2008-10-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo | |
Novi Kymcov predstavnik u klasi gradskih skutera, agility city 125 osim velikih 16-colnih kotača donosi moderan izgled te solidne performanse
City kao grad i agility kao voznost. Spretno dodavanje jedne riječi poznatom nazivu Kymcovog modela krije također spretno izrađeni gradski skuter modernog dizajna i solidne mehanike. Drugim riječima, jezikom radijskih voditelja kada komentiraju aktualnu top-listu, rekli bismo - na prepunoj top-listi gradskih skutera velikih kotača novi Kymcov agility city je new-entry iliti novi ulaz.
Iako mu je paleta proizvoda podosta široka, Kymco u klasi gradskih skutera obujma 125 ccm dosad nije imao sve karte u rukama. Naime, osim pomalo u retro stilu dizajniranog modela people 125 nedostajao je jedan „standardni“ gradski model velikih kotača te dizajna privlačnog širokom spektru kupaca.
Stoga je novi agility city izrađen na poznatoj Kymcovoj mehanici, no sa sasvim novim postavkama. 16-colni kotači, niska i ravna gradska podnica, prostrano sjedalo, „vespaški“ položaj sjedenja i dizajn koji prati moderne trendove sklopljeni su u skladnu cjelinu, a primjetno je da su dizajneri pokušali spojiti prepoznatljive linije standardnog agilityja i novih trendova u dizajnu što su pokazali već na modelu super8.
Uz to, ergonomija vozačkog mjesta je korektna s niskom ravnom podnicom koja ne obiluje pretjeranim prostorom, ali je za grad dovoljna te nije preširoka, što u gradskoj vožnji kreni-stani i nižim vozačima olakšava oslanjanje. Upravljač je pravilno visoko postavljen tako da ne smeta ni koljenima viših vozača, a u njegovom središnjem dijelu smješteni su oku ugodni instrumenti sastavljeni od analognog brzinomjera i pokazivača količine goriva te malenog displeja s korisnim satom. Također, mali vjetrobran daje neophodnu sjenu radi lakšeg očitavanja pokazivača, ali i na višim brzinama smanjuje udare putnog vjetra. Retrovizori montirani na upravljač imaju dovoljno dobar pregled straga, no radi lakšeg podešavanja mogli bi biti i nešto šire postavljeni.
No, sveukupno dobar dojam o vozačkoj poziciji kvari tvrdo i svojom sjedećom površinom prema naprijed previše perforirano sjedalo. Stoga vozač ima osjećaj da stražnjicom klizi prema upravljaču, a cjelokupan dojam sjedeće pozicije doima se manje prostranim nego što to uistinu i jest. U vožnji se skuter ponaša iznimno prijateljski, stabilan je po pravcu, kao i u nagibima kada je putanju jednostavno održavati, a bilo koja promjena pravca ili gradsko izbjegavanje izvodi se jednostavno.
Valja odmah napomenuti i da su kočnice na visini zadatka te da na svim brzinama pouzdano zaustavljaju skuter. Zahvaljujući hvalevrijednoj upotrebi čeličnim nitima opletenih kočnih crijeva primjetan je tek nešto tvrđi osjećaj na polugicama. Osim toga, ovjes je tipično kymcovski tvrd, ali ipak se ne može prozvati neudobnim. Stoga se na cesti veća oštećenja „probiju“ do vozačeve stražnjice, ali se otpuštanjem prednapregnutosti opruga stražnjih amortizera situacija može dotjerati.
Zato je motor, stari zrakom hlađeni znanac, pravi dobitnik. Premda je zbog načina hlađenja koncepcijski de-mode, njegov nastup uz karakterističan zvuk od prvog trenutka ulijeva povjerenje u njegove performanse i dugovječnost. Povrh toga, iako mu deklarirana snaga nije velika, on skuter gura izuzetno linearno i zdušno sve do najviše brzine od približnih 100 km/h. Ovisno o režimu vožnje prosječno troši tri litre, te sa spremnikom obujma šest litara katkad uspijeva dosegnuti i više od 200 km.
Osim suvozača koji uz izdašno sjedalo i rukohvate u produžetku podnice na raspolaganju ima i poprilično male oslonce za noge, na cityju se gradom - na stražnjem prtljažniku ili pod sjedalom - može prevesti i nešto prtljage. Iako je zbog velikih kotača prtljažni prostor pod sjedalom smanjen, za tu je klasu skutera dostatno prostran, a može primiti jet-kacigu te poneku sitnicu.
Uistinu dobre dojmove o novopridošlici svakako pojačava i - kao Kymcov svojevrstan standard - iznimno dobra završna obrada. Uzmemo li u obzir dizajnersku svježinu i provjerenu mehaniku, Kymco je s modelom agility city povukao i više no dobar potez. Premda se obujmom nalazi u klasi 125 koja u nas tek treba doživjeti procvat i iako ne obiluje nekim tehničkim novotarijama, taj osobito solidan gradski paket, uz dobru cijenu od 15.995 kuna, mnogima će biti posebno zanimljiv.
Budući da je na ovogodišnju top-listu gradskih skutera ušao poprilično kasno, zbog svojih karakteristika novi Kymcov gradski new-entry tek kreće s usponom prema njezinom vrhu.
VIDEO Yamaha MT-09 Y-AMT: Koliko smisla ima automatik? |
Piaggio MP3 310: Brži, agilniji, moderniji |
Benelli TRK 702: Fokusiran na cestu |
CF Moto 700 CL-X Sport: Kratki espresso |