Potkraj 90-ih zahuktavala se borba u klasi sportskih skutera od 50 ccm,
pa je Yamaha odlučila parirati sve perspektivnijem dijelu tržišta
lansiravši aerox. Za ovu je godinu hit model pretrpio stanovite izmjene,
no u osnovi je i dalje ostao raspoznatljiv dio unutar obitelji
Može li se u sportski oblikovanom vozilu „kočiti“ promet koji je iza vas? Naravno da može, posebice ako je riječ o skuteru obujma 50 ccm s pripadajućom blokadom koja mu ne dopušta da nadmaši brzinu od 48 km/h.
Ne, nije ni mjesto ni vrijeme za raspravu o ovoj (besmislenoj) zakonskoj odredbi, posebice ako znamo da su tzv. bicikli s motorom u posljednjih tridesetak godina znatno evoluirali. Napredovali su do te granice da i sprijeda i straga imaju ugrađene disk kočnice respektabilne učinkovitosti i zavidnih mogućnosti doziranja. Uglavnom, znate što želimo reći - znatno su sigurniji no prije, a aerox u tome nije iznimka.
Bilo kako bilo, nova yamaha na svojim preglednim i moderno izvedenim digitalnim instrumentima nije razvila brzinu dovoljnu da bi se probio zvučni zid, no ipak su se mnogi okretali za njom.
Mat-plava kombinacija boja uistinu je atraktivna, no ujedno i elegantna, dok oštre linije novoizvedenih oplata naglašavaju sportski karakter moto kuće iz Iwate. Ne, novi aerox nije nastao s praznog lista papira, već je redizajn postojećeg modela s doradom nekih nedostataka.
Već smo spomenuli digitalne instrumente solidne preglednosti, a tu je i veće sjedalo za suputnika. Ovo posljednje je, uz tvrd ovjes, bilo glavna meta kritika na prethodnom modelu. Sjedalo je uistinu veće, no ovjes je i dalje - vrlo tvrd. To mlađim vozačima ne bi trebao biti veliki problem, baš kao ni poprilično visoka podnica sa skučenim položajem nogu. Ujedno, položaj upravljača je visok i uzak.
Najugodnije iznenađenje krije se pod Yamahinim sjedalom. Vozač u prtljažni prostor bez ikakvih „čarolija“ može smjestiti integralnu kacigu, što je u ovoj klasi skutera uistinu rijedak slučaj. Rijedak je slučaj i daje odaziv na gas tako mekan i smiren. Možda i pretjerano smiren, jer je kretanje s mjesta time relativno otežano. Nakon što se počne kotrljati, dvotaktni tekućinom hlađeni agregat ubrzava solidno, bez nekih zadrški, a u vožnji se doima tiho i ugodno.
Kočnice se doziraju odlično, poglavito prednja, a i učinak je više nego dobar. Široki 13-colni kotači daju mu sigurnost na pravcu i u nagibima, a sloboda naginjanja je vrlo velika. No, ostaje pitanje koliko sve to košta? Cijena novog aeroxa je na razini redovite cijene prethodnog modela, a to je 18.500 kuna.
Mlađoj su klijenteli kod prethodne generacije bile omiljene replike poput onih panasonic-toyota, Rossi ili intercolor. Aktualni model ne nudi tu verziju, no stoga nudi mogućnost odabira posebnog modela - aeroxa R naked. No, o tome više u sljedećem broju Motorevije.
Što je novo?
- Dostupne dvije verzije: aerox R i aerox R naked
- Nove prednje oplate inspirirane R-modelima
- Dvostruko sjedalo sa sportskom pozicijom sjedenja
- Novi instrumenti s LCD-zaslonom
- Spremište ispod sjedala prihvaća integralnu kacigu
- Stražnje svjetlo u stilu YZF-R1
Tehnički podaci
Motor
Tekućinom hlađeni jednocilindarski dvotaktni motor, rasplinjač, automatska centrifugalna spojka, prijenos CVT, elektronsko paljenje, elektropokretač
Promjer x hod 40 x 39,2 mm
Obujam 49,3 ccm
Snaga 3,3 KS (2,43 kW) pri 6750 o/min
Okretni moment 3,5 Nm pri 6500 o/min
Okvir i ovjes Čelični cjevasti, sprijeda klasična vilica, straga oscilirajuća ruka
Kočnice Sprijeda i straga disk promjera 190 mm
Gume Sprijeda 130/60-13, straga 140/60-13
Masa i dimenzije Međuosovinski razmak 1275 mm, dužina 1870 mm, širina 700 mm, visina sjedala 815 mm, hod sprijeda/straga 80/70 mm, masa sa svim tekućinama 97 kg, spremnik goriva sedam litara
Garancija tri godine
Boje bijela, plava, siva (sve mat)
Cijena 18.500 kuna