo testirali.
Trocilindra±a se µurilo uključiti u veliko dru±tvo nakeda srednje klase, a dizajneri su vrhunsku tehnologiju, ponajprije motor, htjeli upakirati u ne±to borbeno, odmetničko. Na osnovnim daytoninim oblicima i uz puno paµnje posvećene nekim prepoznatljivim triumphovskim detaljima isklesali su zelenu figuru s dva okrugla prednja svjetla. Prepoznatljiv na prvi pogled, sličan i daytoni i većem speed tripleu, a ipak svjeµ, novi je model ispao prava bomba. Da je zaista bombastičan, potvrđuje i podatak o suhoj masi od samo 167 kg, ±to je najmanje u klasi.
Vrlo snaµan motor doslovno se poigrava s tom brojkom i vozačem, pa mislimo da je ovo jedan od najboljih motora ikad napravljenih. U osnovi isti kao i u daytoni, s ne±to izmijenjenim hodom ventila i trenutkom njihova otvaranja, dobio je vi±e momenta u srednjim okretajima, manje tro±i i zadovoljava ekolo±ke norme. No, vaµnije je to ±to je sa 108 KS i 69 Nm sposoban zadovoljiti i svakog vozača. Impresionira minimalno 55 Nm okretnog momenta od 3000 do 12.650 o/min! Tu se ne moµe govoriti o krivulji - to je naprosto konstanta.
Dok letimo zavojima, trocilindra± urla kao dobri stari ±estocilindra±i i priziva u sjećanje slike kawasakija Z 1300 i honde CBX 1000. Zvuk je izvrstan dok glatko ubrzavamo i igramo se odličnim mjenjačem - to dvoje savr±eno si pristaju. Divlji temperament i mala masa pokazuju se u svakom izlijetanju iz zavoja, a kad pretjerate s otvaranjem gasa, odmah uviđate da nedostaje amortizer upravljača. Zato treba pohvaliti dobro napravljen ±iroki upravljač koji omogućuje kontrolu prednjeg kraja.
Englez kroz zavoje prolazi glatko, čak i preglatko, a u dugim o±trim zavojima imate osjećaj da ćete vidjeti vlastita stop-svjetla. I Dunlopove gume sportmax qualifier dobro mu pristaju, ali kad smo se na street tripleu doista zaigrali, primijetili smo da nas, osim asfalta, neugodno privlače i talijanska polja uz njega. Ovjes pokazuje da nije toliko raspoloµen za jurnjavu kao reµeći trocilindra±, posebno prednja vilica sklona propadanju. Pode±enje tvrdoće “opruga i samo opruga” tad vam izgleda kao neopravdana ±tednja jer triple moµe vi±e - puno vi±e.
Zato je kočenje za očne jabučice gotovo bolno, a kad znate da vas zaustavljaju samo dva klipa po čeljusti sprijeda, dodatno respektirate engleski konstruktorski tim koji je ±tedio na masi. Ali, ne i na zaustavnom putu. Da ±to se kočenja tiče Englezi nemaju smisla za humor, pokazuju i opletena čelična kočna crijeva. S istom misli stajemo pred kafićem na vrhu brda i hvatamo malo vremena da proučimo moderne instrumente i mno±tvo elektronskih opcija prikaza, dok tijelo sabire osjećaje iz voµnje. Puno toga moµe se i±čitati iza zelenog pokrova prednjih svjetala - od pozicije brzine u mjenjaču, vremena provedenog na putu, trenutačne potro±nje, podesivog signala crvenog područja itd. Oni koji ga neće natjeravati i opijati se zvukom, mogu svakako prijeći na njeµni “peting” s njegovim elektronskim srcem.
Napokon smo se odvojili i sjeli u naslonjač na terasi. Poloµaj sjedenja nije ostavio tragove na nama - svi su se sloµili da je poloµaj sjedenja vrlo korektan. Ipak, kad adrenalin splasne, street triple mora se voziti po normalnim gradskim ulicama, ±to i njegovo ime sugerira. Prostrano sjedalo, dobar poloµaj nogu i suvozačko mjesto sigurno će ga učiniti zanimljivim i onima koji cijene praktičnost. Nabijena figura izgledala nam je sve vi±e poput gangsterskog odmetnika sa zelenim pokrovom svjetala umjesto na čelo navučenog oboda ±e±ira.
Naoruµati ga dodatno moµete ispu±nim sustavom arrow 3 u 1, koji motoru daje dodatnih ±est “konja”, a zvuk postaje jo± bolji. ?to na kraju reći? Mala masa, odličan motor, dobri geni i originalan pristup, a kako stvari stoje i povoljna cijena u Europi. Konkurencijo, čuvaj se, jer novi je igrač stigao u grad i nosi tri pi±tolja!
Obujam: 1157 cm3
Snaga: 100 k (73 KW) 8500 rpm
Okretni moment: 90,7 Nm @ 4500rpm
Prednja kočnica: 310 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Straľnja kočnica: 240 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti
Prednja guma: 120/60 - 17
Straľnja guma: 180/55 - 17
Obujam spremnika: 19 l
Duľina: 214 kg
Maksimalna brzina: 226 km/h
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brľi, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |