Test | Honda PCX 125 - Tko štedi, vrijedi
Najprodavaniji skuter na europskom tlu u 2011-oj godini, odnedavno je
blago tehnički osvježen, na račun čega je motor učinkovitiji za dodatnih
3 % te uz sustav start-stop, gorivo zaista troši na kapaljku
Hondin skuter PCX 125 stari je znanac. Upravo je ušao u četvrtu tržišnu godinu, a novost na testiranom modelu odnosi se na manje tehničke preinake na motoru, koji je sada još štedljiviji. Podsjetimo, to je prvi skuter na svijetu opremljen tehnologijom start-stop, koja ga je i proslavila te iskristalizirala kao jedan od najštedljivijih modela u klasi. To su prepoznali brojni europski kupci, pa je PCX 2011. zasjeo na sami vrh tablice najprodavanijih skutera u EU.
Stilski, još uvijek djeluje vrlo moderno, čak pomalo futuristički, a sjajno mu pristaje i karakterstična crvena nijansa boje, dostupna na većini novijih Hondinih modela. Završna je obrada vrhunska, uostalom kao i na svakoj drugoj Hondi, što se ponajviše reflektira na lakiranim površinama, koje imaju dubinski sjaj. Ergonomija je nadasve ugodna, jedino što bi moglo zasmetati pojedincima, jest činjenica da se na PCX-a uspinjete kao na motocikl. Da, podnica nije ravna, pa ga ipak treba opkoračiti desnom nogom. No, čak i vozači višeg stasa neće imati problema s udaranjem upravljača o svoja koljena pri oštrijim manevrima prilikom provlačenja kroz gradske gužve, a dobro je što podnica omogućava uzdužno pomicanje stopala, pa će svatko naći sebi idealan položaj.
S kotačima od 14 cola pogođena je zlatna sredina između okretnosti (12) i stabilnosti (16).
Iako se radi o četverotaktnom stroju, nevjerojatno je koliko je motor zapravo tih. Pri praznom hodu, jedva se čuje zagušeno brborenje, koje na prvom zaustavljanju iščezava nakon tri sekunde. O čemu je riječ? Sustav start-stop automatski isključuje motor prilikom stajanja na semaforima, u koloni i slično, štedeći pritom 5 % goriva (tvornički navod). Jednocilindraš od 11,3 KS sasvim je dostatan za sve gradske, pa i prema potrebi, kraće međugradske relacije.
Do brzine od 80 km/h stiže vrlo poletno i bez naprezanja, pa ćete u gradu prilikom kretanja učas ostaviti sav četverokotačni promet iza sebe. Uz još malo strpljenja i dužu ravnicu, kazaljka brzinomjera zaustavit će se na oznaci 110, što je puna šaka brade za dvokotač ovog kalibra. Sustav kočenja CBS vrlo je učinkovit – privlačenjem lijeve polugice kočnice, aktiviraju se i stražnji bubanj i prednji disk, što zadovoljava većinu potreba u gradskoj vožnji. No, za punu zaustavnu moć potrebno je djelovati na obje polugice, kada se aktiviraju sva tri klipa u prednjoj čeljusti, kao i stražnji bubanj. Nažalost, ABS-a nema.
Posebno veseli činjenica što pod sjedalo možete bez problema smjestiti integralnu kacigu i još ponešto sitnica, a nije za odbaciti ni mali pretinac lijevo ispod upravljača, doduše, bez mogućnosti zaključavanja.
Tražite li skuter s motorom obujma 125 ccm, možete proći i jeftinije. No, PCX ima nešto posebno, pažljiv je prema novčaniku, ali i okolištu. Tvornički podatak koji govori da se s jednom litrom goriva može prevaliti 48 km, nismo uspjeli postići. Razlog tome je što smo skuter preuzeli s 0 kilometara, pa će prosječna potrošnja od i dalje vrlo skromnih 2,6 l/100 km, vremenom pasti za koju decimalu. A sustav start-stop, osim što štedi 1 dcl eurosupera na 100 km, šalje i jasnu ekološku poruku.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Tekućinom hlađeni četverotaktni jednocilindarski, jedna bregasta osovina u glavi, dva
ventila, PGM-FI ubrizgavanje goriva, prijenos CVT
Promjer x hod 52.4 x 57.9 mm
Obujam 124,9 ccm
Snaga 11,3 KS (8,33 kW) pri 8000 o/min
Okretni moment 11,6 Nm pri 6000 o/min
OKVIR I OVJES
Čelični, sprijeda klasična vilica promjera 31 mm, straga oscilirajuće
rame s amortizerima
Kočnice - sprijeda disk promjera 220 mm, troklipna kliješta, straga
bubanj 130 mm
Gume - sprijeda 90/90-14, straga 100/90-14
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1305 mm, visina sjedala
761 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 100/74 mm,
suha masa 124 kg, spremnik goriva 6,2 litara
Garancija dvije godine
Boje crvena, siva, bijela, crna
Cijena 24.380 kuna
Zajednica | Komentari