Motorevija
PRETRAGA
2010-12-27 , Autor: Klaus Herder, Slike: H-D
Bookmark and Share

Uzbuna među nižim vozačima. Harley Davidson predstavlja super nisku verziju sportstera 883. Razlika u odnosu na prethodnika? Vožnja na njemu je napokon postala užitak

 Motogalerija Harley Davidson - XL 883 L superlow

Ne, sportster nikada nije bio tipičan motocikl za ženske, barem u teoriji. Harley je svoj najmanji model predstavio prije točno 53 godine kao odgovor na agilne engleske sportaše, ali i kao dinamičniju alternativu za svoje goleme i teške turere.

Zdravo za gotovo, sportster je ustvari zamišljen kao motocikl za čvrste momke, otpadnike i pustolove ceste. Zahvaljujući modelu hugger, oni odnedavno mogu biti i formata jednog Stallonea ili Sarkozyja. Ne, nije u pitanju velik ego, već niži rast.

Kasnije je u ime modela nadodan i nastavak low. Harley se u spuštanju sjedala koristio poprilično jednostavnom tehničkom metodom. Naime, ograničio se na radikalno smanjivanje hoda stražnjeg ovjesa, što je nižim vozačima olakšalo kontakt stopala s tlom, no isto tako i otežalo vozno-dinamičke sposobnosti.

 Motogalerija Harley Davidson - XL 883 L superlow
Sjedalo izgleda udobno, a tako se i osjeća. Čak i za krupnije vozače i na dužim turama

S novim „superlow“ sportsterom Harley vozi novim cestama. Taj 883 je znatno više od pukog kozmetičkog dotjerivanja modela na kakav nas je tradicionalni američki proizvođač naviknuo. Vidljivo je to već na letimični pogled, jer od prepoznatljive linije taj je sporty udaljen miljama.
Nadalje, ovaj su put tehničke izmjene prerasle skraćivanje hoda stražnjih amortizera i napokon uključile izmjene u cjelokupnoj geometriji motocikla. Primjerice, okvir ima posve nove mjere i kutove, izmijenjene su dimenzije kotača i guma, a promijenjeno je i sjedalo te oblik upravljača. Umjesto dosadašnjeg spremnika obujma 12,5 litara, koji je prije bio posuda za čaj nego spremnik, ugrađen je onaj obujma 17 litara. Cijeli paket odsad izgleda znatno ozbiljnije, zrelije i što je najvažnije - dostojan je imena ispisanog na spremniku goriva.

Stižu i prvi dojmovi nakon sjedanja na motocikl. Stražnji kraj nije potonuo ni pod masom od 90 kg. Uz to, jednodijelno sjedalo nudi dovoljno komfora i vrlo je prostrano, što ponovno omogućuje variranje u zauzimanju pozicije sjedenja.
Oslonci za noge montirani su točno na istoj poziciji kao i na serijskoj izvedenici sportstera, a to je na najbesmislenijoj poziciji na koju se već godinama žale svi vozači jer ona uistinu nimalo ne služi svojoj namjeni.

 Motogalerija Harley Davidson - XL 883 L superlow
Za instrumente se ne može reći da obiluju informacijama

Polugice kočnice i spojke se naravno ne mogu podešavati, a gumene ručice srećom nisu toliko debele kao na big twinsima. Isto tako, veliko iznenađenje priredila nam je spojka koja funkcionira izvrsno, laka je za doziranje, a i iznimno je mekana, odnosno zahtijeva minimalnu uporabnu silu za pritisak.
Ravna dionica prilazi svome kraju, približavamo se kružnom toku, a ujedno i trenutku istine. Zavoji i naginjanje su oduvijek bili prirodni neprijatelj tog modela. Čak su i početnici nakon nekoliko dana vožnje ostajali bez oslonaca za noge, čizama, cipela i donjeg dijela ispušnog topa. Sve je isto i na novom modelu, no s jednom bitnom razlikom. Superlow je čak na mokroj i skliskoj podlozi u nagibima ostajao miran, predvidljiv i sasvim pod kontrolom. Također, vidljivo je da su radikalne izmjene unijele osjetno više sigurnosti u vožnju. Stražnji kraj je posve miran, ništa ne „mijesi“, a da se pritom nije odreklo komfora ublažavanja ovjesa.

S druge strane, prednja vilica osobito pristojno odrađuje svoju funkciju, iako na neravninama i lošijoj podlozi znatno brže stiže na rub svojih mogućnosti nego stražnji amortizeri.
Što se prednje kočnice tiče, ona zahtijeva pravi muški stisak, koji se kasnije pretvara u dobru kontrolu doziranja i usporavanja. Iako je sporty prije, a posebice na kiši, tendirao blokiranju prednjeg kotača, napokon je i tome došao kraj. U prvoj ugradnji michelin je zamijenio dunlop, i to je najbolja stvar koja mu se mogla dogoditi.

A što je s motorom? Da, spomenuli smo da je i njega zahvatila određena promjena. Znači li 883 ccm raspoređeno na V2 još uvijek udarac iz „podruma“? U slučaju sportstera ne, jer on živi u višim okretajima. No, mjenjač traži najavu izmjena brzina i još uvijek je izuzetno spor.
No, vozač sportstera 883 vrlo će brzo posjetiti svog lokalnog prodavača i tražiti dobre uvjete za zamjenu za veći sportster. To je oduvijek bilo tako, svojevrsna tradicija koja ne mijenja na stvari da je 883 superlow najbolji mali sportster ikad.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Gilera GP800 Gilera Runner 50 SP Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X KTM 690 Duke KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha V-max Yamaha YZF-R125 Honda CBF 600 N Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1600 GTL (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki DL1000 V-Strom Honda VFR 1200 F Kawasaki ZX-10R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha YZF-R6 2008- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Megelli sport 125 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda VFR 800 2003- Aprilia RSV 4 R Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Aprilia shiver 750 Honda CBF 600 S Yamaha TDM850 1996- Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Kawasaki Z 750 R (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Honda XL650V Transalp Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSR 750 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF125 MV Agusta F3 675 (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Aprilia Pegaso 650 I.E. Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R