Motorevija
PRETRAGA
2008-06-30 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Hyosungov sportski mališan GT 250 R lako se predstavlja kao motocikl znatno većeg obujma. Da nije riječ o supersportašu klase 600, otkriva tek kada elektropokretačem pokrenete motor

Pred nama je stajao respektabilni motocikl klase 600! Ovo je najkraće kako možemo opisati naš prvi pogled na na našim cestama svježu prinovu - Hyosungov sportaš GT 250 R.



Agresivno oblikovan izgled s gotovo identičnim stilskim detaljima koje ima veći brat GT 650 R već u prvi tren otkrivaju da dvjestopedesetica udara izravno po srcu sportski nastrojenih kupaca. Ono što im pritom miluje očne receptore i mami na vožnju, osim odličnog izgleda svakako je i ugrađena oprema. Iako mali po obujmu, GT 250 R može se pohvaliti podužim popisom spomena vrijedne opreme. Krenemo li sprijeda, tada popis započinje s vilicom upside-down koju rijetko viđamo u toj klasi, a isto vrijedi i za dvostruke diskove velikog promjera. Malo podalje pod oštrim linijama oplata krije se agregat V-2 hlađen kombinacijom zraka i ulja, a još malo dalje stražnji disk i kromirani ispušni top. Napokon i ljubitelji manjeg obujma ne moraju nužno zbog toga dobiti i manje motora što je svakako pohvalno. Posebice će se GT-ova osobnost svidjeti vozačima koji žele biti posebni, a takvih je među mladima poprilično. Posebni zašto? Zato što je motor V-2 rijedak uopće. Osobito u toj klasi malog obujma, koja uz to izgleda veliko. Osim za pokazivanje, GT 250 R svakako će služiti za vožnju, i za svakodnevnu, i za ambiciozniju sportsku. Njegova pojava jednostavno vuče k tome. U vožnji GT pokazuje sve odlike motocikla koncipiranog da osim čisto sportskog nastupa ponudi i nešto komfora za svakodnevicu. Tako je motocikl uzak i dugačak, a vozačka pozicija postavljena između širokog i neznatno višeg upravljača te unazad pomaknutih oslonaca nogu. Vozačko sjedalo na dobroj je visini, a opterećenje ruku s obzirom na sportski položaj nije pretjerano. Ispred vozača moderni su instrumenti sastavljeni od analognog brojača okretaja i digitalnog displeja s ostalim podacima. To je, kao i cijeli motocikl iznimno moderno i oku ugodno rješenje, a u vidnom polju su i oštro dizajnirani retrovizori koji dobro izgledaju i daju u svojim kutovima dobru sliku situacije straga. Iako mu je vjetrobran kratak, zaštita od vjetra na GT-u je dobra, kao i zaštita za gornji dio nogu.
U vožnji GR 250 R pokazuje svoju drugu stranu, onu racionalniju i orijentiranu svakodnevnoj vožnji. Tako je agregat za svoj obujam i koncepciju živahan, a razvoj snage izrazito je linearan. Jedino malo nedostaje punoće u nižim okretajima na koje nas je V-koncepcija naviknula. Mapiranje je, čini se, podešeno sportskoj naravi i vršnoj snazi. Iako deklariranih 28,8 KS nije malo, veliki dio „konja“ tako se isporučuje na višim okretajima. Za žustriju vožnju treba kazaljku okretomjera tjerati visoko, a tada se motor dobro slaže s mjenjačem kratkih prijenosnih odnosa što je tipično rješenje za dobivanje dinamike kod malog obujma. Pri svemu tome agregat troši oko četiri litre goriva i dobro prima gas i kada je hladan, što je inače učestala boljka manjih obujma. Najviša brzina iznad 160 km/h (prema instrumentima) tog mini sportaša dovoljna je za gubitak vozačke dozvole, a samo deset kilometara manje motocikl postiže u vožnji udvoje. Dakle, u paru se može i putovati, a pritom smeta samo neznatna razdaljina između vozačevih i suvozačevih oslonaca nogu.
U gradskoj vožnji kočnice i ovjes zadovoljavaju, a primjetna je udobnost i mekoća ovjesa pri prelasku većih neravnina. Zamjerke tim komponentama možemo uputiti u agresivnijoj vožnji brzim zavojima ili na stazi. Za čisti sportski nastup prednja vilica je premekana i nesinkronizirano sa stražnjim amortizerom ublažava udare što u nagibu djelomice uznemiruje motocikl i dovodi do širenja putanje. Kočnice su, unatoč sportskom izgledu, na dodir poprilično tupe. Iako zadovoljavajuće zaustavljaju motocikl, s obzirom na predispozicije - dvostruke diskove i kapacitetne čeljusti - mogle bi u radu biti oštrije s bolje definiranom točkom najjačeg hvatanja.
Također, moglo bi se reći da karakter iza oznake GT (grand tourismo) više ima udjela u konstrukciji mehanike motocikla nego oznaka R (racing) na kraju njegovog imena. Možda upravo u toj kombinaciji oštrog izgleda i solidnih, uobičajenom korištenju podešenih performansi, je smisao tog modela. Tako će ga vjerojatno i promatrati budući kupci koji žele upečatljiv motocikl malog obujma čiji su troškovi održavanja i registracije mali. Pritom će mu pomoći i relativan odmak od konkurencije iz klase. Najbliže mu je Kawasakijev model ninja 250, koji, barem na prvi pogled, osim zvučnijeg imena ne nudi više opreme i performansi, a tada tek dolaze naked modeli yamaha YBR 250, honda CBF 250 i poneki model kineskih proizvođača, poput Zongshenovog ZS-a 250. Za takav tip vozača, i mlađeg i starijeg, GT 250 R ima stvarno mnogo toga za ponuditi, a posebice scenski nastup. Za 34.579 kuna tako možete dobiti motocikl klase 600, odnosno GT 250 R koji uistinu tako izgleda. Svoj manji obujam toliko je dobro zamaskirao u klasu više da ga otkriva tek dodir na gumb elektropokretača.





Hyosung GT 250 R

Hyosung GT 250 R

�daje

Obujam: 249 cm3

Snaga: 28,8 k (21 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 21,2 Nm @ 7000 rpm

Prednja guma: 110/70-17 54H

Stražnja guma: 150/70-17 69H

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 171 kg

Maksimalna brzina: 131 km/h

Hyosung
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Kawasaki KLR650 / R