Test | Triumph Tiger Sport - Sport na visokoj nozi
Novi Tiger Sport cilja na točno određen profil vozača, koji prije svega
traže neokrnjen, puristički doživljaj vožnje, dok je izostanak
elektroničkih pomagala ovdje prednost, a ne mana
Kompromis je obično rješenje bez pravog rješenja, situacija kada niti jedan faktor nije zadovoljen u cijelosti. To se posebice odnosi na klasu puto orijentiranih enduro motocikala, gdje svaki od proizvođača igra na svoju, specifičnu kartu. I dok određene marke svoje motocikle pozicioniraju kao offroad, touring, funbike ili adventure modele, Triumph ima gotovo sva područja pokrivena - Triumph Explorer 1200 je grdosija za put oko svijeta, dok Tiger Sport 1050 predstavlja atletu, s isključivom orijentacijom na cestovne užitke. Dotični je temeljito tehnički osvježen, ali i stilski djeluje osjetno dopadljivije od prethodnika.
Ergonomija bi zapravo mogla biti bolja. Spremnik goriva prilično je širok, pa nepotrebno širi noge u razini koljena, a vozači višeg stasa, iznad 190 cm visine, neće se najs(p)retnije smjestiti u odnosu na upravljač. Šteta, jer takvi će trebati potražiti naknadno rješenje u vidu drugačijeg upravljača. Šteta je i što kokpit ne nudi više korisnih informacija. ABS je dio serijske opreme, ali kontrola trakcije nije dostupna, kao ni mogućnost elektronički podesivog ovjesa. U konačnici, ipak se radi o skromnije opremljenoj, jednostavnijoj inačici sportskog motocikla s uspravnim položajem sjedenja, koji nudi esencijalni užitak vožnje, potkovan rednom trocilindarskom koncepcijom, po kojoj je toliko specifičan i zarazan.
Kupci ovakvog motocikla zapravo jako dobro znaju što mogu očekivati. Ukratko, radi se o zabavnom dvokotaču čiji je glavni adut krivulja razvoja snage. Trocilindarski karakter još je snažnije izražen, jer je na raspolaganju 10 KS više u odnosu na prethodnika, a to se zaista osjeća u cijelom režimu rada. Motor uvijek spremno i neumorno vuče naprijed, čemu pridonosi i kraći završni prijenos, pa je dojam dinamike dodatno naglašen. I što je najbitnije, nigdje nema nikakve 'rupe', pa svako zavrtanje ručice gasa bespogovorno katapultira naprijed. Tri cilindra guraju tako prekrasno jednoliko!
No, dinamičke osobine ipak malo pate zbog relativno velike kilaže. Masa od 235 kg je sveprisutna, dakle, sasvim na razini prethodnika, pa je evidentno da se uštede nisu tražile na ključnim mjestima. Čak naprotiv, nova stražnja vilica nešto je teža od stare, ali u oštroj se vožnji Tiger Sport ponaša neutralno i ukrotivo. Rezultat je to unaprijeđene geometrije, kao i novih postavki ovjesa. Dobrim izborom pokazale su se i tvornički isporučene gume Pirelli Angel ST, koje brzo dolaze na radnu temperaturu, te pridonose lakom i neutralnom obrušavanju u zavoje. Zaustavna je moć odlična, Nissinove kočnice vrlo se precizno doziraju, a rad ABS-a je uglađen i ulijeva povjerenje. Velik je to korak naprijed u odnosu na prethodnika, koji je na silovitim kočenjima znao biti nestabilan.
U svakom slučaju, Tiger Sport 1050 ima svoju priču - zbog jednostavnosti gradnje i redne trocilindarske koncepcije motora, nudi esencijalni užitak sportske vožnje, pa će u njegovom sedlu ponajviše uživati puristi, koji u pravilu zaziru od danas sveprisutne elektronike i umjetnog osjećaja koji se najčešće povezuje s primanjem gasa. Inženjeri iz Hinckleyja odradili su dobar posao, gađajući točno određen tržišni podsegment. Zbog skromnije opreme, i cijena mu je jedan od glavnih aduta (nažalost ne i u Hrvatskoj), pa tko nema novca za Multistradu i slične cestovno orijentirane maksi-enduro motocikle, svakako bi trebao razmisliti o britanskoj interpretaciji sporta na visokoj nozi. Prvo čime će vas osvojiti, svakako je redna trocilindarska koncepcija. Tko ne proba, neće ni saznati o čemu je zapravo riječ.
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Tekućnom hlađeni, četverotaktni, redni trocilindarski, balansna osovina, dvije bregaste osovine pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podmazivanje klasičnim karterom, ubrizgavanje 46 mm, katalizator, alternator 480 W, alumulator 12V/12 Ah, mehanički pokretana višelamelna skojka u uljnoj kupki, mjenjač šest stupnjava, završni prijenos 44:18, lancem X-ring
Provrt x hod 79,0 x 71,4 mm
Obujam 1050 cm ³
Omjer kompresije 12.0:1
Snaga 92 kW (125 KS) pri 9400/min
Okretni moment 104 Nm pri 6250/min
OKVIR I OVJES
Aluminijske grede, upside-down vilica promjera 43 mm, podesivo predopterećenje i povrat, straga aluminijska oscilirajuća ruka, centralno smješten amortizer podesiv u predopterećenju i povratu, sprijeda diskovi 320 mm, četveroklipna kliješta, straga disk 255 mm, dvoklipna kliješta, ABS.
Kotači 3.50 x 17, 5.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17
MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1540 mm, kut glave okvira 66.8 stupnjeva,
predtrag 90 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 140/150 mm, suha masa 235 kg, spremnik goriva 20 litara.
Garancija: dvije godine
Boje: crvena, bijela
Cijena: 120.400 kn
Zajednica | Komentari